  • 1. Data: 2009-03-19 23:02:27
    Temat: sage symfonia klucz sprzetowy
    Od: jezozgierz <h...@g...com>

    Witam! mam problem z sprzetowym kluczem sieciowym sage symfonii
    (finanse i ksiegowosc), Siec sklada sie z 3 komputerow, bez serwera.
    (2xwinXP i 1 z win98). wyjątki w firewallu dodalem, ale jakby klucza
    nie przekladac to kompy z xp nawzajem nie łacza sie z kluczem (widzi
    go tylko ten, do którego klucz jest fizycznie wpiety), ten z 98 widzi
    klucz zawsze.
    Jesli klucz jest wlaczony do tego z 98, to xp go nie widzą. Przerabiał
    juz ktoś taki problem?

  • 2. Data: 2009-03-19 23:23:40
    Temat: Re: sage symfonia klucz sprzetowy
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    >Jesli klucz jest wlaczony do tego z 98, to xp go nie widzą. Przerabiał
    >juz ktoś taki problem?

    NTG ale upierdliwe, jakieś 5 lat temu naprawiałem komputery w pewnym biurze
    rachunkowym i aby widziało klucz trzeba było zainstalować serwer klucza na
    jednym z komputerów. Proponuję zadzwonić do Symfonii bo jak pamiętam to bez
    konsultacji z ich informatykami się nie obyło.

  • 3. Data: 2009-03-20 08:20:12
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Thu, 19 Mar 2009 16:02:27 -0700 (PDT), jezozgierz napisał(a):

> [...]
    > klucz zawsze.
    > Jesli klucz jest wlaczony do tego z 98, to xp go nie widzą. Przerabiał

    No ja problemu raczej nie mam wszystko dziala.choc Symfonii jako programu
    nie lubie - pelna jest niedorobek programistow
    Po pierwsze - zakladam ze siec jako taka skonfigurowana jest poprawnie? Ta
    sama grupa, i komputery sie wzajemnie widza? Siec oparta o TCP/IP ?
    Czasem w takich malych zastosowaniach, z Win98, przydaje sie doinstalowanie
    protokolu Netbeui - do XP musisz zrobic to recznie z plytki.
    Po drugie - Symfornia zainstalowana poprawnie - tzn na komputerze pelniacym
    funkcje "serwera" Symfonni zainstalowana pelna aplikacja, i oprogramowanie
    serwera kluczy, na pozostalych symfonia jako stacja robocza, i zainstalowane
    oprogramowanie klient srwera kluczy?
    Wskazywales mu polozenie serwera kluczy po nazwie czy po adresie IP, bo
    takie sa opcje?
    Aha - i jak instalujesz stacje robocza? Lokalnie? Lepszym rozwiazaniem jest
    zamapowac dysk sieciowy z lokacja na komputerze-bazie i tam instalowac tez
    stacje robocze - tylko klient serwera kluczy musisz zainstalowac lokalnie.

    U mnie jest tak: Serwer SBS2008 (Symfonia F-K i Kadry i place jako baza) -
    komputery Vista i Windows 2008 srv (w domenie) - komputery XP Home (poza
    domena, w sieci)
    Na kazdym komputerze zamapowany dysk sieciowy z katalogiem symfonii z
    serwera, zainstalowana SYmfonia jako stacja robocza *na dysku sieciowym*
    (czyli de facto w tym samym miejscu co aplikacja glowna) i na kazdym
    komputerze *lokalnie* zainstalowana aplikacja klienta kluczy, ze wskazanym
    serwerem SBS po nazwie jako serwerem kluczy.
    I dziala bez problemu jesli chodzi o wzajemna widocznosc - licencje na
    koncowkach sa pobierane z serwera kluczy

    --
    Mark

  • 4. Data: 2009-03-20 08:21:19
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Fri, 20 Mar 2009 00:23:40 +0100, Doxent napisał(a):

    > Proponuję zadzwonić do Symfonii bo jak pamiętam to bez
    > konsultacji z ich informatykami się nie obyło.

    No nie ma tak latwo :)
    Symfonia jest cwana. Zeby zaczeli laskawie udzielac rad, trzeba u nich
    najpierw wykupic abonament na wsparcie techniczne..

    --
    Mark

  • 5. Data: 2009-03-20 08:44:00
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Mark pisze:

    > No nie ma tak latwo :)
    > Symfonia jest cwana. Zeby zaczeli laskawie udzielac rad, trzeba u nich
    > najpierw wykupic abonament na wsparcie techniczne..

    Słucham? :O To może najlepszym pomysłem na taki program z niedoróbkami
    gdy producent uważa, że robi łaskę, każe sobie płacić za support nie
    działającego poprawnie produktu (wiem że produkty księgowe czasami
    działają jeszcze w epoce "DOS only" - to jest i zaleta, bo zadziałają
    pewnie w dos-boxie, ale tkwienie w przypadku GUI w czasach windows98 i
    problemy ze schodzącym już WinXP to jest jawne przegięcie)
    - pokazać mu środkowy palec i zmienić na produkt konkurencji?
    A myślałem że to Lex od Wolters Kluwer jest upierdliwy. Tam też są
    klucze sprzętowe - sieciowe i jednostanowiskowe, ale można też do
    indywidualnych stacji kupić wersję dyskietkową, ba producent zadbał by
    działała nawet pod Vistą i Win7 - jedyne ograniczenie to wyłączenie
    systemów 64-bitowych w wersji dyskietkowej. W sumie wygodna sprawa,
    bo nie wyobrażam sobie używanie takiego produktu na notebooku czy
    netbooku z wystającym z USB kluczem - łatwe do zgubienia czy wyłamania.
    Co prawda nowy sprzęt coraz rzadziej ma FDD, ale można przecież kupić
    wersję na USB, choćby uniwersalne od Delli na MediaBay.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 6. Data: 2009-03-20 09:45:07
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Fri, 20 Mar 2009 09:44:00 +0100, Michal Bien napisał(a):

> [...]
    > problemy ze schodzącym już WinXP to jest jawne przegięcie)
    > - pokazać mu środkowy palec i zmienić na produkt konkurencji?

    Ba. Mnie to mowisz?:)
    Ale prawda niesteyt jest taka - ze albo wykupuszesz u nich support. albo po
    zainstalowaniu programu Symfonia zlewa Cie jak chce, i "martw sie sam"
    Zeby bylo smieszniej. - musisz osobno wykupic support dla odrebnych
    programow:)
    Tak jak np u nas jest - Finanse i ksiegowosc - i Kadry i place... naiwnie
    sadzilem ze jak jest wykupiony jeden support to wystarczy. a tu nie.
    Wsparcie wykupione na kadry, nie obejmuej finansow.
    I jak sie pjawil problem, bo uzytkownik cos tam zle wypelnil zakladajac
    firme - skasowal ja, i w tym samym miejscu zalozyl pod inna nazwa to
    symfonia zaczela pokazywac jakies dziwne komunikaty - to jak chcialem sie
    dowiedziec o co chodzi to laskawie nas poinformowano ze "sorry, winetu,
    zapraszamy po wykupieniu wsparcia" :)
    No ale co ja moge. Ja tam mam tylko dbac by to dzialalo.. nie do mnie nalezy
    decyzja co wybrac.
    A Symfonii nie lubie bo jesli chodzi o czesc techniczna - to jest zwyczajnie
    do dupy. Na temat wartosci merytorycznej si enie wypowiem, bo sie nie znam
    na tym ale ponoc niezla.

    --
    Mark

  • 7. Data: 2009-03-22 09:30:56
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 20 marca 2009 (00:02:27) napisano:

> [...]
    > klucz zawsze.
    > Jesli klucz jest wlaczony do tego z 98, to xp go nie widzą. Przerabiał

    Z Symfonią nie miałem do czynienia co prawda, ale wiem, że na przykład
    CDN Klasyka komunikuje się z kluczem za pośrednictwem protokołu IPX i
    trzeba go było zawsze doinstalowywać na nowych stacjach. Może pomoże?

    Yakhub
    Nie pisz do mnie na ten adres.