  • 21. Data: 2014-09-25 18:26:07
    Temat: Re: BSOD-y po dołożeniu RAMu
    Od: kiszony <k...@g...com>

    W dniu 2014-09-25 o 04:22, aL pisze:
    > W dniu 2014-09-23 17:25, kiszony pisze:

    > Prawdopodobnie przegrzewa Ci się sekcja zasilania pamięci.
    > Jaką masz temperaturę wskazywaną przez czujnik dla płyty głównej?
    > Czy te moduły pamięci mają jakieś radiatory?
    > Zrób mały eksperyment: poszukaj wentylatora do obudowy i zamocuj
    > go tak, aby nawiew był punktowo na moduły pamięci. Powinno
    > pomóc, bo Asusy w tamtych latach miały problemy z przegrzewaniem
    > się VRM lub NB.

    To są te pamiątki:

    www.memoryc.com/images/products/b/geil-ddr2-kit-oran
    ge_3706.jpg

  • 22. Data: 2014-09-25 20:14:19
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 24 Sep 2014 23:35:29 +0200, kiszony napisał(a):

> [...]
    > "corrupt" i trzeba dociągnąć jeszcze raz. Ściągałem parę razy - to samo,
    > ale inne paczki mu nie pasowały. Podczas instalacji wywalał błędy że się
    > jakichś plików nie da wypakować, czy skopiować.
    >
    > Instalator odpaliłem też na lapku i to samo. Z tym, że pliki były
    > ściągane na stacjonarnym. Dziś, po powrocie do 2GB ramu, coś mnie
    > tchnęło i zassałem jeszcze raz. Instalacja przebiega bez problemów.
    > Jutro zapodam jeszcze drugą parę kości. Zobaczymy.
    >
    > Ale tak sobie myślę, że chociaż z tej trójcy: proc, ram, płyta, można by
    > wykluczyć procesor. Chyba nie powodowałby takich cyrków?

    Jeżeli jest problem z wypakowaniem plików zaciągniętych przy maksymalnym
    obłożeniu modułami, a problem się nie powtarza po ponownym zaciągnięciu
    plików przy mniejszej ilości pamięci, to to wskazuje to na jakieś problemy z
    obsługą ram.

    Zabawy może być sporo, bo spróbowałbym testów przy obłożeniu trzema
    modułami, ale za każdym testem tak, by inne gniazdo pozostawało
    nieobsadzone. Może po prostu któreś jest trafione.

    [ Bóg stworzył człowieka ponieważ rozczarował się małpą. Z dalszych ]
    [ eksperymentów zrezygnował. (Mark Twain) ]

  • 23. Data: 2014-09-25 20:32:40
    Od: kiszony <k...@g...com>

    W dniu 2014-09-25 o 20:14, Przemysław Ryk pisze:

> [...]
    > modułami, ale za każdym testem tak, by inne gniazdo pozostawało
    > nieobsadzone. Może po prostu któreś jest trafione.

    Po dwóch dniach testów na tylko dwóch modułach (najpierw jedna para,
    potem druga, potem ta druga w innych slotach) nie stwierdziłem żadnego
    BSOD-a. Chyba wychodzi na to, że to coś z płytą główną. Jakby nie
    radziła sobie z czterema modułami. Przy dwóch, nieważne których i w
    których bankach, wszystko jest OK.

    Chyba nawet mnie to cieszy. Przyczaję się na coś na P45, pamięci pójdą z
    pełną szybkością, a i może uda się procka podgonić trochę. Coś
    sprawdzonego na tym chipsecie? Asus P5Q? Coś innego?

  • 24. Data: 2014-09-25 21:04:19
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 25 Sep 2014 20:32:40 +0200, kiszony napisał(a):

> [...]
    > BSOD-a. Chyba wychodzi na to, że to coś z płytą główną. Jakby nie
    > radziła sobie z czterema modułami. Przy dwóch, nieważne których i w

    Możliwe, że głupieje po obsadzeniu wszystkich banków.

    > Chyba nawet mnie to cieszy. Przyczaję się na coś na P45, pamięci pójdą z
    > pełną szybkością, a i może uda się procka podgonić trochę. Coś
    > sprawdzonego na tym chipsecie? Asus P5Q? Coś innego?

    DFI LanParty P45-T2RS. Mam i kocham miłością czystą. :D A za czas jakiś będę
    na nią pchał Xeona X5468. :)

    [ Kobiety nie zmienisz. Możesz zmienić kobietę, ale to i tak niczego ]
    [ nie zmieni. (Andrzej Poniedzielski) ]

  • 25. Data: 2014-09-25 22:15:06
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "kiszony" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > To są te pamiątki:
    >
    > www.memoryc.com/images/products/b/geil-ddr2-kit-oran
    ge_3706.jpg

    Mam takie same i na nich komputer działa OK, po dołożeniu do nich 2 x 1GB
    GoodRam posypał się dysk twardy. :-)

  • 26. Data: 2014-09-26 09:49:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Sep 2014 21:04:19 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Xeona X5468

    Tylko te 120 W :)
    --
    Jacek

  • 27. Data: 2014-09-26 10:25:26
    Od: k...@g...com

    Obawiam się, że nie do dostania. Skłaniam sie ku Asus p5q.

  • 28. Data: 2014-09-26 21:14:25
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 26 Sep 2014 09:49:56 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Tylko te 120 W :)

    Cóż począć, jak żyć? ;D

    [ Ciekawe dlaczego pieniądze odkładane na "czarną godzinę" wydaje się na ]
    [ ślub? (JoeMonster.org) ]

  • 29. Data: 2014-10-05 21:30:12
    Od: kiszony <k...@g...com>

    Problem rozwiązanych, więc tak z kronikarskiego obowiązku:

    Fochy stroiła płyta główna. Działała dobrze, na 2 i 3 modułach. Z
    czterema w dualu ni hu hu. Banki miała chyba sprawne, bo odpalałem i
    testowałem kompa z kośćmi w każdym z nich, ale fiksowała przy wszystkich
    zajętych.

    Zakupiłem P5Q SE2, dokonałem transplantacji i śmiga. Teraz zabawa w OC
    przy większej ilości czasu i takie małe pytanko:

    teraz jest GF 260 GTX, przy założeniu, że uda mi się pogonić procka,
    jest sens by pakować coś mocniejszego od tego geforce'a?