  • 1. Data: 2009-07-01 11:09:28
    Temat: czy to mozliwe zeby wirek zepsul mi pendriva
    Od: "kenobi" <p...@p...onet.pl>

    używam pendrive'a (jakis niespecjalnie markowy 4GB)
    w bibliotece - są tu ewidentne wirki, co najmniej
    jeden, awira u mnie w domu na kompie identyfikuje go jako 'WORM\rays'
    - mimo wszystko uzywalem tego flasha i w domu tylko kasowalem wirka
    z ręki (robi on exeki w folderach na flashu o tej samej nazwie co
    folder i dodatkowo tworzy pliki desktop.ini i costam.htt po to
    chyba by shell windy uruchomil te exeki)
    Ostatnio jednak po kilku dniach tego uzywania flash mi padł
    jest widzialny w kompie jako urzadzenie ale volumin na nim
    jest rozmiaru 0 wszystko jest rozmiaru 0 - nie da sie sformatowac
    ani uruchomic scandiska ani nic innego - czy to przypadek ze
    pen padł czy jest szansa ze to od wirka - czy wyrzucic go na
    smieci czy tez da sie jakos go naprawic

    dzieki z gory

    kenobi

  • 2. Data: 2009-07-01 11:47:50
    Temat: Re: czy to mozliwe zeby wirek zepsul mi pendriva
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "kenobi" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ani uruchomic scandiska ani nic innego - czy to przypadek ze
    > pen padł czy jest szansa ze to od wirka - czy wyrzucic go na

    widziałem 2 pendrivy które zjarał port usb, od tego czasu
    nie używam penów tylko czytnik+karta i mam pare zapasowych

  • 3. Data: 2009-07-01 12:01:35
    Od: "kenobi" <p...@p...onet.pl>

    > widziałem 2 pendrivy które zjarał port usb, od tego czasu
    > nie używam penów tylko czytnik+karta i mam pare zapasowych

    czyli ze pewnie spalony ? - niech to gremlin trzaśnie :(

  • 4. Data: 2009-07-01 12:03:17
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zlotowinfo"
    >widziałem 2 pendrivy które zjarał port usb, od tego czasu
    >nie używam penów tylko czytnik+karta i mam pare zapasowych

    A co ci da czytnik+karta zamiast pendrive'a, jeśli nie masz separacji
    galwanicznej?

    --
    \------------------------/ I am Brain of Borg. Tonight, we will assimi-
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 5. Data: 2009-07-01 12:34:10
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zlotowinfo"
    >
    > A co ci da czytnik+karta zamiast pendrive'a, jeśli nie masz separacji
    > galwanicznej?

    większe bezpieczeństwo? z reguły elementy jak się jarają
    to po kolei, a przed kartą jest deczko elektroniki,
    która jak się zjara nie poda napięcia dalej,
    wiadomo że może się przepalić i przewodzić dalej,
    jednak lepiej zrobić coś niż nic

  • 6. Data: 2009-07-01 12:37:16
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > czyli ze pewnie spalony ? - niech to gremlin trzaśnie :(

    najbezpieczniej podłączać do komputera bez napięciowo
    lub używać samej karty, gdzie komputerek ma czytnik na stałe

  • 7. Data: 2009-07-01 12:49:47
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Wednesday 01 July 2009 13:09, kenobi wrote:
    > Ostatnio jednak po kilku dniach tego uzywania flash mi padł
    > jest widzialny w kompie jako urzadzenie ale volumin na nim
    > jest rozmiaru 0 wszystko jest rozmiaru 0 - nie da sie sformatowac

    Być może jakieś dziadostwo załapałeś, co po prostu tablicę partycji ci
    usunęło (albo pochrzaniło).

    Spróbuj przepartycjonowąć. Ja do tego używam gparted.

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 8. Data: 2009-07-01 16:42:03
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba zlotowinfo napisała na pl.comp.pecet:

    > widziałem 2 pendrivy które zjarał port usb, od tego czasu
    > nie używam penów tylko czytnik+karta i mam pare zapasowych

    Ja mam płytę główną, gdzie 2 gniazda USB padły od wkładania pendrivów. W
    poprzedniej płycie raz padł mi cały mostek północny od podłączenia
    aparatu.

    Marcin Kocur

  • 9. Data: 2009-07-01 16:45:15
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba kenobi napisała na pl.comp.pecet:

> [...]
    > jest widzialny w kompie jako urzadzenie ale volumin na nim
    > jest rozmiaru 0 wszystko jest rozmiaru 0 - nie da sie sformatowac

    Nie wiem co na windowsie jest do tego, ale ja zacząłbym od wyzerowania
    tablicy partycji: dd if=/dev/zero of=/dev/pendrive
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Dd
    Marcin Kocur

  • 10. Data: 2009-07-01 19:38:21
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Kocur" <m...@g...com.wytnij> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:h2g3jf$i9r$...@n...ipartners.pl...
    > Ja mam płytę główną, gdzie 2 gniazda USB padły od wkładania pendrivów. W
    > poprzedniej płycie raz padł mi cały mostek północny od podłączenia
    > aparatu.

    Asrock?