  • 1. Data: 2017-03-29 21:58:41
    Temat: Brak akceleracji w Android Studio
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Nie widzę właściwej grupy do zadania tego pytania wiec zadaje na ogólnej.

    Mam najnowsze Android Studio.

    Mam procesor Core2Duo z wirtualizacją Vx i flagą NX (T9550).

    Mam zainstalowany Intel HAXM.

    Diagnostyka IntelHAXM pokazuje:

    VT support -- yes
    NX support -- yes

    Mam ściągnięty obraz androida w wersji x86 Atom. Mam też x86_64. To samo.

    Uruchomienie tego w emulatorze powoduje zawsze wystartowanie w trybie
    emulacji. Nigdy, na żadnym testowanym obrazie od Androida 4.4 po 7.1,
    nie dziala to dostatecznie szybko aby dać wiarę że jest wirtualizowany.
    Średni czas do pojawienia się ekranu startowego to około 5 minut.
    Responsywnośc od kliknięcia byle gdzie do reakcji - kilka sekund. Czyli
    wirtualizacja nie działa.

    We właściwościach maszyny widać "Emulated performance" ale nie wiem czy
    tam może być napisane coś innego bo nie mam screenshota z inną informacją.

    Pytanie do szklanaj kuli: i co mam źle?

    Google mają miliardy stron na których rozwiazanie jest proste:
    instalacja HAXM. Ale ja już to mam i dalej nie działa. Tutaj google już
    nie pomaga.

    Co ciekawe: jesli emulator jest uruchomiony proba instalacji HAXM kończy
    sie komunikatem ze driver jest załadowany. Czyli coś widzi driver, ale z
    niego nie korzysta w sposob sensowny, dalej wygląda to na zwykłą emulację.

    Dodatkowo emulator wiesza sie nagmninnie na róznych etapach ładowania
    systemu (hardware mam sprawny, inne apliacje tak nie działają).

    Nie widze też nigdzie konsoli na której emulator wypisuje jakieś
    sensowne informacje, pewno nie wiem gdzie ją właczyć. Google nie pomaga
    bo co wersja AS to inny układ okien i opcje w innych miejscach.

  • 2. Data: 2017-03-30 09:25:09
    Temat: Re: Brak akceleracji w Android Studio
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 29 Mar 2017 21:58:41 +0200, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    >
    > Mam najnowsze Android Studio.
    >
    > Mam procesor Core2Duo z wirtualizacją Vx i flagą NX (T9550).

    Wybacz, że zadam głupie pytanie: czy wirtualizację masz włączoną w biosie?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 3. Data: 2017-03-30 09:32:59
    Od: slawek <f...@f...com>

    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Pytanie do szklanaj kuli: i co mam źle?

    Emulowane CPU ARM? Hardwareowo idzie tylko dla Inteli.

    Kup sobie tablet: poniżej 200 PLN i będziesz miał szybko i przyjemnie.

  • 4. Data: 2017-03-30 09:44:15
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Thu, 30 Mar 2017 09:32:59 +0200, slawek wrote:

    > Emulowane CPU ARM? Hardwareowo idzie tylko dla Inteli.

    Umiesz czytać?

    Napisał "Mam ściągnięty obraz androida w wersji x86 Atom"

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 5. Data: 2017-03-30 17:25:30
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 30 Mar 2017 09:44:15 +0200, Roman Tyczka <n...@b...no>
    wrote:
    > Umiesz czytać?

    Umiesz uruchomić AVD?

    I jeszcze raz dobra rada: chcesz mieć hardwareowo? Kup hardware.
    Tablet za dwie słówy i nie dość że rozwiąże twój problem, to jeszcze
    i tak będzie tabletem. Oczywiście nie musisz mieć karty SIM / GSM. A
    czy będzie z ARM czy Atomem czy innym wynalazkiem... I tak będzie
    lepszy niż emulator.

  • 6. Data: 2017-03-31 19:42:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/30/2017 9:25 AM, Roman Tyczka wrote:
    > Wybacz, że zadam głupie pytanie: czy wirtualizację masz włączoną w biosie?

    Bios jest read-only, Acer tak lubi. Jednak narzedzie diagnostyczne
    Intela pokazuje że wirtualizacja jest właczona. Podobnie VirtualBox
    pozwala na wybranie opcji harware wirtualizacji. Zakładam że mimo braku
    opcji w BIOSie funkcja jest caly czas właczona i mam VT-x.

    Ciekawostką jest natomiast że narzedzie Intela twierdzi brak wsparcia
    dla Extended page tables VT-x. Jestem jestem prawie pewny że to akurat
    nie jest niezbedne, HAXM nie ma tego w wymaganiach. "Normalna"
    wirtualizacja jest.

  • 7. Data: 2017-03-31 19:43:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/30/2017 9:32 AM, slawek wrote:
    > Kup sobie tablet:

    Mam kilka urządzeń na androidzie. Potrzebuje jednak zaemulować coś co
    cieżko się robi tabletem a znacznie prościej emulatorem.

  • 8. Data: 2017-04-01 02:45:00
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Bios jest read-only, Acer tak lubi.

    Przy okazji, bios w Lenovo jest bardzo biedny, ale kiedyś, raz w życiu,
    udało mi się przypadkiem wcisnąć jakąś kombinację klawiszy, która weszła
    do biosu dużo bogatszego, z ustawieniami, o których mi się nie śniło.
    Nigdy nie udało mi się tego powtórzyć. Jak ktoś wie, co wcisnąć, to
    chętnie przyjmę info.

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 9. Data: 2017-04-01 10:24:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/1/2017 2:45 AM, Adam Wysocki wrote:
    > Przy okazji, bios w Lenovo jest bardzo biedny, ale kiedyś, raz w życiu,
    > udało mi się przypadkiem wcisnąć jakąś kombinację klawiszy, która weszła
    > do biosu dużo bogatszego, z ustawieniami, o których mi się nie śniło.

    Zazwyczaj to jest jakaś kombinacja typu Ctrl-Fn.

    Ale w Acerze jej nie ma. Można włączyć te opcje manipulując obrazem
    BIOSu. Ale nie ma sensu - u mnie VT-x jest właczony na stałe.

  • 10. Data: 2017-04-01 10:37:21
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sat, 1 Apr 2017 00:45:00 +0000 (UTC), Adam Wysocki wrote:

> [...]
    > do biosu dużo bogatszego, z ustawieniami, o których mi się nie śniło.
    > Nigdy nie udało mi się tego powtórzyć. Jak ktoś wie, co wcisnąć, to

    Na mobo bodaj Gigabyte miałem kiedyś taką opcję, ustawienia zaawansowane
    otwierały się po naciśnięciu Ctrl+F1. Nigdzie w samym biosie nie było to
    opisane, trafiłem na info przypadkiem gdzieś w sieci.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka