  • 31. Data: 2018-11-23 19:54:46
    Temat: Re: Bezpieczeństwo danych
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 23/11/2018 09:37, Mateusz Viste wrote:
    > Czyli "debilizm" o który oskarżałeś MS jest jakby... Nietrafiony.

    Nie. To MS nauczył cały świat że wszystko musi być koniecznie binarne,
    zamkniete, vendor-lockin i możliwie skrajnie nieużyteczne jeśi jesteś w
    1% ludzi którzy wiedzą czego chcą. W opozycji do znanych już wtedy
    technologii.

    > Jak sam piszesz, nie korzystasz z wysiwig, postrzegasz więc świat przez
    > swój własny pryzmat. Normalny człowiek nie będzie pisał CV w notatniku
    > LaTeXem czy innym XMLem

    Nikt go do tego nie zmusza. Jednak autor jak słyszę używa Worda ponad
    przeciętność. To z automatu powinno go zainteresować innymi metodami.

    > intuicyjny. Obecne rozwiązania robią to na tyle dobrze, że rzesze
    > prawników, notariuszy, i innych dziwnych ludzi korzystają z tego
    > bezproblemowo.

    Nie oni tylko nie dostrzegaja problemów bo brak im porównania. Niech
    przykładem będzie tutaj pewien znajomy prawnik który z nieumiejętności
    obsługi Worda na poziomie stylów uczynił rodzaj sztuki w któej każdy
    akapicik jest dopieszczony osobno co do pixela i nie da sie inaczej.
    Dlatego właśnie powstał Word, bo na świecie istnieją zawody w ktorych
    nie trzeba wykazywac się nawet sladowa ciekowscia czy nie można jednak
    lepiej.

    > Tak, Asimov już o tym pisał. Dzięki Bogu trzy zasady robotyki chronią nas
    > od tamtego czasu.

    Którys NAS implementuje dowolny podzbiór zasad robotyki? Czy tez moze
    raczej while(wait_for_change()) { clone_incremental() );

  • 32. Data: 2018-11-23 19:57:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 22/11/2018 22:59, Marcin Debowski wrote:
    > Backup przyrostowy nie jest od analizowania sensowności zmiany w
    > plikach. Bez sensu to by było gdyby coś takiego robił. Byłaby kolejna
    > debilna aplikacja, która wie lepiej.

    ALe przecież w przypadku pron^M^M^M^M filmów od Cioci dokładnie wykazuje
    się debilizmem klonując je jak tylko ktos zmieni zawartość. Wie *lepiej*.

    Wystarczy zauwazyc ze backup danych niezmiennych działa inaczej niż
    zmiennych.

  • 33. Data: 2018-11-26 01:37:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-23, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > ALe przecież w przypadku pron^M^M^M^M filmów od Cioci dokładnie wykazuje
    > się debilizmem klonując je jak tylko ktos zmieni zawartość. Wie *lepiej*.

    Jeśli cos się zmieniło co miesci się w wybranych kryteriach to ma
    przeciez tak robic. Ale mozna te kryteria ustwić inaczej. Co się u Cioci
    konkretnie zmieniło, że zaczęło kopiować?

    > Wystarczy zauwazyc ze backup danych niezmiennych działa inaczej niż
    > zmiennych.

    Wystarczy ustawic odpowiednio kryteria i nie trzeba będzie rozróżniać.

    --
    Marcin

  • 34. Data: 2018-11-27 19:10:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 26/11/2018 01:37, Marcin Debowski wrote:
    > Jeśli cos się zmieniło co miesci się w wybranych kryteriach to ma
    > przeciez tak robic. Ale mozna te kryteria ustwić inaczej. Co się u Cioci
    > konkretnie zmieniło, że zaczęło kopiować?

    Wirus zaszyfrował. "Czyli trzeba robić kopie inkrementalną" pomyślał
    algorytm i tak też zrobił. Dobrze że algorytm zazwyczaj zgasza błedy a
    nie kasuje *starsze* wersje. Choć i takiego imbecyla kiedyś trafiłem.

    > Wystarczy ustawic odpowiednio kryteria i nie trzeba będzie rozróżniać.

    Nie, nadal trzeba. Backupowanie listy zakupów do Cioci różni się
    zasadniczo od backupowania filmów od Cioci, szczególnie gdy to porno.

  • 35. Data: 2018-11-30 14:14:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-27, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Wirus zaszyfrował. "Czyli trzeba robić kopie inkrementalną" pomyślał
    > algorytm i tak też zrobił. Dobrze że algorytm zazwyczaj zgasza błedy a
    > nie kasuje *starsze* wersje. Choć i takiego imbecyla kiedyś trafiłem.

    Raz jeszcze, to jest narzędzie, a nie coś od myślenia. Od myślenia jest
    użytkownik. Nie wiem o jakim backupie myślisz, ale dla mnie takie
    narzędzie to np. rsync. Robi co mu każe i tyle. Jak się zdarzy jakimś
    cudem sytuacja zaszyfrowania zasobów to efekt będzie taki, że się w
    najgorszym wypadku dysk zapcha i tyle. Mały problem, bo zapuszczam
    rsync'a tak, że kolejne przyrosty zapisuje do osobnych, datowanych
    katalogów.

    Jakoś nie mam takich problemów.

    --
    Marcin