  • 111. Data: 2010-02-20 00:03:44
    Temat: Re: BCB Moj ulubiony kod;)
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    news:hlf6va$78u$1@news.onet.pl...

> [...]
    miesiącach 4k*(1.1)^n, możecie mi zazdrościć" - byłoby
    jakość próbowałeś się nieudolnie bronić

    > E, widze ze grupa (w tym watku) uwarza mnie za
    > - masona
    > - malolata
    > - pseudo programiste
    > - neofite w programowaniu
    > - chwali piete
    > - czlowieka ktory bierze dragi (tudzierz triggery:))
    >
    > Odpowiadam HURTEM:
    > Pierwszy kod w tym watku prawidlowo opisywal rzecywistosc.

    To prawda. Ale widzisz, "Paw królowej" Doroty Masłowskiej też prawidłowo
    opisuje rzeczywistość, z tym, że robi to w słabym stylu. Tak jak Twój kod.

    JD

  • 112. Data: 2010-02-20 00:14:20
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

> [...]
    celu do osiągnięcia innego celu. I to używasz

    > Ciekawe pytanie.
    > Uwazam, ze nie powinno sie popadac w blad (fiksacji funkcjonalnej),
    > ktory zdaje sie popelniasz.

    Po pierwsze, fiksacja funkcjonalna nie jest, sądząc z opisu na
    wikipedii, błędem, a psychiczną niemożnością przeskoczenia pewnych
    granic. Ja wiem, że te granice można przekroczyć, ale świadomie ich nie
    przekraczam, jeżeli wiem, że są lepsze drogi prowadzące tam, dokąd chcę
    iść. Jeżeli nie robię z C++ interpretera LISPu to nie dlatego, że mam
    fiksację funkcjonalną tylko dlatego, że od tego są interpretery LISPu.
    Co innego, gdyby interpreterów LISPu nie było albo gdybym chciał
    pokazać, jakim jestem prze-hakerem.

    > Srodowisko programowania moze byc np. sprawnym kalkulatorem.

    Ale wyborem rozsądniejszym jest użycie zwykłego kalkulatora, jeżeli jest
    dostępny. Jeżeli nie jest, to używamy środowiska programowania.

    Wydaje mi się, że Twój błąd polega na tym, że sądzisz, iż podany przez
    Ciebie kod w BCB jest sprytny i nowatorski. Jak można wnioskować z
    reakcji osób czytających grupę - nie jest. Jak pisałem - jest
    powieleniem funkcji Excela.

    JD

  • 113. Data: 2010-02-20 04:31:53
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 19 Lut, 23:58, Michoo <m...@v...pl> wrote:

    > 8 watkow. W pierwszym przypadku trzymajace swoje zmienne 'lokalne' w
    > globalnej tablicy o rozmiarze 8 a w drugim - na stosie.
    No to sprawa jasna, lokalnosc danych jest kluczowa dla wydajnosci.

    > Zgadza sie. Tylko sytuacja w ktorej potrzebujemy dostep losowy i dane
    > sie mieszcza w cache nie jest specjalnie czesta... No i czasami lepiej
    > po prostu przeorganizowac dane tak, zeby sie dalo je w pipeline uzyc.
    Moj program tak ma. Wiele czesciowych wynikow trzyma w roznych
    tablicach do ktorych dostep jest bardzo chaotyczny. Kiedys napisalem
    program ktory mial niemal wszystkie czesciowe wynik w pamieci, ale
    dzialal wolniej, prawdopodobnie dlatego, ze czesciowe wyniki znacznie
    przekraczaly rozmiar pamieci cache - oplacalo sie wykonac wiecej
    obliczen,
    ale zajac mniej pamieci. Poza tym kazdy program ktory korzysta ze
    struktury
    hash-table ma losowy dostep do pamieci. Przeszukujac graf, albo drzewo
    tez
    szybko trafiamy w dosc przypadkowy fragment pamieci - a to powszechne
    struktury danych. Upieram sie, ze upakowanie danych nadal jest
    kluczowe dla
    wydajnosci.

    > Czyli wlasnie rezygnujemy z oszczedzania pamieci na rzecz wydajnosci.
    Nie rezygnujemy z oszczednosci pamieci. Nadal upychamy dane jak to
    tylko oplacalne, ale upakowane dane powielamy tak aby kazdy procesor
    mial swoja kopie.

    > Pozdrawiam
    Rowniez pozdrawiam

  • 114. Data: 2010-02-20 23:51:29
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    > To prawda. Ale widzisz, "Paw królowej" Doroty Masłowskiej też prawidłowo opisuje
    rzeczywistość, z tym, że robi to w słabym stylu.
    > Tak jak Twój kod.

    No to moze odpowwiem tak...
    Wedle mnie kod moze byc fajny ze wzgledu na tresc (funkcjonalnosc/wydajnosc)
    albo forme.
    (najlepiej 2 w 1)
    Mam pewne doswiadczenie, ktorym sie podziele:
    Wydajnosc zawodowa "formalistow" to mniej wiecej 30% wydajnosci
    funksjonalistow.
    Pisze to z przekasem ale tez wiedza praktyczna- od 5- lat glownie
    zajmuje sie refractoringiem. Czyli poprawianiem Waszego kodu drodzy koledzy:)

    Koniec i bomba a kto czytal ten tromba:)

  • 115. Data: 2010-02-25 22:22:46
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    > Miliony much piszą tak jak Ty, w PHP i BCB. Zero separacji, rzutowania tu i tam,
    klasy robiące tysiąc rzeczy, nienazwane stałe
    > liczbowe, niesprawdzanie danych wejściowych, alokacja pamięci "na zapas" i zapis
    tam na pałę itd. To, o czym pisaliśmy, to
    > praktyki stosowane przy udanych projektach.

    " klasy robiace tysiąc rzeczy" gdzie tu widzisz kalsy?
    To sa OBIEKTY a nie KLASY...
    Mysle, ze powinienes jeszcze troche podszlifowac swoj warsztat.

  • 116. Data: 2010-02-25 22:33:35
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Bastion" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > To sa OBIEKTY a nie KLASY...
    > Mysle, ze powinienes jeszcze troche podszlifowac swoj warsztat.

    ... jak klasa, ktora jest definicja obiektu moze cos robic?

  • 117. Data: 2010-02-25 23:00:12
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <w...@s...medi.com.pl> napisał
    w wiadomości
    > Zerowa. Żaden normalny programista nie korzysta z własności komponentów w
    charakterze zmiennych.

    Co to jest za argument?
    Dlaczego nie trzymac zmiennych w komponencie jezeli
    sa do tego specjalnie przystowane?

    > Zerowa. Zastanów się chwilę, jaka jest złożoność obliczeniowa FloatToStr i
    StrToFloat. A potem zapuść Twój algorytm dla 1000000
    > lat i podaj czas jego działania (tak, wiem, że to nie ma rozsądnego sensu, ale
    skoro rozmawiamy o optymalizacji - proszę bardzo)

    Optymalizacja kodu powiadasz? Wedle mnie ten kod bedzie optymalizowany
    wlasnie do takiej postaci jak przedstawilem.

    > Piekielnie nieczytelny kod (nie wyobrażam sobie poprawiania programu napisanego w
    ten sposób)

    Zajmij sie sprzedawaniem pietruszki.

    >, niewydajny, bez sensownego modelu aplikacji, bez

    Kurka mo chyba przesadzasz- gdzie Ty tu widzisz aplikacje?

    > rozdzielenia warstwy danych i prezentacji, wymusza stosowanie konkretnych kontrolek
    (przerób potem *łatwo* program tak, żeby
    > korzystał z TVirtualTreeView zamiast TStringGrid szczególnie, gdy zastosujesz taki
    "sprytny pomysł" w większej liczbie miejsc w
    > programie - powodzenia).

    (TVirtualTreeView cwiczylem chyba jakos w roku 2002, o co Ci chodzi?)

    > Nawiasem, pójdź do pierwszego lepszego pracodawcy i pochwal się takim programem.
    Gdzie widzisz program? W tym kodzie ktory byl na poczatku?
    Juz wytkieto mi?
    - komponent
    - klase
    - program
    - aplikacje

    Panowie zlitujcie sie w w/w kodzie nie ma
    ani komponentu, ani klasy ani programu ani aplikacji

    Jezeli mamy dyskutowac to prosze o uzywanie wlasciwej nomenklatury.

  • 118. Data: 2010-02-25 23:37:58
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Bastion pisze:
    StrToFloat. A potem zapuść Twój algorytm dla 1000000
    skoro rozmawiamy o optymalizacji - proszę bardzo)

    > Optymalizacja kodu powiadasz? Wedle mnie ten kod bedzie optymalizowany
    > wlasnie do takiej postaci jak przedstawilem.

    Znam dobrego chirurga

    > Zajmij sie sprzedawaniem pietruszki.

    Chcesz adres? chłop ci pomoże ....

  • 119. Data: 2010-02-26 18:05:30
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    wiadomości news:hlb0gb$uoe$1@news.onet.pl...

    klasy robiące tysiąc rzeczy, nienazwane stałe
    tam na pałę itd. To, o czym pisaliśmy, to

    > ... jak klasa, ktora jest definicja obiektu moze cos robic?

    Mówimy o zależnościach między KLASAMI, o współpracy KLAS, o metodach
    KLAS, nie OBIEKTÓW.

    Klasa zawiera "logikę" a więc czynności (metody) które może obiekt
    wykonać. Obiekt jest tylko pojedynczym wystąpieniem klasy.

    Michoo

  • 120. Data: 2010-02-26 21:56:02
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości
    StrToFloat. A potem zapuść Twój algorytm dla 1000000
    skoro rozmawiamy o optymalizacji - proszę bardzo)

    > Znam dobrego chirurga

    > Chcesz adres? chłop ci pomoże ....

    Prosze raczej o merytoryczna dyskusje jezeli brakuje Ci argumentow
    to sobie odpusc.
    Apeluje, zapoznajcie sie z podstawami nomenklatury progrmistycznej.
    Nie odroznianiacie:
    - Klasy od obiektu
    - komponentu od kontrolki
    - aplikacji od programu