  • 1. Data: 2009-08-12 10:27:19
    Temat: [$] złotówka za linijkę kodu
    Od: "FiR" <p...@p...onet.pl>

    Wymyśliłem regułę (czasem wymyślam różne 'próbne' reguły ale
    ta zdaje mi sie nawet dosyć dobra) że linijka kodu (finalnego
    już po testach) jest warta złotówkę.

    Ponoć w dużych firmach jak Microsoft, Sun, czy IBM
    tworzą po 20, 10 czy nawet 5 linijek kodu (programista/dzień)
    sam uznaję napisanie 100 linijek kodu który wymaga czasem dużego
    skupienia dziennie za wartość przywoitą (niektórzy powiedzieli
    by pewnie że to mało ale ja uznaję to juz za wartość
    przyzwoitą - zwłaszcza ze nie caly dzień można kodować,
    czasem trzeba odpoczać i pomyśleć i też sporo poczytać)
    a więcej, 300, czy 500, za dużą. Tysiąc linijek kodu
    dziennie zaś mz jest to raczej wartość bardzo duża.

    100 linijek kodu dziennie byłoby to 100 zł dziennie wiec ok 2tys
    (netto) miesiecznie 500 linijek dziennie - 10 tys

    Tak czy owak mz musi być tak - bo to wynika z rzedu wielkosci ze
    linijak kodu ma wartosć rzędu 1 zł - bo mz pisanie kodu wacha się
    w granicach kilkuset linijek dziennie a odpowiadajace temu pensje
    w granicach kilku tys

    (Ta reguła mi sie podoba bo widać że nawet proste kilkunastolinijkowe
    kody poczatkujacych maja pewna wartośc ;-) wynika tez z tego
    przykladowo ze moja gra roguelike ktora ma obecnie 30 tys lini
    ma wartosć 30 tys :-/

    pzdr
    FiR

  • 2. Data: 2009-08-12 11:39:03
    Temat: Re: [$] złotówka za linijkę kodu
    Od: Bogusław Faja <zymen_out_@_out_zymen.net>

    Dnia Wed, 12 Aug 2009 12:27:19 +0200, FiR napisał(a):

    > 100 linijek kodu dziennie byłoby to 100 zł dziennie wiec ok 2tys
    > (netto) miesiecznie 500 linijek dziennie - 10 tys

    Linijka, ale czego?

    if (condition)
    {
    action();
    }

    vs

    if (condition) action();

    --
    http://moznalepiej.pl - tańsze książki
    http://lepszalokata.pl - optymalizacja lokat

  • 3. Data: 2009-08-12 11:45:21
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    FiR wrote:
    > Wymyśliłem regułę (czasem wymyślam różne 'próbne' reguły ale
    > ta zdaje mi sie nawet dosyć dobra) że linijka kodu (finalnego
    > już po testach) jest warta złotówkę.

    To fajnie, ale czy musisz nas o tym informować?

  • 4. Data: 2009-08-12 13:24:47
    Od: Mateusz Loskot <s...@s...net>

    FiR wrote:
    > Wymyśliłem regułę (czasem wymyślam różne 'próbne' reguły ale
    > ta zdaje mi sie nawet dosyć dobra) że linijka kodu (finalnego
    > już po testach) jest warta złotówkę.
    > [...]

    To jest bardzo stary model (tm):

    http://www.milliondollarhomepage.com/

    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    Charter Member of OSGeo, http://osgeo.org

  • 5. Data: 2009-08-12 14:16:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BogusławFaja" <zymen_out_@_out_zymen.net> wrote in message

    > Linijka, ale czego?
    >
    > if (condition)
    > {
    > action();
    > }
    >
    > vs
    >
    > if (condition) action();

    Gdyby rzeczywiście ktoś płacił za linijkę kodu to wszyscy
    przestaliby używać pętli i zamiast pisać tak:

    for(int i = 0; i<30 ; i++) dosomething();

    Pisaliby tak:

    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();
    dosomething();

    I już zamiast zarobić 1zł zarabiasz 30zł i to na jednej pętli! :-)

    Poza tym - dlaczego pisanie łatwego kodu bez algorytmów,
    np. wyświetlającego menu na ekranie ma być równie cenne
    co pisanie trudniejszego kodu obliczającego FFT czy macierze?

  • 6. Data: 2009-08-12 14:29:17
    Od: Mateusz Loskot <s...@s...net>

    Pszemol wrote:
> [...]
    > dosomething();
    > dosomething();
    > dosomething();
    > dosomething();
    > dosomething();
    > dosomething();
    > dosomething();
    > dosomething();
    > dosomething();
    > dosomething();
    > dosomething();
    > dosomething();
    > dosomething();
    > dosomething();
    >
    > I już zamiast zarobić 1zł zarabiasz 30zł i to na jednej pętli! :-)

    Można by uniknąć takich nieporozumień płacąc za ilość
    kodu wygenerowanego przez kompilator. Byłoby to bardziej miarodajne,
    choć nie wolne od wad.

  • 7. Data: 2009-08-12 15:23:33
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@g...pl>

    Mateusz Loskot <s...@s...net> napisał(a):

    > Można by uniknąć takich nieporozumień płacąc za ilość
    > kodu wygenerowanego przez kompilator. Byłoby to bardziej miarodajne,
    > choć nie wolne od wad.

    Może lepiej po kompresji zipem? ;-)

  • 8. Data: 2009-08-12 19:23:20
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Mateusz Loskot pisze:

    > Można by uniknąć takich nieporozumień płacąc za ilość
    > kodu wygenerowanego przez kompilator. Byłoby to bardziej miarodajne,
    > choć nie wolne od wad.

    Hmmm, ale biblioteki załączane dynamicznie, nie statycznie :)

    wer

  • 9. Data: 2009-08-12 19:45:05
    Od: Bogusław Faja <zymen_out_@_out_zymen.net>

    Dnia Wed, 12 Aug 2009 15:29:17 +0100, Mateusz Loskot napisał(a):

    > Pszemol wrote:

    > Można by uniknąć takich nieporozumień płacąc za ilość
    > kodu wygenerowanego przez kompilator. Byłoby to bardziej miarodajne,
    > choć nie wolne od wad.

    Kod pośredni czy ostateczny? (java, .net)

    W regulaminie Olimpiady Informatycznej był kiedyś (być może jest do dziś)
    zapis, że plik z kodem źródłowym nie może przekraczać 100 kB, natomiast kod
    wynikowy nie może być większy niż 10 MB. Pytałem kiedyś tutaj albo na
    p.c.l.c jakie są możliwości wygenerowania z kodu źródłowego takiego dużego
    pliku wynikowego i ktoś wspominał o użyciu w odpowiedni sposób generyków.
    Podobno dało się tak sterować kompilatorem, że płynął niesamowicie w
    wielkości pliku wynikowego. Sam nigdy nie miałem okazji tego sprawdzić.

  • 10. Data: 2009-08-12 20:02:15
    Od: Mateusz Loskot <s...@s...net>

    Bogusław Faja wrote:

    > Kod pośredni czy ostateczny? (java, .net)

    A "pierun" wie :-) Przecież, cały ten pomysł z płaceniem
    za linie kodu jest...do bani. Najwidoczniej zapomniałem
    wyżej dodać ,-) wtedy wsio byłoby jasne, że gadam głupoty.