  • 21. Data: 2023-11-12 23:25:17
    Temat: Re: Bo z robotami nigdy nie wie, oj nie wie sie
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    io napisał(a):

    > Wpisz
    > "Coboty wdrażanie bez wygrodzeń"

    W większości dane tak podejrzewam wklepywane są na sztywno.
    Całość może się komplikować przy sortowaniu.

    > http://niusy.pl/@tezeusz.pl/ar4

    http://otworzksiazke.pl/ksiazka/rozpoznawanie_obrazo
    w/strona/98/

    Ok. Dodam tylko że dziś są do tego gotowe systemy.

    > Samochody autonomiczne są czymś wystarczająco istotnym?

    Przez pierwsze lata one jeździły z technikiem.
    W przemyśle sprawdzą się znacznie prostsze rozwiązania.

  • 22. Data: 2023-11-12 23:28:07
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Mateusz Bogusz <m...@o...pl> napisał(a):
    > A ramię jakim cudem pracowało skoro technik podszedł do niego? Nie ramię
    > zawiniło tylko ten kto nie wyłączył zasilania.

    Czytałeś tekst? Jak facet miał testować robota z odciętym zasilaniem?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 23. Data: 2023-11-12 23:52:16
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.11.2023 o 15:39, io pisze:

    > Napisz jakiś algorytm rozpoznawania obrazu bez AI.

    A po chooj algorytm do rozpoznawania obrazu w przypadku przekładania
    pudełek?
    Ale jak się upierasz to masz.
    https://naukawpolsce.pl/aktualnosci/news%2C394554%2C
    komputer-sam-rozpozna-owoce-i-warzywa.html
    To było dekadę temu.

  • 24. Data: 2023-11-13 00:01:04
    Od: nadir <n...@h...org>

    > A jedno drugiemu przeczy? Po to jest to trenowanie, żeby zadanie
    > wykonywać jak najefektywniej.

    Jak się "wkłada" takiego robota do fabryki czy linii produkcyjnej to się
    go dobiera/projektuje żeby pracował najszybciej i efektywniej jak się
    da. Na działającej linii produkcyjnej nie ma już co trenować.
    Widziałem jak pracują roboty ABB i KUKA na takiej linii w pewnej firmie,
    ostatnie co oni by chcieli to robot z AI.

  • 25. Data: 2023-11-13 00:12:35
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uil8nn$q89$1$nadir@news.chmurka.net>
    user nadir pisze tak:

> [...]
    em-warzyw-robo

    > Na razie te roboty to są maszyny/urządzenia jak każde inne; windy,
    > suwnice, tartaki, kombajny w kopalniach. Kupa ludzi ginie też na
    > drogach, w budowlance czy w ogóle przemyśle. Ktoś po prostu dał
    > ciała i zawinił jak zwykle czynnik ludzki.

    https://globalnews.ca/news/10081179/man-crushed-to-d
    eath-robot-south-korea-factory/
    https://apnews.com/article/south-korea-robot-worker-
    death-976dc34487051c762362f17166c17fd7
    https://nypost.com/2023/11/09/news/robot-mistakes-wo
    rker-for-box-of-veggies-crushes-him-to-death/
    https://www.nbcnews.com/news/world/robot-crushes-wor
    ker-death-south-korea-vegetable-packing-plant-rcna12
    4356

    --
    Piter

  • 26. Data: 2023-11-13 00:32:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 13.11.2023 o 00:12, PiteR pisze:

    > https://globalnews.ca/news/10081179/man-crushed-to-d
    eath-robot-south-korea-factory/

    "It is unclear whether the robot was defective or improperly designed.
    The Associated Press reported that early evidence suggests human error
    was likely to blame for the tragic incident."
    Przecież to napisałem.

  • 27. Data: 2023-11-13 08:54:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.11.2023 23:28, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Czytałeś tekst? Jak facet miał testować robota z odciętym zasilaniem?

    No widzisz, ja też się spieszyłem. Tylko że Ty mi raczej głowy nie urwiesz?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 28. Data: 2023-11-13 15:06:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Nov 2023 00:01:04 +0100, nadir wrote:

> [...]
    > Widziałem jak pracują roboty ABB i KUKA na takiej linii w pewnej firmie,
    > ostatnie co oni by chcieli to robot z AI.

    Do linii, to owszem - cos sprawdzonego.
    "do fabryki" to niekoniecznie - różne są zadania w fabryce, jeden
    pasuje lepiej, inny gorzej, jeden tanszy, drugi lepszy.

    A i troche AI moze sie przydac, jak np dostaje kosz z elementami
    wrzuconymi luzem ...

    J.

  • 29. Data: 2023-11-13 16:48:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Nov 2023 12:41:30 -0800 (PST), alojzy nieborak wrote:

    > Klasyczny OCR jak ostatnio się bawiłem podświetlał wątpliwe znaki.
    > Nie słyszałem o sofcie OCR opartym na AI.

    Ale w jakim sensie "klasyczny"?

    IMO to one zawsze zawierały elementy AI.

    P.S.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mail_sorting

    "In 1965, the postal service put the first high-speed optical
    character reader into operation that could handle a preliminary sort
    automatically"

    " United States Postal Service installed its first semiautomatic
    sorting machine, a Transorma 5/300 distributed by Pitney Bowes, on
    April 10, 1957. The machine doubled the throughput of letters that the
    same number of clerks could do by hand. "

    Ale jak to zrobili? wczesniejsze miały "mechaniczne klawiatury" dla
    operatorów.

    J.

  • 30. Data: 2023-11-13 18:48:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uirmv3$log$1$nadir@news.chmurka.net>
    user nadir pisze tak:

    > Przecież to napisałem.

    dobrze nic nie mówię kuldałn

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.