  • 1. Data: 2009-07-01 10:49:47
    Temat: Brak blokowania bootowania z CD. Asrock P4Dual-915GL
    Od: "Skrzekacz" <s...@w...pl>

    Nie wiem czy mam jakiś problem z Biosem, czy niestety jestem pechowym
    posiadaczem takiej płyty głównej. Płyta to Asrock P4Dual-915GL. Muszę
    zablokować bootowanie z płyty.
    Wyłączyłem w Biosie bootowanie z wszystkiego poza HDD, założyelm hasło na
    BIOS. We wszystkich płytach jakie do tej pory spotkałem wybranie w czasie
    uruchamiania opcji wskazania innego napedu do zabootowania wymagało podania
    hasła na BIOS. Jakie było moje zdziwienie, kiedy wcisnąłem F8, wybrałem CD i
    zabotoowałem bez żadnego hasła system z płyty. Ta płyta tak ma, czy to
    jakiś problem z BIOSEM?

  • 2. Data: 2009-07-01 12:05:45
    Temat: Re: Brak blokowania bootowania z CD. Shuttle MV43V v.7.3
    Od: "Skrzekacz" <s...@w...pl>

    Nie na tą dokumentację spojrzałem. Płyta to Shuttle MV43V v.7.3 Jak na
    razie poradziłem sobie wyłączając w Biosie całkowicie CDROM i stacje dysków.

  • 3. Data: 2009-07-03 11:02:49
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Nie bardzo jasny ten opis. Chodzi o wybór bootowania z poziomu biosa czy
    bootmanagera? Masz hasło na biosie, po podaniu hasła bios usiłuje
    bootować system z dysków wg. zadeklarowanej kolejności i na tym jego
    rola się kończy.
    f.

  • 4. Data: 2009-07-06 05:51:12
    Od: "Skrzekacz" <s...@w...pl>

    Mam ustawione hasło na biosie, ale mimo tego, jesli wybiorę opcje wskazania
    urządzenia do zabootowania to nie pytając o hasło mogę wskazać każde
    dostepne urządzenie i zaboootować z niego system. Nie mam bootmanagera, F8
    to skrót do opcji biosu (wybranie urządzenia z którego zabootować system).