  • 11. Data: 2019-12-25 11:04:22
    Temat: Re: Bateria do komóry.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W dniu Wed, 25 Dec 2019 10:23:49 +0100, użytkownik ToMasz napisał:

    > te baterie będą miały około połowy pojemności tego co Ci producent dał w
    > nowym telefonie. obojętnie jaką TANIĄ kupisz. poszukaj oryginału,
    > zobaczysz jaka jest różnica w cenie.

    Przecież ta druga to oryginał. Przynajmniej wygląda dokładnie jak moja i
    sprzedawca też twierdzi że oryginał. Co jeszcze chcieć?
    Telefon jest przestarzały, mało kto jeszcze takich używa. Zapasy baterii
    są wyprzedawane, to i cena niska.

    --
    Jacek

  • 12. Data: 2019-12-25 11:16:21
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-12-25 o 10:45, Uncle Pete pisze:

    > Z tym spadaniem pojemności w ciągu jednego roku nieco pojechałeś, ale w
    > danym konkretnym przypadku chodzi o telefon, który miał premierę prawie
    > 8 lat temu, więc oryginalne baterie do niego mogą być faktycznie bardzo
    > stare. Chyba że ten model baterii był wykorzystywany w jakichś dużo
    > późniejszych modelach telefonów, ale raczej to nie ten przypadek.

    Ten przypadek. Miałem wiele razy okazję KUPIĆ/DOSTAĆ i zamontować
    oryginalną baterię do starego telefonu (ostatnio Samsung S5) gdzie
    oryginał miał 50% pojemności i był GORSZY od 4 letniej używanej baterii.
    Nic nie dało jakieś "formatowanie". Zakup innej baterii z firmy Green
    Cell był zdecydowanie trafiony i bateria działa idealnie. Te baterie
    (oryginalne) nie posiadają bitej/drukowanej daty produkcji i najczęściej
    ich produkcja kończy się z datą zakończenia produkcji telefonu. Później
    nieładowane leżakują i tracą pojemność. Starzenie się ogniw jest
    procesem nieuniknionym i zachodzi we wszystkich ogniwach niezależnie od
    technologii użytej do ich produkcji a na skutek upływu czasu i braku
    WZBUDZANIA reakcji (nieładowanie) jeszcze szybciej. Polecam poczytać
    fachowe źródła i nie opowiadać farmazonów.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 13. Data: 2019-12-25 11:51:57
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > WZBUDZANIA reakcji (nieładowanie) jeszcze szybciej. Polecam poczytać
    > fachowe źródła i nie opowiadać farmazonów.

    Nie opowiadam farmazony, ale tak jak Ty bazuję na własnym doświadczeniu
    praktycznym.

    Próba formowania baterii litowych nic nie daje, aczkolwiek
    przeprowadzenie pełnego cyklu naładowanie-rozładowanie do wyłączenia
    może pomóc ponownie skalibrować układ ładowania (który na przykład w
    Samsungu S3 Mini lubił wariować).

    GreenCell robi fajne akumulatory, a poza tym ma porządny serwis -
    przerabiałem go z baterią do notebooka.

  • 14. Data: 2019-12-25 12:41:58
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 25.12.2019 o 10:36, LordBluzg(R) pisze:
    > OPOZYCJA ZNÓW WTRĄCA SIĘ W NIE SWOJE AFERY

    Biorąc pod uwagę zatrzęsienie tych "swoich afer", to najwyraźniej trudno
    jej będzie stawiać tę zasłonę dymną zbyt szczelnie...

    PiS to socjaliści pokroju post-sanacyjnego, gospodarczo bardziej
    szkodliwi, od stonki. Ale opozycja to już wyrób wieeelce specjalny:
    żadnym jurgieltem nie wzgardzili, wziątką, bakszyszem. Własną matkę by
    sprzedali, a ich mega-kosmopolityzm wyrastał z głębokiej ojkofobii.
    Dawniej takich skazywano na banicję, i... komu to przeszkadzało dziś?

    Warto przypomnieć, iż uważało się wygnanie za karę cięższą, niż honorową
    śmierć (powieszenie honorową ś~ *nie* jest!)

    --
    Rzeczy warte polecenia, bo polecać rzeczy DOBRE warto!
    https://myphone-explorer.en.softonic.com/ Free!

  • 15. Data: 2019-12-25 12:46:15
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 25.12.2019 o 11:16, LordBluzg(R) pisze:
    > Nic nie dało jakieś "formatowanie"

    No tak, oznacza ono całkowitą, i bezpowrotną utratę wszystkich danych,
    na baterii zapisanych.
    Dla odmiany spróbuj kiedy baterię formować, od razu zwiększy to jej
    pojemność!

  • 16. Data: 2019-12-25 13:21:54
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-12-25 o 12:46, jaNus pisze:

    > No tak, oznacza ono całkowitą, i bezpowrotną utratę wszystkich danych,
    > na baterii zapisanych.
    >     Dla odmiany spróbuj kiedy baterię formować, od razu zwiększy to jej
    > pojemność!

    Cudzysłów tam jest :> Formatować można też młotkiem, polecam :]

  • 17. Data: 2019-12-25 23:02:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 24 Dec 2019 20:29:31 -0000 (UTC), w <qttsfb$k62$1@dont-email.me>, Jacek
    Maciejewski <j...@g...pl> napisał(-a):

    > Obecna bateria w moim telefoniku trzyma na nicnierobieniu ok. doby. Chyba
    > powinienem sobie kupić inną. Którą baterię byście kupili i czemu? :)
    >
    > https://allegro.pl/oferta/bateria-samsung-galaxy-min
    i-2-s6500-s6102-
    > s7500-7468482378
    > https://allegro.pl/oferta/bateria-samsung-eb464358vu
    -galaxy-mini-2-
    > s6500-5602384086

    A jesteś pewny, że to wina baterii, a nie jakiegoś procesu w tle?
    1. Włącz samolocik i zobacz jak długo bez tego trzyma.
    2. CPUSpy i zobacz ile czasu to Deep Sleep.

  • 18. Data: 2019-12-25 23:04:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 25 Dec 2019 12:46:15 +0100, w <5e034c06$0$524$65785112@news.neostrada.pl>,
    jaNus <p...@b...pl> napisał(-a):

    > No tak, oznacza ono całkowitą, i bezpowrotną utratę wszystkich danych,
    > na baterii zapisanych.
    > Dla odmiany spróbuj kiedy baterię formować, od razu zwiększy to jej
    > pojemność!

    Ja próbowałem formować, ale strasznie te baterie są nieplastyczne :P

  • 19. Data: 2019-12-26 13:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ m...@p...onet.pl ...

> [...]
    > Proponuję zakup (troche drogie) ale produkty renomowanych firm
    > (zamienniki). Sprawdzone dziesiątki razy.

    cos w tym jest.
    Wymieniałem rok temu baterie w mi4c. Kupiłem xiaomi i po włozeniu była po
    miesiacu dupa - albo trafiłem na jakis złom albo na podrobe.
    Kupiłem jakis markowy zamiennik i od roku zero problemów.
    BTW oryginalna bateria wytrzymała niecałe 2 lata - troche słabo.
    Z drugiej strony nowa bateria 30zł + 30zł wymiana i wszystko gra.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

  • 20. Data: 2019-12-27 00:25:47
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 26.12.2019 o 13:59, Budzik pisze:
    > nowa bateria 30zł + 30zł wymiana

    Że słucham, 30 za... wymianę?
    Do mojego Lenovo-5 kupiłem zapasową, i w trzęsącym autobusie wymieniam
    ją minuta-8! PoBank to mordęga w porównaniu z wymianą...