  • 121. Data: 2010-02-26 22:20:25
    Temat: Re: BCB Moj ulubiony kod;)
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:hm92fe$rqi$1@news.onet.pl...
    > Mówimy o zależnościach między KLASAMI, o współpracy KLAS, o metodach KLAS, nie
    OBIEKTÓW.

    > Klasa zawiera "logikę" a więc czynności (metody) które może obiekt wykonać. Obiekt
    jest tylko pojedynczym wystąpieniem klasy.

    W szacownej 12- tomowej encyklopedii PWN jest takie haslo jak
    Adolf Hitler- myslisz ze sam opis tej persony moze wplywac
    na rzeczywistosc robiac" tysiąc rzeczy"?
    Podpowiem. Hasla w encyklopedii PWN nie maja wplyw na rzeczywistosc
    podobnie jak klasy.

    Poczytaj o innych klasiach/haslach: Stalin albo Czauczesku... dostaniesz identyczne
    wyniki

    Dyskusja naprawde zaczyna mnie bawic:)

    Pozdrawiam i udanego weekendu.

  • 122. Data: 2010-02-26 22:59:57
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Bastion pisze:
> [...]
    > na rzeczywistosc robiac" tysiąc rzeczy"?
    > Podpowiem. Hasla w encyklopedii PWN nie maja wplyw na rzeczywistosc
    Teraz to się popisałeś swoją "znajomością" języka. Obiekt to tylko
    obszar pamięci. Informacje o tym, czym jest ta pamięć niesie właśnie
    klasa. Nie mówiąc już, o tym, że istnieją metody statyczne, które
    "przypadkiem" pominąłeś.

    Wg Twojego przykładu "Kawałek mięsa to obiekt. Sam po prostu leży. To
    klasa określa, że chodzi po bunkrze, jest zły i poleca innym mordować
    ludzi.".

    > Poczytaj o innych klasiach/haslach: Stalin albo Czauczesku... dostaniesz identyczne
    wyniki
    Mamy klasę:
    class Troll
    {
    Troll(string const &grupa);
    void trolluj();
    };
    Mówimy więc, że trolle trollują na grupach. (Czyli klasa Troll służy do
    trollowania na grupach, albo inaczej obiekty klasy Troll służą do
    trollowania.)
    Nie interesuje nas, że istnieje
    Troll bastion("pcp"); /*Obiekt Bastion typu Troll trolluje na pcp.*/

    Bo Trolli jest wiele i ich cechą charakterystyczną jest to że trollują.
    Jest to cecha całej klasy, a nie poszczególnych obiektów.

    > Dyskusja naprawde zaczyna mnie bawic:)

    Dyskusja przestaje mnie bawić.

    P.S.
    Widać nie zauważyłeś sam, to wyjaśnię: "klasy robiace tysiąc rzeczy"
    odnosiło się do praktyki robienia klas odpowiedzialnych za wszystko i
    powiązanych ze wszystkim, z których często jest tworzony tylko jeden
    obiekt(albo co gorsza mają stado metod statycznych) a nie do Twojego kodu.

    Michoo

  • 123. Data: 2010-02-27 07:16:21
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Fri, 26 Feb 2010 22:56:02 +0100, Bastion napisał(a):

    > Prosze raczej o merytoryczna dyskusje jezeli brakuje Ci argumentow
    > to sobie odpusc.

    Argumentów było tu mnóstwo. Co z tego, skoro je ignorujesz.

    > Apeluje, zapoznajcie sie z podstawami nomenklatury progrmistycznej.

    Wygląda to na klasyczny trolling.
    Apeluję do grupowiczów, żeby przestać go karmić.

    Waldek

  • 124. Data: 2010-02-27 13:01:33
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

> [...]
    klasy robiące tysiąc rzeczy, nienazwane stałe
    tam na pałę itd. To, o czym pisaliśmy, to

    > " klasy robiace tysiąc rzeczy" gdzie tu widzisz kalsy?

    Pisałem o praktykach podobnych do Twojej.

    > To sa OBIEKTY a nie KLASY...
    > Mysle, ze powinienes jeszcze troche podszlifowac swoj warsztat.

    Jeżeli mam szlifować po to, żeby dojechać do Twojego poziomu, to chyba
    sobie daruję.

    JD

  • 125. Data: 2010-02-28 22:55:49
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Waldek M." <w...@l...localdomain> napisał w wiadomości

    > Wygląda to na klasyczny trolling.
    > Apeluję do grupowiczów, żeby przestać go karmić.

    Troll? A dlaczego?
    Bo:odrozniam
    - klase od obiektu?
    - aplikacje od programu?
    - kontrolke od komponentu?
    No to jestem Trollem:)

  • 126. Data: 2010-03-18 23:11:36
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    > Jeżeli mam szlifować po to, żeby dojechać do Twojego poziomu, to chyba sobie
    daruję.

    OK, konczmy dyskusje bo robi sie niemerytorycznie.