  • 1. Data: 2015-06-23 23:02:29
    Temat: Wyjście typu nadajnik linii
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Na samym dole tego pdf-a są trzy rodzaje wyjść.
    http://www.meditronik.com.pl/doc/plusik/mok40.pdf
    Przciwsobne (Push Pull), OC, i nadajnik linii.
    No i nie wiem co jest w środku tego nadajnika linii. Bo to co ja potrzebuję
    to zwieranie do masy (minus) wejścia. Czyli OC się nada i PushPull też. Ale
    czy nadajnik linii też?
    Wejście wygląda tak:
    https://dl.dropboxusercontent.com/s/sqaqd5d5lt5z8dw/
    wejscie.png?dl=0
    Enkoder i VCC_IN do tego samego zasilacza podłączone.

    Robert

  • 2. Data: 2015-06-23 23:12:24
    Temat: Re: Wyjście typu nadajnik linii
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    > Na samym dole tego pdf-a są trzy rodzaje wyjść.
    > http://www.meditronik.com.pl/doc/plusik/mok40.pdf
    > Przciwsobne (Push Pull), OC, i nadajnik linii.

    przeciwsobne to wlasnie nadajnik linii, a nie push-pull.

    > No i nie wiem co jest w środku tego nadajnika linii. Bo to co ja
    > potrzebuję to zwieranie do masy (minus) wejścia. Czyli OC się nada i
    > PushPull też. Ale czy nadajnik linii też?

    tez, ale po co?

    @

  • 3. Data: 2015-06-23 23:23:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Artur Miller"
    > przeciwsobne to wlasnie nadajnik linii, a nie push-pull.

    Wiem tyle ile przeczytam. ;-)
    http://www.e-alarmy.pl/wsparcie/porady.html?kid=1&id
    =47
    Teraz tylko z ciekawości zaptam jak wygląda Push Pull?

    > tez, ale po co?

    Bo jest enkoder z taki właśnie wyjściem.
    http://www.cncprofi.com/zadajnik-obrotowo-impulsowy-
    mpg-100.html

    Robert

  • 4. Data: 2015-06-24 08:35:07
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

> [...]
    > https://dl.dropboxusercontent.com/s/sqaqd5d5lt5z8dw/
    wejscie.png?dl=0
    > Enkoder i VCC_IN do tego samego zasilacza podłączone.

    W środku nadajnika linii możesz mieć różne układy. W skrajnym przypadku
    (całkiem teoretycznie) może to być dzielnik napięcia na jednym wyjściu i
    push-pull na drugim. A w jeszcze skrajniejszym (całkiem praktycznym)
    możesz dostać załączanie nadajnika na jeden stan i wyłączanie na drugi,
    ale nie pamiętam co jest wtedy na wyjściu - na jednym napięcie prawie
    się nie zmienia.
    Jak masz możliwość to obejrzyj na oscyloskopie napięcia na wyjściu
    różnych nadajników RS485. Można się zdziwić, ale po podłączeniu obu
    wyjść do odbiornika RS485 wszystko pięknie działa (no, nie zawsze, jak
    odbiornik nie jest fail-safe to ten drugi przypadek nie zadziała).

    Pozdrawiam

    DD

  • 5. Data: 2015-06-24 16:04:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >potrzebuję to zwieranie do masy (minus) wejścia. Czyli OC się nada i
    >PushPull też. Ale czy nadajnik linii też?

    Na ile to rozumiem - nadajnik linii to dwa wyjscia przeciwsobne. Ale
    odwrocone.
    Dla linii symetrycznej - dwuprzewodowej.
    Podobnie jak usb czy ethernet po skretce.

    To dla jednego kanalu, dla drugiego tez dwa przewody, i dla trzeciego
    (znacznik C) tez dwa,
    razem 6, co widac w tabelce.

    >Wejście wygląda tak:
    >https://dl.dropboxusercontent.com/s/sqaqd5d5lt5z8dw
    /wejscie.png?dl=0
    >Enkoder i VCC_IN do tego samego zasilacza podłączone.

    Na bliska odleglosc, o ile napiecia pasuja, to mozesz uzyc jednego
    wyjscia z tego nadajnika lini.

    Jak enkoder wystawi tam L to dioda sie zapali, jak wystawi H, to
    zgasnie.

    J.

  • 6. Data: 2015-06-24 22:03:53
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > "Artur Miller"
    >
    > Wiem tyle ile przeczytam. ;-)
    > http://www.e-alarmy.pl/wsparcie/porady.html?kid=1&id
    =47
    > Teraz tylko z ciekawości zaptam jak wygląda Push Pull?
    To jest okreslenie przetwornicy która oddaje energię w tej samej fazie
    jak dostaje, dlatego push, są jeszcze które działają w przeciwnej fazie
    tzw flyback gdzie w 1 cyklu energia jest magazynowana w szczelinie
    rdzenia a w drugim jak się klucz wyłączy oddawana jest do wyjścia.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

    ---
    Avast.

  • 7. Data: 2015-06-25 08:37:37
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-06-24 o 22:03, janusz_k pisze:

> [...]
    > tzw flyback gdzie w 1 cyklu energia jest magazynowana w szczelinie
    > rdzenia a w drugim jak się klucz wyłączy oddawana jest do wyjścia.

    Ja może odpowiem tak:
    http://www.google.pl/search?q=push+pull+schematic&tb
    m=isch

    Pozdrawiam

    DD

  • 8. Data: 2015-06-25 17:42:13
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-06-25 o 08:37, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Ja może odpowiem tak:
    > http://www.google.pl/search?q=push+pull+schematic&tb
    m=isch

    To ja odpowiem tak: