  • 1. Data: 2017-11-29 12:32:38
    Temat: Bad sector was found on disk.
    Od: ń <ń@ń.ń>

    NAS (dwudyskowy, ale z włożonym tylko jednym dyskiem 4TB) sygnalizuje 'System Event:
    Bad sector was found on disk[1].'
    Dysk (WD Red) ma około roku.
    Iść w kierunku reklamacji, czy to się nie kwalifikuje?
    Zapuścić w tym Synology jakieś głębsze badanie dysku?

  • 2. Data: 2017-11-29 13:33:27
    Temat: Re: Bad sector was found on disk.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-11-29, ń <...@...n> wrote:
    > NAS (dwudyskowy, ale z włożonym tylko jednym dyskiem 4TB) sygnalizuje
    > 'System Event: Bad sector was found on disk[1].' Dysk (WD Red) ma
    > około roku. Iść w kierunku reklamacji, czy to się nie kwalifikuje?

    Jeśli to sektor fizyczny to kwalifikuje, ale czasami są to sektory
    logiczne i można je naprawić.

    > Zapuścić w tym Synology jakieś głębsze badanie dysku?

    Nie wiem co Synology robi przez gui, ale ja bym uaktywnil sshd i
    zapuscił badblocks -n (non-destructive read-write).

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2017-11-29 18:46:51
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-11-29 o 12:32, ń pisze:
> [...]
    > Dysk (WD Red) ma około roku.
    > Iść w kierunku reklamacji, czy to się nie kwalifikuje?
    > Zapuścić w tym Synology jakieś głębsze badanie dysku?
    Ja bym sformatowała ten dysk i robila wszystko od nowa.

    --
    animka

  • 4. Data: 2017-11-29 20:12:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/29/2017 12:32 PM, ń wrote:
    > Iść w kierunku reklamacji, czy to się nie kwalifikuje?

    A ma włączonego smarta? Wydruk błedów smarta kończy wszelkie dyskusje z
    serwisem.

    > Zapuścić w tym Synology jakieś głębsze badanie dysku?

    smartctl + wbudowany w dysk test powierzchni załatwi temat.

  • 5. Data: 2017-11-30 09:23:33
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Tak, ale w Smarcie błędów (info o złych sektorach) nie ma :-o
    Zastanawiam się, czy w ogóle ten komunikat 'System Event: Bad sector was found on
    disk[1]' dotyczy HDD, czy może dotyczyć włożonej na krótko zewnętrznej pamięci
    masowej USB?

    Gdzieś ustawia się (lub nie ustawia, ale jest) parametr, ile błędnych sektorów (50?)
    skutkuje powiadomieniem o błędzie.
    Zapuszczę głęboki test smart (9 godzin).

    -----

  • 6. Data: 2017-11-30 19:28:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/30/2017 9:23 AM, ń wrote:
    > Tak, ale w Smarcie błędów (info o złych sektorach) nie ma :-o

    Bo mógł być nie włączony kiedy wystapiły. Mój dysk nałapał dużo błedów
    bez właczonego smarta i bez śladu w logu. Dopiero test powierzchni
    pokazał problemy a puszczenie go normalnie ale z właczonym smartem
    zasypało log błędami odczytu/zapisu.

    > Zastanawiam się, czy w ogóle ten komunikat 'System Event: Bad sector was found on
    disk[1]' dotyczy HDD, czy może dotyczyć włożonej na krótko zewnętrznej pamięci
    masowej USB?

    A co na to instrukcja? ;) Tak to jest jak system do NASów pisza dyletanci :D

  • 7. Data: 2017-12-01 00:08:00
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2017-11-30 o 09:23, ń pisze:
> [...]
    disk[1]' dotyczy HDD, czy może dotyczyć włożonej na krótko zewnętrznej pamięci

    Poniżej cytuję początek raportu który na początku miesiąca dostaję na
    e-mail od Nasa/Synology. Zgodnie z tym emailem można sprawdzić liczbę
    bad-sektorów w Storage Manager->HDD/SSD->Health Info w witrynie NASa.

    Cytuję:
    "
    The following is your monthly report regarding the health of disks on
    sshare. You can also check the health of individual disks at Storage
    Manager > HDD/SSD > Health Info.

    Disk 1:
    Disk Reconnection Count 0
    Bad Sector Count 0