  • 1. Data: 2009-07-23 15:25:27
    Temat: Błędy na dysku
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Komputera nie można za każdym razem uruchomić. Czasami naprawia
    system plików, chce przejść w tryb awaryjny, aż w końcu pojawia
    się niebieski ekran i koniec.
    Za pierwszym razem został przeinstalowany system. Pracował
    nienagannie jakieś pół roku. Dwa tygodnie temu znowu dostał takich
    objawów. Zacząłem od dysku. SMART nie raportuje żadnych błędów,
    HUTIL i inne prog. diagnostyczne wykazują 4 błędy ECC w "Surface Scan"
    w początkowych sektorach.
    Zrobiłem kopię partycji, format i przywróciłem ponownie. System
    przywitał mnie BSOD-em, ale pojawiła się za chwilę plansza wyboru.
    Kliknąłem by przywrócił ostatnio działające ustawienia... i poszło.
    30 restartów - nic. Programy twierdzą, że błędy znikły.
    Mija dwa tygodnie i podobno objawy znów wracają.

    Czy ma ktoś jakieś pomysły, co może powodować takie błędy?

    Płyta gł Asus A7N8X-E Deluxe
    Athlon 2000+
    Zasilacz jakiś Feel 300
    Dysk Samsung 160 Sata (Sil 3112)
    Grafika GF Ti4200
    Napęd CD

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 2. Data: 2009-07-23 17:48:56
    Temat: Re: Błędy na dysku
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 23.07.2009 17:25, Wiesław pisze:
    > Komputera nie można za każdym razem uruchomić. Czasami naprawia

    Tzn. w ogóle się nie uruchamia czy nie można uruchomić
    systemu operacyjnego?

    Przede wszystkim zacznij od:
    http://www.grush.one.pl/article.php?id=diagnostyka

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-07-23 18:13:42
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 23-07-2009 o 19:48 Radosław Sokół napisał na pl.comp.pecet:

    > Tzn. w ogóle się nie uruchamia czy nie można uruchomić
    > systemu operacyjnego?

    Nie można uruchomić systemu, przy czym jeżeli się uruchomi
    działa stabilnie.

    > Przede wszystkim zacznij od:
    > http://www.grush.one.pl/article.php?id=diagnostyka

    Ok. Jak go dostanę przeprowadzę bardziej szczegółowe testy.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 4. Data: 2009-07-24 16:37:23
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Wiesław napisała na pl.comp.pecet:

    > Czy ma ktoś jakieś pomysły, co może powodować takie błędy?

    Może uszkodzone sektory? Widziałem podobne objawy niedawno.
    http://groups.google.pl/group/pl.comp.pecet/browse_t
    hread/thread/f10352398eaea9b2/a8d532f64fbf33ec?hl=pl
    &ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=smartctl+marcin+kocur#a8d532f64
    fbf33ec
    Marcin Kocur

  • 5. Data: 2009-07-24 17:12:05
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 24-07-2009 o 18:37 Marcin Kocur napisał na pl.comp.pecet:

    > Może uszkodzone sektory? Widziałem podobne objawy niedawno.

    Ja też tak myślałem, ale czy po zwykłym formacie programy
    diagnostyczne już nie widzą uszkodzonych sektorów?
    Szczególnie że, SMART stwierdza brak błędów. W każdym razie
    dzięki za link.

    --
    Wiesław
    Opera Mail