  • 11. Data: 2023-11-12 16:52:28
    Temat: Re: Bo z robotami nigdy nie wie, oj nie wie sie
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.11.2023 o 15:57, Ghost pisze:
    > W dniu 12.11.2023 o 15:39, io pisze:
    >>

    > o, i mamy kolejna komisje smolenska

    .. i grupowego smolenia

  • 12. Data: 2023-11-12 17:03:07
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > On 10.11.2023 00:58, PiteR wrote:
    >>
    >> https://wiadomosci.wp.pl/pomylil-czlowieka-z-pudelki
    em-warzyw-robot-zmiazdzyl-pracownika-696121768290166
    4a

    > A ramię jakim cudem pracowało skoro technik podszedł do niego? Nie ramię
    > zawiniło tylko ten kto nie wyłączył zasilania. Jak rękę urwie komuś, bo
    > wsadzi traktora z włączonym silnikiem, to nie piszemy przecież że go
    > traktor zaatakował.

    Niekiedy ramię wychodzi poza odgrodzenie. Konkretnie wtedy kiedy potrafi
    wykryć obiekt.

  • 13. Data: 2023-11-12 17:39:39
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 12.11.2023 o 16:51, io pisze:

    > No i OCR robi się sieciami neuronowymi bo robiąc według literatury można
    > się namachać a nic nie osiągnąć.

    no i taki ocr zrobiony nie według literatury a sztucznie inteligentnie -
    zabija, albo przynajmniej powoduje raka

  • 14. Data: 2023-11-12 20:21:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.11.2023 17:03, io wrote:

    em-warzyw-robot-zmiazdzyl-pracownika-696121768290166
    4a

    > Niekiedy ramię wychodzi poza odgrodzenie. Konkretnie wtedy kiedy potrafi
    > wykryć obiekt.

    A co z pierwszym prawem Asimova?

    A tak serio, to teraz pomyślałem że technik może chciał na skróty (w
    artykule jest że pracował do późna) i uruchamiał program, stojąc w
    zasięgu wysięgnika. Jak się człowiek spieszy...całe życie aktualne.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2023-11-12 21:41:30
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    io napisał(a):

    > No i OCR robi się sieciami neuronowymi bo robiąc według literatury można
    > się namachać a nic nie osiągnąć.

    Klasyczny OCR jak ostatnio się bawiłem podświetlał wątpliwe znaki.
    Nie słyszałem o sofcie OCR opartym na AI.

    > No to chyba rozpoznał "jakiś przedmiot", ale akurat nie ten o który
    > chodziło.

    Wypadki się zdarzają, pismaki koloryzują. Gógiel pierwsze przypadki rozwiązań AI w
    automatyce
    przemysłowej zwraca z 2023 r. i nie piszą o sterowaniu procesem przez AI tylko o
    komunikacji z człowiekiem.

    Tak że stawiam na słabe szkolenia BHP, kiepskie procedury, człek wlazł w strefę mimo
    że miał nakazane nie wchodzić, technik serwisujący za słabo przeszkolony czy coś
    podobnego. Żadne tam "automat źle zrobił".
    W ostatniej książce dot. rozpoznawania obrazów/kształtów/przedmiotów którą z grubsza
    przekartkowałem
    nie było nic o AI. Na dziś to to jest za świeże żeby miało sterować czymś istotnym.

    > Stanach roboty przemyslowe zabily 41 osób

    Wcześniej pisali że owszem, ale "zginęło LUB zostało rannych", ale jak ktoś został
    ranny,
    wtedy ni ma o czym klepać.

  • 16. Data: 2023-11-12 21:57:16
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    Mateusz Bogusz napisał(a):

    > A co z pierwszym prawem Asimova?

    Ludkowie trolują.
    https://www.youtube.com/watch?v=8MfyIsPWhTk

  • 17. Data: 2023-11-12 22:36:50
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.11.2023 o 21:41, alojzy nieborak pisze:

    > Klasyczny OCR jak ostatnio się bawiłem podświetlał wątpliwe znaki.
    > Nie słyszałem o sofcie OCR opartym na AI.

    To wpisz w wyszukiwarkę "OCR AI".

> [...]
    > że miał nakazane nie wchodzić, technik serwisujący za słabo przeszkolony czy coś
    podobnego. Żadne tam "automat źle zrobił".

    No ale właśnie w tym rzecz, że przy wdrożeniu można wchodzić. Wpisz
    "Coboty wdrażanie bez wygrodzeń"

    http://niusy.pl/@tezeusz.pl/ar4

    > Na dziś to to jest za świeże żeby miało sterować czymś istotnym.

    Samochody autonomiczne są czymś wystarczająco istotnym?

    > Wcześniej pisali że owszem, ale "zginęło LUB zostało rannych", ale jak ktoś został
    ranny,
    > wtedy ni ma o czym klepać.

    Cośtam piszą, nie przywiązywałbym do tego wielkiej wagi.

  • 18. Data: 2023-11-12 22:51:02
    Od: vamastah <s...@w...pl>

    jedne z wczesnych zastosowan liniowych sieci neuronowych to wlasnie
    OCR, przynajmniej wg wiki

    zreszta to nic szczegolnego, gdyz liniowe sieci neuronowe to nic innego
    niz automaty do liczenia korelacji wzorca z wejsciem, ktore mozna
    poddawac nauce; nauka takiego automatu to z kolei nic innego jak
    wyznaczenie "sredniego" wzorca dla wszystkich podanych danych ze zbioru
    testowego

    swoja droga, dosc smieszne sa rozmowy nt AI i OCR w 2023, podczas gdy
    GPT-4 i pochodne robia OCR, analize/generacje tekstow/obrazow/dzwieku, i
    Bog wie co jeszcze na automacie zlozonym z kilku CNN (rodzaj
    sieci neuronowej) o milionach (bilionach?) parametrow podatnych na
    uczenie

  • 19. Data: 2023-11-12 23:06:22
    Od: Stan <k...@w...pl>

> [...]
    > artykule jest że pracował do późna) i uruchamiał program, stojąc w
    > zasięgu wysięgnika. Jak się człowiek spieszy...całe życie aktualne.

    Masz rację.Po co tutaj wstawiać teksty o AI, OCR, itp. Wystarczy uważnie
    przeczytać artykuł. Jednoznacznie wynika z niego, że serwisant sprawdzał
    czujniki i popełnił błąd wyzwalając któryś z czujników zezwalającym na
    start maszyny. Może gdyby przestrzegał mądrej zasady, że elektrycy
    powinni pracować we dwóch (asysta) nie doszłoby do nieszczęścia.
    Stan.

  • 20. Data: 2023-11-12 23:24:57
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    nadir <n...@h...org> napisał(a):
    > To jest/był robot przemysłowy, on nie ma uczyć/trenować się czegokolwiek,
    > tylko wykonywać konkretne zadanie najefektywniej jak się da.

    A jedno drugiemu przeczy? Po to jest to trenowanie, żeby zadanie wykonywać
    jak najefektywniej.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/