  • 21. Data: 2017-12-05 21:55:29
    Temat: Re: BMW dla żony, czy tylny napęd ma jakieś plusy?
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 05.12.2017 o 18:02, z pisze:
    > Przy dzisiejszych systemach kontroli trakcji 99% gospodyń domowych nie
    > zauważy różnicy.
    > nie napisałeś ile ten tylnonapędowy samochód będzie kosztował.
    >

    > A swoją drogą zaczynam poważnie zastanawiać się nad BMW 1 w dieslu ;

    fajne autko (tzn podoba mi się)
    a jak zaczynasz szukać mocniejszego diesla to się okazuje że do wyboru
    masz tylko 123d, 335d, 535d albo 745d, czegoś innego niż bmw wybrać nie
    możesz, bo to już nie te osiągi...

    Łukasz

  • 22. Data: 2017-12-05 21:59:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 05.12.2017 o 15:11, Bolko pisze:

    >Mniejszy promień skrętu (przynajmniej może mieć, bo nie wiem czy BMW
    >ma, ale Mercedes i owszem, przynajmniej te które miałem okazję
    >prowadzić).

    Pamietacie jak Marchel porownywal samochody ?
    BMW nie ma mniejszego.

    J.

  • 23. Data: 2017-12-05 22:55:06
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Tańsze elementy zawieszenia?

    Kontra dużo droższe elementy przeniesienia napędu?

  • 24. Data: 2017-12-05 23:36:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 5 Dec 2017 21:02:12 +0100, J.F. napisał(a):

    > Na przegubach zaoszczedzisz.

    Zwłaszcza tych Cardana ;)

  • 25. Data: 2017-12-05 23:47:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 5 Dec 2017 16:38:29 +0100, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > W wiekszosci wypadkow nie ma wad, i to wystarcza :-)
    >
    > Jak trzeba podjechac pod gore zima, to teoretyczne nacisk na tylna os
    > rosnie, a na przednia spada.
    > Tylko w praktyce jakos te samochody z przednim napedem radza sobie
    > lepiej.

    Bo typowy samochód FWD ma napędzaną oś obciążoną 65% masy samochodu, a
    samochód RWD niecałe 50%.
    I FWD ma możliwość zmiany kierunku w który ciągnie oś napędzana, a RWD nie
    ma.
    A jak auto robi wykrzyż, to unosi się tylne koło.

  • 26. Data: 2017-12-06 00:18:28
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 05.12.2017 o 21:16, Irek.N. pisze:

    > Kiedyś (lata 80-te) nie do pomyślenia było, żeby 30 latek na 2-pasie
    > pomiędzy miastami jechał 60-70 pomimo tego, że większość samochodów
    > kończyła osiągi na 120-150km/h. Teraz byle wózek potrafi przekroczyć
    > 200, ale to nic ratuje sprawy. ;)
    > Nie wiem, czy kierowcy w końcu mają dosyć zabawy* w "uda się, czy mnie
    > złapią" i odpuszczają szybszą jazdę, czy też wolą powoli, ale oszczędniej.

    Większość krzyży pzry takich drogach postawiono na przełomie lat 80' i 90'.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 27. Data: 2017-12-06 01:23:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 05 Dec 2017 21:16:54 +0100, Irek.N. napisał(a):
    > Wiesz, ostatnio jakoś tak wyszło, że poruszam się BMW i wierz mi, ten
    > samochód lubi zapier....ć. Przy 170-180 jest w nim bardzo przyjemnie i
    > na dodatek przy tych prędkościach zawieszenie w końcu jest
    > "wystarczająco miękkie".

    Nubira tez lubila zap* - glosno sie robilo przy 90, przy 190 bylo
    podobnie zle :-)

    > To o czym piszesz dotyczy wszystkich wozideł. Wiem, że się narażę, ale
    > kobiety w swojej naturze mają ostrożną (żeby nie napisać ślamazarną i
    > nierozgarniętą) jazdę, a faceci niewieścieją, więc odsetek tych
    > ślamazarnych kierowców rośnie.

    Widac propaganda telewizyjno-koscielna daje rezultaty :-(

> [...]
    > pomiędzy miastami jechał 60-70 pomimo tego, że większość samochodów
    > kończyła osiągi na 120-150km/h. Teraz byle wózek potrafi przekroczyć

    Hm, w latach 80-tych to imo malo bylo tych samochodow, 30-latek rzadko
    sie dorobil, a i paliwo na kartki.

    Za to w 90-tych klalem kierowcow z Walbrzycha. Droga poza miastem,
    wszyscy gonia, a ci sie uparli jechac 70. Ale to zniklo.

    > Nie wiem, czy kierowcy w końcu mają dosyć zabawy* w "uda się, czy mnie
    > złapią" i odpuszczają szybszą jazdę, czy też wolą powoli, ale oszczędniej.

    Policja IMO coraz rzadziej lapie, fotorady ITD sa praktycznie
    niegrozne, SM zlikwidowali, janosik dziala dobrze ...
    czego tu sie bac ?

    Paliwo ... cos takiego obserwowalem w Niemczech w okolicy roku 2010.
    IMO - jakos tak zwolnili na autostradach. Paliwo drogie, czy zarobki
    mniejsze ? Teraz im przeszlo.

    A silniki coraz mocniejsze, i jak piszesz - teraz byle co osiaga 200.

    Za to u nas - ruch wzrosl. Co z tego, ze lubie szybko i auto tez,
    jesli jade w sznurku, i z przeciwka tez sznurek ?
    I tak jedziemy 70 :-(

    A jak kogos wyprzedze ... jednego, drugiego, trzeciego ... a przede
    mna ich ze 20 jedzie.

    > * duża część ograniczeń jest ustawiona bezsensownie, mnie denerwuje jak
    > widzę ograniczenie na prostej po horyzont drodze do przykładowo 60 tylko
    > dlatego, że biegnie przez las - tak jest np: pomiędzy Błoniami a Nowym
    > Dworem Mazowieckim.

    Ale wypadkow mniej, jak dzik wybiegnie na droge :-)

    J.

  • 28. Data: 2017-12-06 11:29:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    net...
    >Zwłaszcza tych Cardana ;)

    A co to jest ? :-P

    Mialem sierre, lubilem ja za to, ze wieloma rzeczami nie musialem sie
    interesowac ;-)

    J.

  • 29. Data: 2017-12-07 12:57:46
    Od: "Q,E,D." <q...@p...fm>

    On Tue, 05 Dec 2017 21:16:54 +0100, Irek.N. wrote:
    (...) mnie denerwuje
    > jak widzę ograniczenie na prostej po horyzont drodze do przykładowo 60
    > tylko dlatego, że biegnie przez las(...)

    Ustrzelisz jelenia to zmienisz zdanie...

    QED

  • 30. Data: 2017-12-07 13:22:28
    Od: Iglo <I...@o...pl>

    Nowe Renault Twingo. Silnik tył napęd tył. Nowe jak nowe, aktualne.