  • 1. Data: 2017-11-29 08:13:32
    Temat: Slaby zapis
    Od: 2late <d...@w...pl>

    Zainstalowalem nowy dysk, i okazuje sie ze odczyt jest w porzadku ale zapis
    to jakas tragedia. https://i.imgur.com/RSXAzs9.jpg
    Ktos ma jakis pomysl co moze byc nie tak? Na razie nie jest to dysk
    systemowy ale docelowo bedzie.
    Dla porownania osiagi altualnego wygladaja tak: https://i.imgur.com/eNH3WwO.jpg

    WIndows 10 pro, PCIe Samsung EVO 500GB przez m.2, UEFI 2.6, sterownik
    kotrolera samsuga.

  • 2. Data: 2017-11-29 20:18:25
    Temat: Re: Slaby zapis
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/29/2017 8:13 AM, 2late wrote:
    > PCIe Samsung EVO

    Odpal Samsung Magician. Być moze będziesz miał opcje upgrade firmware
    lub informacje dlaczego jest problem.

  • 3. Data: 2017-11-30 21:25:39
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 29/11/2017 19:18, Sebastian Biały wrote:

    > Odpal Samsung Magician. Być moze będziesz miał opcje upgrade firmware lub
    > informacje dlaczego jest problem.

    Wszystko aktualne. W miedzyczasie zainstalowalem drugi Windows i tu dziala
    dobrze. CHyba nie bardzo sie lubia z RAID0 w tym samym systemie.
    Teraz jak przetransferowac Windows 10 z RAID0 do SSD PCIe?
    Samsung Magician wisza sie bo ma problem z odczytem RAID a Acronis nie
    widzi dysku SSD PCIe.

  • 4. Data: 2017-11-30 21:41:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/30/2017 9:25 PM, 2late wrote:
    > Wszystko aktualne. W miedzyczasie zainstalowalem drugi Windows i tu
    > dziala dobrze. CHyba nie bardzo sie lubia z RAID0 w tym samym systemie.
    > Teraz jak przetransferowac Windows 10 z RAID0 do SSD PCIe?

    dd if=/dev/sda of=/dev/sdb ?

    > Samsung Magician wisza sie bo ma problem z odczytem RAID a Acronis nie
    > widzi dysku SSD PCIe.

    Odpalaleś jakiś współczesny Hirens Boot CD? Można mu było kiedyś
    podrzucić sterownik do raida jesli nie widzial od ręki. Nigdy nie
    uzywałem, nie wiem jak to się poprawnie robi.

  • 5. Data: 2017-11-30 21:51:22
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 30/11/2017 20:41, Sebastian Biały wrote:

    > dd if=/dev/sda of=/dev/sdb ?

    Linuksy to ja mam ale na wirtualkach. :)

    > Odpalaleś jakiś współczesny Hirens Boot CD? Można mu było kiedyś podrzucić
    > sterownik do raida jesli nie widzial od ręki. Nigdy nie uzywałem, nie wiem
    > jak to się poprawnie robi.

    To jest RAID SSD na dysa Samsunga i nawet Magicians go nie widzi. Nie za
    bardzo mam teraz czas na eksperymenty, chcialbym cos sprawdzonego zeby jak
    najszybciej przywrocic, komputer do zycia. Hirens ostatnio uzywalem z 10
    lat temu jeszcze z Norton Ghostem ktory nie wiedzial co to SSD.

  • 6. Data: 2017-11-30 22:10:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/30/2017 9:51 PM, 2late wrote:
    > Linuksy to ja mam ale na wirtualkach. :)

    Czas mieć przy sobie coś na pendrive.

    http://www.system-rescue-cd.org/

    https://www.pendrivelinux.com/put-lubuntu-on-a-flash
    -drive-using-windows/

    Współczesny Linux jest tutaj wskazany z powodu dziwności kontrolera
    raid. Istnieje spora szansa ze go zobaczy od reki bez kombinowania i dd
    załatwi temat.

    > To jest RAID SSD na dysa Samsunga i nawet Magicians go nie widzi. Nie za
    > bardzo mam teraz czas na eksperymenty, chcialbym cos sprawdzonego zeby
    > jak najszybciej przywrocic, komputer do zycia.

    No to ukradnij jakis najnowszy hirens i zobacz. Widzi niektóre
    kontrolery raid a inne podobno widzi po pokazaniu sterowników.

    > Hirens ostatnio uzywalem
    > z 10 lat temu jeszcze z Norton Ghostem ktory nie wiedzial co to SSD.

    Nigdy nie musiał, z punktu widzenia Ghosta SSD jest dokładnie tym samym
    co HDD. Starsze wersje bez większych problemów kopiuja dane na dyski M.2
    a pochodza z czasów kiedy nie było nic poza mechanicznymi. Wine za brak
    widoczności ponosi wyłacznie system.

  • 7. Data: 2017-12-01 22:07:34
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 30/11/2017 9:10 PM, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    >
    > No to ukradnij jakis najnowszy hirens i zobacz. Widzi niektóre kontrolery
    > raid a inne podobno widzi po pokazaniu sterowników.

    Poradzilem sobie z tym co mam, przenioslem Windows na SSD PCIE ale mam
    dylemat. Po takich przenosinach dysk jest bardzo wolny w porownaniu do
    nowej instalacji Windows (wg CrystalDisk mark czy Samsung Magician). Tylko
    ze nowa instalacja to masa roboty.
    Co ewentualnie moze byc problemem, dlaczego stary windows ogranicza
    transfer nowego dysku?
    Odinstalowalem juz 'Intel RST' - nie pomoglo.

  • 8. Data: 2017-12-11 02:39:20
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał:

> [...]
    > HDD. Starsze wersje bez większych problemów kopiuja dane na dyski M.2 a
    > pochodza z czasów kiedy nie było nic poza mechanicznymi. Wine za brak

    Jaki system? Ghosta trzeba uruchomić z nośnika bootowalnego. I dobrze mieć
    najnowszą wersję, bo starsze nie widzą nawet SATA.

    Pzdr

  • 9. Data: 2017-12-11 11:20:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-12-11 o 02:39, Kamil pisze:

    > Jaki system? Ghosta trzeba uruchomić z nośnika bootowalnego. I dobrze
    > mieć najnowszą wersję, bo starsze nie widzą nawet SATA.

    Udawało mi się uruchamiać Ghosta z pracującego systemu i robić kopie
    korzystając z mechanizmu Shadow. Ale czy to były partycje systemowe (lub
    wręcz dyski systemowe) teraz nie pamiętam.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2017-12-11 17:17:21
    Od: "Leszek K." <l...@g...com>

    Dnia Mon, 11 Dec 2017 11:20:13 +0100, Adam napisał(a):

    > Udawało mi się uruchamiać Ghosta z pracującego systemu i robić kopie
    > korzystając z mechanizmu Shadow. Ale czy to były partycje systemowe (lub
    > wręcz dyski systemowe) teraz nie pamiętam.

    Zrobić kopię to nie problem, ale żeby nadpisać systemową partycję trzeba
    wystartować bez tego systemu i tu już mogą być problemy. Nie prościej
    zamiast używać zabytka ściągną n.p. AOMEI Backuper (za free), COMODO Backup
    (także), EaseUS Todo Backup (takoż) i wiele innych. Programy darmowe, na
    bieżąco aktualizowane.

    --
    Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.