  • 1. Data: 2014-12-12 01:23:11
    Temat: Może być gigabit, czy nie może?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W laptopach po 3 tysiące ostatnio moda się zrobiła na karty sieciowe LAN
    fast ethernet 100 Mbit. Byli tacy, którzy mnie przekonywali, że to przez
    oszczędność 50 centów, żeby laptop mógł być tańszy w sklepie.
    Tymczasem w laptopie za 899 zł z oryginalnym Win 8 może być karta
    gigabitowa. Więc o co chodzi?

  • 2. Data: 2014-12-12 07:41:47
    Temat: Re: Może być gigabit, czy nie może?
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 12-12-2014 o 01:23:11 Poldek <p...@i...eu> napisał(a):

> [...]
    > oszczędność 50 centów, żeby laptop mógł być tańszy w sklepie.
    > Tymczasem w laptopie za 899 zł z oryginalnym Win 8 może być karta

    Tutaj zaoszczędzili na czymś innym...
    --
    Brak sygnaturki.

  • 3. Data: 2014-12-13 11:36:14
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-12-12 01:23, Poldek pisze:

> [...]
    > oszczędność 50 centów, żeby laptop mógł być tańszy w sklepie.
    > Tymczasem w laptopie za 899 zł z oryginalnym Win 8 może być karta

    Żeby ten gigabit faktycznie dawał gigabit. Albo 100 Mbit żeby dawało
    prawdziwe 100 Mbit/s... ech marzenia...

    --
    MN

  • 4. Data: 2014-12-13 21:48:29
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Żeby ten gigabit faktycznie dawał gigabit. Albo 100 Mbit żeby dawało
    > prawdziwe 100 Mbit/s... ech marzenia...

    To ile wg Ciebie daje?

  • 5. Data: 2014-12-13 21:52:03
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Marcin N wrote:

    > Żeby ten gigabit faktycznie dawał gigabit. Albo 100 Mbit żeby dawało
    > prawdziwe 100 Mbit/s... ech marzenia...

    U mnie daje. Z czym masz problem?

  • 6. Data: 2014-12-13 22:12:39
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    cisco podobno daje radę na switchach 48x 1GB...

  • 7. Data: 2014-12-14 07:54:27
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-12-13 21:52, Poldek pisze:

    > U mnie daje. Z czym masz problem?

    Starszy komputer osiągał w szczycie 4-5 MB/s. Nowy już robi około 11 -
    więc prawidłowo.

    --
    MN

  • 8. Data: 2014-12-14 19:28:06
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Marcin N wrote:

    > Starszy komputer osiągał w szczycie 4-5 MB/s. Nowy już robi około 11 -
    > więc prawidłowo.

    Nie wiem, u mnie w szczycie osiąga ponad 90 MB/sek. Laptop kupiony 4,5
    roku temu. Może byłoby więcej, ale źródło więcej nie daje.

  • 9. Data: 2014-12-15 13:17:30
    Od: "nadporucznik" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Nie wiem, u mnie w szczycie osiąga ponad 90 MB/sek. Laptop kupiony 4,5
    > roku temu. Może byłoby więcej, ale źródło więcej nie daje.

    U mnie między laptopami z SSD śmiga około 118MB/s/
    --
    nadporucznik
    s...@w...pl

  • 10. Data: 2014-12-15 13:39:03
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2014-12-14 o 19:28, Poldek pisze:
    więc prawidłowo.

    > Nie wiem, u mnie w szczycie osiąga ponad 90 MB/sek. Laptop kupiony 4,5
    > roku temu. Może byłoby więcej, ale źródło więcej nie daje.

    Możesz sprawdzić przepustowość za pomocą programu jPerf. Wtedy nie
    będziesz ograniczony szybkością źródła.
    Warto również poeksperymentować z ustawieniem Jumbo Frame na switchu.

    --
    pozdrawiam
    Piotr