  • 1. Data: 2018-11-17 16:14:19
    Temat: HDD - Read verification failed
    Od: "E" <n...@p...pl>

    Mój WD HDD SATA 2.5" pokazuje podczas testu
    który uruchomiłam z BIOSu:
    Error code 0000: Read verification failed.
    Błąd pokazuje się natychmiast po stracie testu.

    Czym i jak przetestować ten dysk żeby stwierdzić
    czy jeszcze się do czegoś nadaje?

  • 2. Data: 2018-11-17 17:22:58
    Temat: Re: HDD - Read verification failed
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2018 16:14, E wrote:
    > Czym i jak przetestować ten dysk żeby stwierdzić
    > czy jeszcze się do czegoś nadaje?

    smartctl -t long /dev/sda

    Więcej:

    https://www.thomas-krenn.com/en/wiki/SMART_tests_wit
    h_smartctl

  • 3. Data: 2018-11-17 18:58:13
    Od: "E" <n...@p...pl>

    > smartctl -t long /dev/sda
    >
    > Więcej:
    >
    > https://www.thomas-krenn.com/en/wiki/SMART_tests_wit
    h_smartctl

    Dzięki, ale nie używam linuksa. :-(

  • 4. Data: 2018-11-17 19:26:47
    Od: "E" <n...@p...pl>

    Użytkownik "E" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    h_smartctl

    > Dzięki, ale nie używam linuksa. :-(

    Jeszcze dodam, że niczego z tego dysku nie muszę backupować
    ani ratować. Natomiast chciałabym wiedzieć czy jeszcze można
    go używać, jako systemowy lub tylko jako miejsce na dodatkowe
    kopie danych, niekoniecznie super ważnych. To takie dla mnie
    dwie skrajności.
    W tej chwili BIOS go wykrywa, natomiast system Windows nie.

  • 5. Data: 2018-11-17 19:41:27
    Od: "n" <...@...e>

    A nie masz w BIOSie opcji testowania dysku?
    Jesli dysk (partycja) nie jest sformatowany, to windows może go nie wykryć, ale
    powinien wykryć instalator windowsa.
    Tym bardziej, jeżeli w ogóle nie miałby aktywnych partycji.

  • 6. Data: 2018-11-17 19:41:31
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 17 Nov 2018 19:26:47 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5bf05d49$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    od "E" <n...@p...pl> :

> [...]
    >dwie skrajności.
    >W tej chwili BIOS go wykrywa, natomiast system Windows nie.

    Victoria/MHDD, tutoriale w internetach.

  • 7. Data: 2018-11-17 19:50:59
    Od: "E" <n...@p...pl>

    Użytkownik "n" <...@...e> napisał w wiadomości news:pspncs$odr$1@node2.news.atman.pl...
> [...]
    > ale powinien wykryć instalator windowsa.
    > Tym bardziej, jeżeli w ogóle nie miałby aktywnych partycji.

    Od tego zaczęłam opis problemu:

    Ten dysk był wcześniej używany, były na nim partycje, co najmnie dwie
    i oczywiście byly one sformatowane.

  • 8. Data: 2018-11-17 20:05:34
    Od: "E" <n...@p...pl>

    > Użytkownik "n" <...@...e> napisał w wiadomości

    > Ten dysk był wcześniej używany, były na nim partycje, co najmnie dwie
    > i oczywiście byly one sformatowane.

    Twoja wcześniejsza uwaga spowodowała, że zajrzałam do Zarządzania dyskami.
    Próby z tym dyskiem robię jako z dyskiem zewnętrznym podłączonym
    do USB przy pomocy adaptera SATA - USB.
    Zarządzanie dyskami podaje:
    Dysk 1
    Wymienny E:
    Brak nośnika.

    Po tym sprawdzeniu na liście Explorera Windows pokazała się litera E:
    /wcześniej jej nie było/.
    Po kliknięciu na E: pokazuje się komunikat:
    Włóż dysk do stacji dysków E:

    Mogłabym spróbować ten dysk sformatować, ale jeszcze się wstrzymuję,
    bo może warto go przed tym czymś przetestować.

  • 9. Data: 2018-11-17 20:08:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2018 20:05, E wrote:
    > bo może warto go przed tym czymś przetestować.

    smartctl ...

  • 10. Data: 2018-11-17 20:28:30
    Od: "E" <n...@p...pl>

    Przepraszam, nie zupełnie tak było jak opisałam,
    bo podane przeze mnie informacje odczytane w Zarządzaniu
    dyskami oraz pokazanie się litery E: w Explorerze miały
    miejsce gdy podłączony był sam adapter, a nie dysk do adaptera.
    Robiłam tyle prób, ze juz się trochę gubię.
    Jeszcze raz przepraszam za zamieszanie.

    Podsumowując:
    - test w BIOSie pokazuje błąd:
    Error code 0000: Read verification failed.
    Błąd pokazuje się natychmiast po starcie testu.
    - dysku nie widzą Windows, ani w Zarządzaniu dyskami,
    ani w Explorerze czy Mój komputer, więc nie będę mogła
    założyć partycji i sformatować dysku.
    Jedyna nadzieja, że Windows go zobaczy podczas
    instalacji systemu na nim, ale chyba dużej szansy nie ma.