  • 1. Data: 2018-04-20 13:17:39
    Temat: Brak Internetu w smartfonie - proszę o pomoc
    Od: "Wojtek" <Woj@pl>

    Dane:
    Dostawca Internetu; Orange
    Smartfon: Lumia 535 z Windows 8.1

    Objawy:
    Internet na laptopie działa prawidłowo.
    Internet na smartfonie z WiFi w domu działa prawidłowo -
    mogę odbierać pocztę, stąd wnoszę, że ustawienia są
    prawidłowe, mogę także oglądać strony www
    Internet na smartfonie z SIM nie działa, jakby go nie było,
    pomimo wyświetlania się H w lewym górnym rogu.
    Do niedawna było tak, że często Internetu na smartfonie z SIM
    nie było, ale pojawiał się po restarcie smartfona, czyli wyłączenia
    smartfona (z wcześniej włączonym Internetem) i ponownym
    włączeniu smatfona. Wtedy w górnym lewym rogu pokazywało
    się H+ i Internet działał prawidłowo.

    Jaka może być przyczyna? Co zrobić?

    Pozdrawiam
    Wojtek

    P.S. Tylko proszę nie radzić przejścia na Windows 10.

  • 2. Data: 2018-04-20 15:29:43
    Temat: Re: Brak Internetu w smartfonie - proszę o pomoc
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-04-20 o 13:17, Wojtek pisze:
> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    > Wojtek
    >
    > P.S. Tylko proszę nie radzić przejścia na Windows 10.

    Nowych kart zasadniczo nie trzeba już konfigurować pod internet. Chyba
    jedyne co można zrobić to sprawdzenie "ustawienia internetu" czy coś w
    nich nie jest wyłączone, jakaś opcja zaptaszkowana, odptaszkowana itd.

  • 3. Data: 2018-04-20 18:22:36
    Od: "Wojtek" <Woj@pl>

    Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości

> [...]
    można zrobić to
    > sprawdzenie "ustawienia internetu" czy coś w nich nie jest wyłączone, jakaś opcja

    Znalazłem na stronie Orange opis konfiguracji żeby sprawdzić moje ustawienia.
    KIazali dodać APN do Internetu na smartfonie i teraz działa. Co mnie dziwi to to,
    że wcześniej nie było potrzebne ustawienie APN. Nie wiem co ta zmiana oznacza.
    Jeśli ktoś wie, to będę wdzięczny za wyjaśnienie.

    Ponadto, po wejściu na stronę Ustaw swój telefon i wybraniu mojego
    smartfona (tak kazali) miałem 2 możliwoścido wyboru:
    - Konfiguracja Internet*
    - Konfiguracja WAP*
    i przy każdej z nich był identyczny opis:
    "*Konfiguracja dotyczy usług transmisji danych opartych o technologię
    GPRS, EDGE, 3G, HSPA (HSDPA, HSUPA). Parametry konfiguracji
    dotyczące usług CSD można znaleźć tutaj"
    Wybrałem Konfiguracja Internet, ale tak naprawdę nie wiem czym
    różni się od tego Konfiguracja WAP.
    Może ktoś wie?

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 4. Data: 2018-04-21 03:28:59
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Wojtek w news:5ad9cc50$0$611$65785112@news.neostrada.pl
> [...]
    > smartfona (z wcześniej włączonym Internetem) i ponownym
    > włączeniu smatfona. Wtedy w górnym lewym rogu pokazywało

    a to nie jest tak, ze po prostu powinni Ci podeslac z orange gotowce, tzw
    pliki konfiguracyjne? jeden dla mms, drugi "dla internetu", albo jeden
    uniwersalny. Nigdy nie wklepywalem zadnych cudow typu apn, czy inne sprawy
    konfiguracyjne, ale tez pisze o zwyczaju w virgin --> podsylaja, klikasz ,
    instaluje sie i po klopocie. Podesla przez wifi :)

  • 5. Data: 2018-04-21 07:18:01
    Od: "Wojtek" <Woj@pl>

    Użytkownik "1634Racine" <m...@...cbqebml> napisał w wiadomości
> [...]
    podsylaja, klikasz
    > , instaluje sie i po klopocie. Podesla przez wifi :)

    Tak było kiedyś. Teraz są 2 możliwości, albo zgoda na ustawienia automatyczne,
    czyli gotowe w telefonie albo ustawienie ręczne z wpisywaniem parametrów.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 6. Data: 2018-04-21 10:55:57
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > dotyczące usług CSD można znaleźć tutaj"
    > Wybrałem Konfiguracja Internet, ale tak naprawdę nie wiem czym

    WAP jest obecnie bezużyteczny - był to taki niby internet dla telefonów
    (a ponadto, o ile pamiętam cenniki, jest drogi). Ale tak naprawdę o na
    takie pytanie szybciej znalazłbyś odpowiedź w Googlu...

  • 7. Data: 2018-04-21 13:01:50
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Wojtek w news:5adac988$0$617$65785112@news.neostrada.pl
    [......]
    > Tak było kiedyś. Teraz są 2 możliwości (...)

    tylko? i zero szans na pliki od nich po tel do biura obslugi? nie musza
    podeslac, jesli ktos zazyczy sobie telefonicznie? moze sprawdz...

  • 8. Data: 2018-04-21 15:25:37
    Od: "Wojtek" <Woj@pl>

> [...]

    > tylko? i zero szans na pliki od nich po tel do biura obslugi? nie musza
    > podeslac, jesli ktos zazyczy sobie telefonicznie? moze sprawdz...

    Nie będę przechodzić przez mękę dodzwonienia się do BOK, o kosztach
    już nie wspominając gdy trzeba na początek odsłuchiwać w kółko reklamy,
    a potem czekać, czekać, ... czekać.
    W końcu już Internet mi działa, po poświęceniu na to pewnej ilości
    czas oraz czasu dyskutukących w tym wątku, za który dziękuję.

    Może ktoś, komu Internet lub coś innego nie chodzi, spróbuje skorzystać
    z Twojej, skądinąd słusznej, rady. Tak powinno być.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 9. Data: 2018-04-21 16:28:09
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Wojtek w news:5adb3bc6$0$31359$65785112@news.neostrada.pl
> [...]
    > Może ktoś, komu Internet lub coś innego nie chodzi, spróbuje skorzystać
    > z Twojej, skądinąd słusznej, rady. Tak powinno być.

    przykladowa niespodzianka --> https://ustaw.orange.pl/
    wklepujesz nokia/microsoft, lumia 535 i masz gotowce w kazdej sprawie

  • 10. Data: 2018-04-21 17:24:45
    Od: "Wojtek" <Woj@pl>

    > Wojtek w news:5adb3bc6$0$31359$65785112@news.neostrada.pl
    >
    > przykladowa niespodzianka --> https://ustaw.orange.pl/
    > wklepujesz nokia/microsoft, lumia 535 i masz gotowce w kazdej sprawie

    To nie jest niespodzianka. Przecież z tego skorzystałem, pisałem o tym
    w moim newsie 2018-04-20 18:22. To jest metoda oparta o ręczne
    wpisanie parametrów APN, stąd moja prośba o wyjaśnienie różnicy
    między nieustawianiem APN, czyli pozostawieniem tego automatowi
    (zaszytemu w smartfonie), a ręcznym ustawieniem parametrów.
    Dalej w tamtym newsie prosiłem także o wyjaśnienie sprawy WAP.

    Pozdrawiam
    Wojtek