  • 1. Data: 2009-03-20 11:04:11
    Temat: Bardzo dziwny problem z uruchamianiem kompa :(
    Od: p...@w...pl

    Witam.
    Mam wielki problem z nowym zestawem komputerowym.

    Komputer po zainstalowaniu systemu operacyjnego ze sterownikami i
    zamontowaną kartą graficzną, uruchamia się za każdym razem. Problem
    pojawia się w momencie gdy zamontuję karty rozszerzeń na slotach PCI i
    odłączę komputer na dłużej od zasilania. Procedura uruchamiania
    systemu kończy się wtedy na logu XP z paskiem ładowania systemu. W tym
    momencie system się zatrzymuje i pasek ładowania przelatuje bez
    przerwy i bez końca. Komputer uruchamia się normalnie zazwyczaj po
    pierwszym zresetowaniu komputera i chodzi wtedy bez żadnego problemu.
    Mogę wtedy wyłączać i włączać komputer ile chcę i uruchamia się
    normalnie. Niestety następnego dnia gdy chcę uruchomić komputer,
    problem pojawia się ponownie (procedura uruchamiania się systemu
    zatrzymuje się na pasku ładowania systemu który przelatuje bez
    końca).BIOS aktualizowałem. Wszystkie podzespoły były przetestowane i
    testy wykazały że podzespoły są sprawne. Karty rozszerzeń były
    wyciągane indywidualnie montowane w różnych slotach, lecz i tak
    pojawia się ten sam problem. Każdy z podzespołów był wymieniany lecz
    nie było żadnych efektów. Instalowałem również Windows XP z SP1 bo
    słyszałem o problemach z SP3 lecz problem nie zniknął. Proszę was o
    pomoc.

    Zestaw składa się z:
    Intel Core 2 Q9550 Quad
    GIGABYTE GA-EP45-UD3R
    Kingston 2x2GB HYPERX 1066 MHz
    Segate Barracuda 640GB Serial ATA/300,7200RPM,32MBcache,NCQ,RoHS;
    (ST3640323AS)
    2 dyski Samsung 1TB HD103UJ - pracują jako RAID0
    Karta Graficzna ZOTAC GF9500GT 512MB (ZT-95TES2P-FSL)
    LG BLU-RAY GGW-H20L
    DVD LG GH20NS15
    Karta bezprzewodowa D-LINK DWL-G510
    Tuner Leadtec Winfast PXDVR3200H
    Karta Pinnacle Systems Bigben 51016499-1.2B
    Zasilacz CORSAIR CMPSU-650TXEU ATX 650W PFC, EU version
    Obudowa Chieftec AS8
    Czytnik Kart SWEEX 5,5"
    Windows XP PROFESSIONAL SP3

  • 2. Data: 2009-03-20 14:23:38
    Temat: Re: Bardzo dziwny problem z uruchamianiem kompa :(
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    >GIGABYTE GA-EP45-UD3R

    Ja mam co prawda GA-EP35 ale w tej płycie obsługa slotów PCI to chyba jakieś
    nieporozumienie. 1 slot na dole nie widzi żadnego kontrolera USB i chyba w
    ogóle jest jakby go nie było. W kolejnych próbowałem wstawić Soundblaster
    Audigy ale podczas grania czasami nie wiadomo czemu zajętość jednego rdzenia
    skacze na pewien stały procent ok 20% i dźwięk i ruchy myszą są przerywane.
    Po wyjęciu Audigy już 2 miesiące działam bez żadnych problemów na
    zintegrowanej. O dziwo ten efekt raz wystąpił podczas grania w Far Cry 2 i
    znikł po resecie. Drugi raz wystąpił samoistnie na pulpicie. Zawsze coś
    wtedy zajmowało jeden rdzeń (równo podniesiona kreska na 20%) przez IRQ
    requests i nie szło pracować bo cięło strasznie.

  • 3. Data: 2009-03-20 14:54:45
    Od: p...@w...pl

    On 20 Mar, 15:23, "Doxent" <d...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > wtedy zajmowało jeden rdzeń (równo podniesiona kreska na 20%) przez IRQ
    > requests i nie szło pracować bo cięło strasznie.

    szukałem tego problemu przez wiele czasu na necie lecz bez skutku,
    Nikomu się takie cos nie przytrafiło chyba jak do tej pory :(
    Właśnie z ciekawości zainstalowałem Vistę co prawda bez SP1 i tutaj
    pojawił sie nowy problem, nie chce przyjmować sterowników pod Viste bo
    po zainstalowaniu łapie blue screena. Ale to tak na marginesie z tą
    Vistą. Komputer najlepiej żeby chodził pod WindowsXP.

  • 4. Data: 2009-03-20 23:48:09
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    > Witam.
    > Mam wielki problem z nowym zestawem komputerowym.

    Moze to dosc banalne, ale sprobuj wrzucic jakis live CD. Jesli sie zaladuje
    jakies srodowisko graficzne z plytki - to znaczy, ze problemu mozesz szukac
    (przynajmniej czesciowo) w stajni MS.
    Bylo w MS tez jakies narzedzie do monitorowania startu komputera - jakie
    sterowniki sie ladowaly, ktore zdarzyly sie zainicjowac, a ktore jeszcze
    nie... ale wtedy to juz nie ta grupa.

    Aha - zakladam, ze nie masz zadnego zwarcia (smieci w slocie)

    Pozdrawiam
    Michal