  • 11. Data: 2010-08-20 15:11:24
    Temat: Re: Brak dojazdów do pracy - jak dbać o auto
    Od: "..Aldi..Romek.." <r...@p...fm>

    > Więc tak wygląda słynny "stan idealny, używany przez starszą osobę,
    > jeżdzony tylko w niedziele do kościoła " :)

    jeszcze gdyby jeździł w niedziele - to mogłoby nie być tak źle :))
    byle nie do najbliższego kościoła :))

  • 12. Data: 2010-08-20 22:42:02
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "kml" <A...@g...lp> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości

    > Dokładnie tak jest. Jak miałem taki okres, że samochód stał to go
    > przepalałem co dwa/trzy dni, ale tak żeby pochodził silnik z 5 minut a w
    > sob/niedz jechałem gdzieś dalej żeby choć ze 20 km przejechać.

    Ja Mazdę MX-5 przepalam raz na kwartał a jeżdżę raz na pół roku i tak od 4
    lat. W tym roku musiałem przez miesiąc głównie Mazdą jeździć i po prostu
    naładowałem akumulator, pojechałem i przez 4 tygodnie używałem normalnie
    jakby nigdy nic.

  • 13. Data: 2010-08-20 22:51:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Aug 2010 22:42:02 +0200, Przemek V wrote:
> [...]
    >lat. W tym roku musiałem przez miesiąc głównie Mazdą jeździć i po prostu
    >naładowałem akumulator, pojechałem i przez 4 tygodnie używałem normalnie

    Kup sobie aerometr i zapodaj na grupe gestosc elektrolitu co miesiac
    :-)

    J.

  • 14. Data: 2010-08-20 22:54:18
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    > Kup sobie aerometr i zapodaj na grupe gestosc elektrolitu co miesiac
    > :-)

    O szczególe pod tytułem nowy akumulator rok temu dyskretnie nie wspomniałem
    :)

    Aku mam na podtrzymaniu takim prostownikiem o parametrach ładowarki do
    komórek.

  • 15. Data: 2010-08-20 22:58:35
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-08-20 22:42, Przemek V pisze:
> [...]
    > lat. W tym roku musiałem przez miesiąc głównie Mazdą jeździć i po prostu
    > naładowałem akumulator, pojechałem i przez 4 tygodnie używałem normalnie

    Cóż - żonkowa rolka 97' stała/stoi nieraz po parę miesięcy na parkingu.
    Jak padnie akumulator to się z przewodów odpali itd. Serwis jak trzeba
    się przeprowadza. Jak trzeba zrobić parę tysięcy to też nie ma kłopotów.
    Linki się nie urywają, nic do życia przywracać nie trzeba.
    Nie powiem - w październiku zeszłego roku dostała nowy akumulator :)

  • 16. Data: 2010-08-21 09:27:51
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna> napisał w
    wiadomości news:4c6ee89d$0$20988$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > lat. W tym roku musiałem przez miesiąc głównie Mazdą jeździć i po prostu
    > naładowałem akumulator, pojechałem i przez 4 tygodnie używałem normalnie

    Stoi pod chmurką? :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 17. Data: 2010-08-21 11:10:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Ra pisze:
    > Ja mam odmienną sytuację bo do pracy mam ok 20km ale przez całą w-we więc po
    > wakacjach wrócę do metra. Po za tym całą infrastrukturę mam na osiedlu więc
    > sporadyczne jazdy to może jakiś 1km + jak coś wyskoczy to jakaś jazda po w-wie
    > Co radzicie oprócz sprzedaży auta ;) ? Myślałem żeby co 2tyg jeździć do pracy ale
    > może to za rzadko ?

    Możesz po jeździe odłączać akumulator żeby go nie rozładowywał alarm,
    radio i różne inne takie (tylko np. stracisz pamięć w radiu).
    Jak odstawiasz samochód na długie miesiące, to właściciele różnych
    zabytków wykręcają świece i wlewają do każdego cylindra minimalną ilość
    oleju przed uruchomieniem.

    Jeżeli chodzi o ruszanie samochodu co 2 tygodnie, to jakoś nie jestem
    przekonany.

    Obawiam się że po kilku dniach stania cały olej który miał spłynąć już
    spłynął i nie sądzę żeby uruchamianie silnika co 2 tygodnie miało mu
    jakoś szczególnie pomóc w stosunku do uruchamiania go raz w miesiącu.

    A co do ogólnego zużycia samochodu to on się zużywa od jeżdżenia a nie
    od stania.

    Sam mam samochód który przez 6 lat od nowości był eksploatowany bardzo
    okazyjnie (kilka, góra kilkanaście razy do roku) i poza tym że w czasie
    takiej eksploatacji raz do roku padał akumulator nie było żadnych innych
    problemów.
    Teraz ten samochód jeżdżony jest już regularnie i robi przebiegi po
    20kkm rocznie i przez kolejne 6 lat nic się nie uszkodziło, ani nic się
    nie dzieje złego.
    Żadnych problemów z elementami gumowymi, zawieszeniem, silnikiem ani
    niczym innym.

  • 18. Data: 2010-08-21 11:13:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Możesz po jeździe odłączać akumulator żeby go nie rozładowywał alarm,
    > radio i różne inne takie (tylko np. stracisz pamięć w radiu).

    No właśnie - czy jeśli w stojącym przez kilka tygodni samochodzie regularnie
    w tym czasie rozładowuje się aku, to to jest normalne?
    Aku już wymieniłem, bo wydawało się, że to jego wina, ale z nowym dzieje się
    podobnie.
    Gdy jeździ regularnie nie ma żadnych problemów z prądem.

    Zużycie prądu w wyłączonym aucie jest tak duże, że aku nie daje rady?

  • 19. Data: 2010-08-21 11:57:59
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    > Użytkownik "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna> napisał w
    > wiadomości news:4c6ee89d$0$20988$65785112@news.neostrada.pl...

    > Stoi pod chmurką? :)

    Nie. W poprzek na końcu garażu.

  • 20. Data: 2010-08-21 12:00:16
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 21 Aug 2010 11:13:14 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Zużycie prądu w wyłączonym aucie jest tak duże, że aku nie daje rady?

    Nie powinno być, chyba że prąd ci gdzieś "ucieka bokiem". Swego czasu w
    Corsie uszkodził się czujnik zamykania klapy bagażnika, przez co
    świeciło światło w nim cały czas. Akumulator po chyba 2 dniach
    rozładowany.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138