  • 11. Data: 2012-11-29 17:20:52
    Temat: Re: Bocznik z zabezpieczeniem
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    wiadomości news:19110104985.20121129163057@pik-net.pl.invalid..
    .

    > Jak zwykle masz rację a ja mam sklerozę :(

    Nie ma żadnego, logicznego powodu, aby prawa fizyki uwzględniały to, że mamy
    10 palców ;-).
    Natomiast musi być jakiś powód dla którego uwzględniają "wymyśloną" przez
    matematyków liczbę e.
    Chyba się nie mylę sądząc, że nawet jakby wszystkie jednostki SI miały inne
    (ale spójne) wartości to nadal C rozładowywany przez R po czasie RC miały
    e-krotnie niższe napięcie.
    P.G.

  • 12. Data: 2012-11-29 17:30:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Thursday, November 29, 2012, 5:20:52 PM, you wrote:

    >>> http://pl.wikipedia.org/wiki/Z%C5%82%C4%85cze_p-n
    > Nie ma żadnego, logicznego powodu, aby prawa fizyki uwzględniały to, że mamy
    > 10 palców ;-).

    Ale dla 10-krotnej zmiany pradu tez masz stałą zmianę napięcia...
    Funkcja jest wykładnicza niezaleznie od podstawy - nie ma żadnego
    logicznego powodu, żeby prawa matematyki przestały działać :P

    (tak, wiem skąd się bierze te 26mV)

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2012-11-30 06:38:14
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    > Znaczy takie nie rpzestrzegające praw fizyki?

    Równanie Shockleya przytoczone przez P.G. jest przybliżone i dotyczy I
    ćwiartki, a w układzie jest jeszcze druga dioda, pracująca w III
    ćwiartce, a tam w zakresie <0.7 V mało kogo obchodzi co się dzieje.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 14. Data: 2012-12-14 23:24:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Nov 2012, PeJot wrote:

    > Równanie Shockleya przytoczone przez P.G. jest przybliżone i dotyczy I
    > ćwiartki, a w układzie jest jeszcze druga dioda, pracująca w III ćwiartce,
    > a tam w zakresie <0.7 V mało kogo obchodzi co się dzieje.

    Czy możesz potwierdzić, czysto w ramach ciekawości, że mówiąc
    bardziej zrozumiale masz na myśli taki rzadko występujący
    element znany pod krytponimem "tranzystor"?
    Bo akurat jest to dobre miejsce dla zastosowania :)

    BTW (OT, sygnatura):

    > O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html

    Napisz mi waść jeszcze gdzie występuje "dostępność pojedynczych koronek
    prod Shimano" (cytat ze strony), szczególnie "środkowych" w wersji 8-biegowej
    (znaczy licząc 1..8 od największej odpowiednio głównie 4 i 5, do tego 6 i ew. 3),
    a będę niezmiernie wdzięczny :D

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2012-12-21 07:11:00
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    > Czy możesz potwierdzić, czysto w ramach ciekawości, że mówiąc
    > bardziej zrozumiale masz na myśli taki rzadko występujący
    > element znany pod krytponimem "tranzystor"?
    > Bo akurat jest to dobre miejsce dla zastosowania :)

    Przy AC ? Lepszym okazuje się zestyk zwierny przekaźnika, który
    przepuści prąd roboczy, a otworzy się przy prądzie mierzonym. Diody
    bocznikujące bocznik były wygodne przy prądach maks. 3A, otwierało się
    toto przy ~300 mV. Po zastosowaniu diod 8 A było dużo gorzej, Shockleya
    one olewały i puszczały prąd już przy ~150 mV. Psuło to totalnie
    parametry bocznika ( klasy 0.01 ). Może gdybym poeksperymentował z
    diodami, coś bym znalazł, pamiętam że diody o "prostokątnej"
    charakterystyce stosuje się w obwodach zabezpieczających mierników. Ale
    nie mam czasu na szukanie, stąd zmiana koncepcji na przekaźnik sterowany
    z miernika, do którego podłączony jest bocznik.

> [...]
    > 8-biegowej
    > (znaczy licząc 1..8 od największej odpowiednio głównie 4 i 5, do tego 6

    Aledrogo, SRy ? W SRach leży sporo leżaków magazynowych 7 rzędowych,
    które opłaca się kupić jako dawcy koronek. Na przykład:

    http://www.sporti.pl/product-pol-13751-Kaseta-Shiman
    o-Altus-Acera-7-rzedowa-HG-41-11-28T-srebrna.html

    Dodatkowo, koronki z kaset 9 rzędowych ( te bez dystansów ) pasują do 8,
    po szczegóły zapraszam na www.sheldonbrown.com

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem