  • 21. Data: 2018-11-19 16:25:42
    Temat: Re: Bezpieczeństwo danych
    Od: "n" <...@...e>

    No nie na każdej wersji hardware'u, na Atomie migawka nie działa, ale na i-cośtam
    działa.

    Złośliwe zaszyfrowanie danych zaszyfruje także kosz sieciowy?

    -----
    > QNAP ma za to migawki woluminu przy pomocy których można odzyskać już zaszyfrowane
    pliki, ale nie wiem czy to działa na każdej wersji softu/sprzętu

  • 22. Data: 2018-11-19 19:26:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-11-19 o 16:25, n pisze:

    > Złośliwe zaszyfrowanie danych zaszyfruje także kosz sieciowy?

    A to już zależy jak nadasz uprawnienia i udostępnisz zasoby w QNAP. Jak
    wystawisz cały wolumen w sieci z domyślnymi uprawnieniami, to kosz można
    skasować/zaszyfrować przez sieć.

  • 23. Data: 2018-11-19 19:47:42
    Od: "n" <...@...e>

    No bez przesady, mowa o ewentualnym ransomware.
    Niby kosz to folder jak inne.

    -----

  • 24. Data: 2018-11-19 20:57:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-11-19 o 19:47, n pisze:
    > No bez przesady, mowa o ewentualnym ransomware.
    > Niby kosz to folder jak inne.

    No to jeżeli komp, na którym masz uprawnienie do zasobów QNAP-a załapie
    jakieś ransomware, to kosz pójdzie się jebać z resztą plików i katalogów.

  • 25. Data: 2018-11-22 18:38:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 18/11/2018 17:57, Mateusz Viste wrote:

    > A jaka jest sensowna alternatywa? Przecież odt też binarne (bo zip)

    ODT to nie alternatywa.

    > samo nie daje się wersjonować. Wszyscy nie będą w LaTeXie pisać.

    Dlatego powstawiłem znak równości między trzymaniem pornoli i plików
    worda w systemie kontroli wersji. Ani jedno ani drugie nie ma sensu.

    > Niepotrzebne kombinowanie. Normalny backup przyrostowy załatwia wszystkie
    > problemy. Pozwala cofnąć się w czasie do dowolnego stanu, zabierając przy
    > tym niewiele miejsca. rdiff-backup robi to pięknie.

    Po zaszyfrowaniu wszystkich plików na dysku przez ransomware twój
    "przyrostowy backup" właśnie zjada 2x dysk.

  • 26. Data: 2018-11-22 18:42:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 18/11/2018 20:10, n wrote:
    > Możesz rozwinąć?

    Możesz poprawnie cytować?

    Dokumenty worda mają się nijak do systemów kontroli wersji bo są
    binarne. Jak każdy plik binarny nie da się w łatwy sposób trzymać go
    przyrostowo, mergować, sprawdzać róznice itd. MS wymyślił własny kulawy
    system do tego w samym wordzie, ale tylko programiści umierają ze
    śmiechu jak go widzą, reszta suwerenów uważa to za najdoskonalsze
    narzędzie pod słońcem. Dlatego ciezko mi komuś to wyjaśnić kto nie
    pojmuje dlaczego można znacznie lepiej niż najepiej. Tylko kwestia
    oderwania się od WYSIWYG.

  • 27. Data: 2018-11-22 18:49:33
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 22 Nov 2018 18:38:42 +0100, Sebastian Biały wrote:

    > ODT to nie alternatywa.

    Dlatego też pytam, co proponujesz... Skoro to debilizm MS, to z pewnością
    ktoś to zrobił wg. ciebie dobrze. Tylko nie wiem kto :)

    > Po zaszyfrowaniu wszystkich plików na dysku przez ransomware twój
    > "przyrostowy backup" właśnie zjada 2x dysk.

    No i tak przecież ma być. Interesują mnie pliki zarówno przed i po
    zmianą, niezależnie od tego kto/co je zmieniło.

    Mateusz

  • 28. Data: 2018-11-22 22:06:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 22/11/2018 18:49, Mateusz Viste wrote:
    > Dlatego też pytam, co proponujesz... Skoro to debilizm MS, to z pewnością
    > ktoś to zrobił wg. ciebie dobrze. Tylko nie wiem kto :)

    Nikt nie robił dobrze. Ale tu i tam można znaleźć przebłyski zdrowego
    rozsądku jak LaTeX i FOP [1], tylko że oba do dupy z innych przyczyn.
    Więc jeśli mam odpowiedzieć kto to nikt. Na szczęscie nie żyje z pisania
    dupereli w edytorach wysiwyg więc mam to w nosie.

    > No i tak przecież ma być. Interesują mnie pliki zarówno przed i po
    > zmianą, niezależnie od tego kto/co je zmieniło.

    Czyli bez sensu. Nikomu zazwyczaj 6tyś plików video z urodzin Cioci w
    ciagu godziny nie zmienia połowy bitów. Automatyka jest tutaj wrogiem.

    [1] https://xmlgraphics.apache.org/fop/

  • 29. Data: 2018-11-22 22:59:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-22, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Czyli bez sensu. Nikomu zazwyczaj 6tyś plików video z urodzin Cioci w
    > ciagu godziny nie zmienia połowy bitów. Automatyka jest tutaj wrogiem.

    Backup przyrostowy nie jest od analizowania sensowności zmiany w
    plikach. Bez sensu to by było gdyby coś takiego robił. Byłaby kolejna
    debilna aplikacja, która wie lepiej.

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2018-11-23 09:37:59
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 22 Nov 2018 22:06:12 +0100, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > Więc jeśli mam odpowiedzieć kto to nikt. Na szczęscie nie żyje z pisania
    > dupereli w edytorach wysiwyg więc mam to w nosie.

    Czyli "debilizm" o który oskarżałeś MS jest jakby... Nietrafiony. Raczej
    powinieneś był napisać "wszyscy ludzie na świecie to debile, tylko ja
    wiem lepiej". Wtedy byłaby pełna, stuprocentowa jasność.

    Jak sam piszesz, nie korzystasz z wysiwig, postrzegasz więc świat przez
    swój własny pryzmat. Normalny człowiek nie będzie pisał CV w notatniku
    LaTeXem czy innym XMLem i porównywał potem zmiany za pomocą svn diff,
    zastanawiając w którym miejscu zapomniał domknąć klamrę czy postawić
    średnik. Normalny człowiek potrzebuje pełne wysiwyg, i ew. może
    potrzebować by historia zmian wyświetlała mu się w sposób jasny i
    intuicyjny. Obecne rozwiązania robią to na tyle dobrze, że rzesze
    prawników, notariuszy, i innych dziwnych ludzi korzystają z tego
    bezproblemowo.

    > Czyli bez sensu. Nikomu zazwyczaj 6tyś plików video z urodzin Cioci w
    > ciagu godziny nie zmienia połowy bitów. Automatyka jest tutaj wrogiem.

    Tak, Asimov już o tym pisał. Dzięki Bogu trzy zasady robotyki chronią nas
    od tamtego czasu.

    Mateusz