  • 141. Data: 2011-08-09 10:58:27
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-09, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >> Czyli beben powieksza sie o 0.45 mm.
    >

    > A szczeka nie ?

    Pewnie tez ale nie w takim stopniu. Zobacz jakiej wielkosci jest szczeka
    i gdzie sie rozgrzewa, beben rozgrzewa sie po calosci.

    Wiec wyszlo tak jak sie mowilo na poczatku - luz miedzy tarcza a
    klockiem w miare rozgrzewania zmniejsza sie, w przypadku hamulcow
    bebnowych zwieksza.

    --
    Artur

  • 142. Data: 2011-08-09 12:26:33
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Tue, 9 Aug 2011, AZ wrote:

    > Wiec wyszlo tak jak sie mowilo na poczatku - luz miedzy tarcza a
    > klockiem w miare rozgrzewania zmniejsza sie, w przypadku hamulcow
    > bebnowych zwieksza.

    Ale tam nie ma żadnego luzu - podczas hamowania szczęka lub klocek
    pozostają w ciągłym kontakcie z bębnem lub tarczą :)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 143. Data: 2011-08-09 12:34:25
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Tue, 9 Aug 2011, PM wrote:

    > aaa to Ty na powaznie pisałeś o ubywaniu masy, to nie był żarcik?

    W kontekście wpływu momentu bezwładności bębna na skuteczność hamowania
    jak najbardziej był to żarcik, bo i post na który odpowiadałem uznałem za
    żart ;-)

    > po drugie primo to nie zrozumiałeś o co chodzi z zachowaniem pedu chodzi
    > o taki efekt: siedzisz na krzesełku biurowym krecisz się w kółko i
    > wysuwasz ręce na boki - prędkość kręcenia spada więc z bębnem bedzie
    > podobnie podczas hamowania rozszerzy się wiec jego masa będzie poruszała
    > się po okręgu o wiekszym promieniu.

    Aaa, więc o to Ci chodziło - no zgoda, ale jest baaaaardzo mało skuteczny
    mechanizm hamujący ;-)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 144. Data: 2011-08-09 13:38:39
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    Uzytkownik "AZ" <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Pewnie tez ale nie w takim stopniu. Zobacz jakiej wielkosci jest szczeka
    > i gdzie sie rozgrzewa, beben rozgrzewa sie po calosci.

    oj oj
    policz po dlugosci szczeki a nie po grubosci.
    (jak policzysz po obwodzie bebna to wynik powinien byc zgodny z tym twoim
    obliczonym po srednicy).

    > Wiec wyszlo tak jak sie mowilo na poczatku - luz miedzy tarcza a
    > klockiem w miare rozgrzewania zmniejsza sie, w przypadku hamulcow
    > bebnowych zwieksza.

    zgoda
    tylko to sie na pewno nie nazywa fading.
    a co wiecej mikry ma na niego wplyw.

  • 145. Data: 2011-08-09 13:50:26
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-09, PM <x...@w...pl> wrote:

    > zgoda
    > tylko to sie na pewno nie nazywa fading.
    > a co wiecej mikry ma na niego wplyw.

    Bo z fadingiem nie ma nic wspolnego. Fading to spadek skutecznosci przy
    wzroscie temperatury, najbardziej podatne na niego sa klocki organiczne
    ktore przy wyzszych temperaturach wytwarzaja gazy i tworzy sie poduszka.
    Odporne na fading sa klocki metaliczne spiekane.

    --
    Artur

  • 146. Data: 2011-08-13 13:09:51
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 07 Aug 2011 22:34:07 +0200, ".B:artek."
    <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> wrote:

    >Nadal nie rozumiem, dlaczego jedynym powodem miałaby być cena. Zawsze
    >sądziłem, że do "mocniejszych" aut montuje się tarcze.

    Fajnie, nie wiedziałem że mam mocne auto :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280