  • 1. Data: 2014-12-11 22:15:47
    Temat: BACKPLANE 2 dyski i raid...
    Od: marek <q...@p...fm>

    Witam
    Chodzi o szuflade BACKPLANE CHIEFTEC ATM-1322S-RD 2xdyski2,5" z Raidem.Mam dwa
    pytania. Gdy pod?acze te szuflade do pojedynczego SataIII na p?ycie i umieszcze
    2xSSD w raid 0, to czy uzyskam co? wi?cej na szybko?ci to jest wiecej niz
    pojedyncze z?acze sataIII oko?o 550Mb/s(read)? Czy ten kontroler (w szufladzie)
    obs?uguje funkcje Trim dla SSD?
    marek

  • 2. Data: 2014-12-12 13:18:48
    Temat: Re: BACKPLANE 2 dyski i raid...
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2014-12-11 o 22:15, marek pisze:
> [...]
    > 2xSSD w raid 0, to czy uzyskam co? wi?cej na szybko?ci to jest wiecej niz
    > pojedyncze z?acze sataIII oko?o 550Mb/s(read)?

    Teoretycznie SATA 3 daje dwukrotnie większą przepustowość niż SATA2
    czyli jest jeszcze zapas. Wszystko zależy od jakości kontrolera RAID.
    Czyli dopóki sam nie pomierzysz, to się nie dowiesz. Na stronie
    chiefteca biednie z jakąkolwiek dokumentacją. Czyli podejrzewam że
    kontroler ... nie urywa.

    Czy ten kontroler (w szufladzie)
    > obs?uguje funkcje Trim dla SSD?
    > marek

    ZTCW nie ma jeszcze hardwareowych kontrolerów RAID wspierających trim
    (przynajmniej LSI takowych nie produkuje).

    Dość ciekawy artykuł nt TRIM:
    http://www.anandtech.com/show/6161/intel-brings-trim
    -to-raid0-ssd-arrays-on-7series-motherboards-we-test
    -it
    http://www.reddit.com/r/sysadmin/comments/21g4i8/ent
    erprise_hw_raid_cards_w_trim_support_for_ssds/

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2014-12-13 23:32:27
    Od: marek <q...@p...fm>

    marek <q...@p...fm> wrote in

> [...]
    > wi?cej na szybko?ci to jest wiecej niz pojedyncze z?acze sataIII oko?o
    > 550Mb/s(read)? Czy ten kontroler (w szufladzie) obs?uguje funkcje Trim

    Mam jeszcze jedno pytanie odnosnie kazdej szuflady (backplana)dwudyskowej z funkcja
    Raid (0,1,JBOD,i no raid). Tylni panel ma tyko jedno wyjscie sata (+zasilanie) ktore
    podlaczam do jednego portu sata na plycie.Jesli ustawie szulade na "no raid" zyskuje
    w ten sposob dodatkowe podlaczenie dysku,Mam na plycie 4 porty sata a moge podlaczyc
    5 dysk dzieki szufladzie. Czy tak.........??
    marek