  • 1. Data: 2009-06-30 23:33:51
    Temat: intel GMA, wyjście DVI i 1680x1050
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Czy ktoś próbował zmusić do pracy grafikę zintegrowaną intela serii
    GMA950/3000 itp, z wyjścia DVI (karta ADD2-N PCIe z czipem SIL...) do
    pracy przy rozdzielczosci 1680x1050 ?
    Czip interfejsu DVI SIL... ma ograniczenie do 1600x1200x60Hz 32bit ale
    to wynika chyba z bitrate, a to będzie przy 1680x1050 mniejsze niż
    1600x1200

    Na wyjściu analogowym VGA oczywiście ten problem nie występuje, tak samo
    gdy GMA łączy się z LCD wprost (w laptopach) bez interfejsów DVI/Hdmi.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2009-07-01 17:50:10
    Temat: Re: intel GMA, wyjście DVI i 1680x1050
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl>

    Jeśli pod Windows, to można spróbować PowerStrip'a.
    f.

  • 3. Data: 2009-07-01 20:00:06
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Fonon pisze:
    > Jeśli pod Windows, to można spróbować PowerStrip'a.
    > f.
    nie chodzi o powerstripa i _wymuszenie_ rozdzielczości. Bo na wyjściu
    VGA ta rozdzielczość występuje i działa ok, samodzielnie, na podstawie
    info z ddc monitora. Chodzi mi o to, czy ktoś podłączył monitor z
    1680x1050 do wyjścia dvi w takiej płycie, i czy:
    - wykryło mu tą rozdzielczość i ustawiło taką, czy też wykrylo, ale
    ustawiło niższą (1600x1050?)
    - jak ustawiło 1680, to czy wyświetlało, czy czarny ekran
    - jak ustawiło 1600, to czy rozciągnięte czy 1:1 pixele (ramka/paski po
    bokach)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2009-07-01 20:42:43
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl>

    BartekK napisał(a):
    > nie chodzi o powerstripa i _wymuszenie_ rozdzielczości. Bo na wyjściu
    > VGA ta rozdzielczość występuje i działa ok,
    To, że na VGA działa, nie znaczy że na DVI-D będzie też działać - zwykle
    na DVI-D dostępne rozdzielczości są mniejsza.

    > info z ddc monitora. Chodzi mi o to, czy ktoś podłączył monitor z
    > 1680x1050 do wyjścia dvi w takiej płycie, i czy:
    > - wykryło mu tą rozdzielczość i ustawiło taką,
    A co "wykryło i ustawiło"? Samo, to się nic nie dzieje.

> [...]
    > - jak ustawiło 1680, to czy wyświetlało, czy czarny ekran
    > - jak ustawiło 1600, to czy rozciągnięte czy 1:1 pixele (ramka/paski po

    Nie wykryło i ustawiło, tylko jak jest ustawiona określona
    rozdzielczość, to monitor może obraz skalować lub wyświetlać 1:1
    (zostawiając czarne pasy, gdy jest mniejsza rozdzielczość niż natywna).
    f.

  • 5. Data: 2009-07-01 20:54:35
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Fonon pisze:
    > To, że na VGA działa, nie znaczy że na DVI-D będzie też działać - zwykle
    > na DVI-D dostępne rozdzielczości są mniejsza.
    Wiem, właśnie w tym przypadku o to chodzi, czy na single-link dvi uda
    się uzyskać rozdzielczość 1680x1050 (gdzie teoretycznie single link
    pozwoliłby na 1920 x 1080, ale w specyfikacji czipu SiI1364 jest podane
    1600x1200)

    > A co "wykryło i ustawiło"? Samo, to się nic nie dzieje.
    Driver grafiki. Po wykryciu monitora sciąga po ddc jego dostępne
    rozdzielczości. I czy gdy tam zobaczy natywną 1680x1050, to czy ustawi
    1680x1050, co czip SIL potrafiłby przenieść (bo bandwitch nie
    przekracza), czy nie ustawi, bo nie bandwitch jest ograniczeniem, a
    jakieś rejestry ustawiające timingi generatora obrazu/strumienia dvi?

    Zwłaszcza że nie chciałbym używać jakichś dodatkowych softów, tylko po
    to by monitor działał. Zwłaszcza że nie tylko windowsem się posługuję.
    To powinno działać "natywnie". Nic, trudno - kupię monitor i zobaczymy.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2009-07-02 05:28:07
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl>

    BartekK napisał(a):
> [...]
    > rozdzielczości. (...) Zwłaszcza że nie tylko windowsem się posługuję.
    > To powinno działać "natywnie". Nic, trudno - kupię monitor i
    O to chodzi - to jest grupa sprzętowa, a informacje o driverach do
    konkretnego systemu chyba łatwiej znaleźć na innych grupach
    tematycznych. Nie napisałeć jaki system operacyjny, więc tym bardziej
    trudno odpowiedzieć na tak zadane pytanie.
    f.

  • 7. Data: 2009-07-17 18:49:46
    Od: BartekK <s...@N...org>

    BartekK pisze:
> [...]
    >
    > Na wyjściu analogowym VGA oczywiście ten problem nie występuje, tak samo
    > gdy GMA łączy się z LCD wprost (w laptopach) bez interfejsów DVI/Hdmi.

    Rebus. Kupiłem monitor dell G2410 z natywną rozdzielczością 1900x1280.
    Podłączyłem do DVI-D (kablem DVI dual link) na karcie ADD-N2 (sil1364)
    który _nie_ może wg swoich danych katalogowych
    http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/2181
    06/SILICONIMAGE/SII1364.html
    pracować z wyższą rozdzielczością jak 1600x1200. Ustawiłem
    rozdzielczość natywną, monitor działa, świeci, jest 1:1 pixel, tzn nie
    ma jakiegoś przeskalowania czy scrolowania ekranu... Po prostu działa w
    1900x1280 na złączu dvi-d

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173