  • 1. Data: 2009-07-23 19:52:34
    Temat: Relocated sector count
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Witam,
    Czy dysk z takim bledem da sie jeszcze do czegos wykorzystac czy wyrok ma
    juz podpisany?

    --
    pozdr

  • 2. Data: 2009-07-23 21:19:42
    Temat: Re: Relocated sector count
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Uzytkownik "G Nowak" <g...@g...com> napisal w wiadomosci
    > Witam,
    > Czy dysk z takim bledem da sie jeszcze do czegos wykorzystac czy wyrok ma
    > juz podpisany?

    Mozna go wykorzystac jako przenosny lub opcjonalny magazyn malo znaczacych
    danych. Ewentualnie jako brat do RAID 1.

    Teoretycznie nie ma sie czym martwic (co pisali juz pare razy na tej
    grupie), ale ja z wrodzona podejrzliwoscia podchodze do takich dyskow,
    szczegolnie dzialajacych w trybie standalone.

    Ale w sumie nie ma sie czym martwic - w koncu robisz backupy regularnie :D

    Pozdrawiam
    Michal

  • 3. Data: 2009-07-23 21:41:35
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Nie ja, dysk z kolegi laptopa. Dziwilem sie, jak gosc potrafi zajezdzic
    windowsa raz na 1.5 miesiaca, zainstalowalem swieza kopie, chodzil, troche
    lecz nazajutrz nie wstal ;)

    --
    pozdr

  • 4. Data: 2009-07-23 21:55:54
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "G Nowak" <g...@g...com> wrote in message
    > Czy dysk z takim bledem da sie jeszcze do czegos wykorzystac czy wyrok ma
    > juz podpisany?

    zalezy od ich ilosci, oraz od tego czy jest to ilosc stala czy rosnie

    jezeli rosnie ( i to szybko - na to wskazywalyby pady windowsa w
    kolejnym poscie) to zazwyczaj to tylko kwestia czasu az dysk przestanie
    dzialac wogole

  • 5. Data: 2009-07-25 10:22:25
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    G Nowak wrote:

    > Czy dysk z takim bledem da sie jeszcze do czegos wykorzystac czy
    > wyrok ma juz podpisany?

    Niekoniecznie wyrok. Dysk trzeba pare razy wyzerowac najlepiej zapisujac
    sekwencje roznych danych 0x00, 0xff, 0xaa, 0x55. Nastepnie trzeba sledzic
    czy dysk nie relokuje nastepnych sektorów. Kiedys mi jakas baracuda
    zrelokowala sektor po paru miesiacach pracy, po wyzerowaniu dzialala przez
    nastepnych kilka lat 24/7 bez najmniejszych problemów.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 6. Data: 2009-07-25 19:24:45
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 23.07.2009 21:52, G Nowak pisze:
    > Czy dysk z takim bledem da sie jeszcze do czegos wykorzystac czy wyrok
    > ma juz podpisany?

    To nie zależy od liczby przeniesionych sektorów, ale od te-
    go, czy ich *przybywa* i czy system wykrywa już uszkodzone
    sektory podczas formatowania.

    Jeżeli na obydwa pytania odpowiedź brzmi "nie" -- dysku
    można normalnie używać.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |