  • 1. Data: 2010-05-15 17:44:37
    Temat: Bryły niemożliwe jednak da się wykonać
    Od: "WM" <c...@p...onet.pl>

    Tu pokazane są bryły niemożliwe, a jednak realne:
    http://home.mims.meiji.ac.jp/~sugihara/hobby/hobbye.
    html
    Mozna zobaczyć ich istniejące siatki rozwinięć i odtworzyć,

    Wbrew prawom fizyki?
    http://www.youtube.com/watch?v=hAXm0dIuyug
    Nie, to mózg nas zwodzi:
    http://home.mims.meiji.ac.jp/~sugihara/hobby/MLSdesc
    ription.pdf

    Trochę matematyki:
    http://tiny.pl/ht7r6

    home.mims.meiji.ac.jp/~sugihara/project/illusion/Imp
    ossibleObjects(English).pdf

    WM

  • 2. Data: 2010-05-15 18:57:17
    Temat: Re: Bryły niemożliwe jednak da się wykonać
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "WM" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    html
    > Mozna zobaczyć ich istniejące siatki rozwinięć i odtworzyć,

    Tym razem, to nie mózg nasz zwodzi - dlaczego mózg? i czyj? - ale
    zwodzi nas optyka kamery. Gdyby ktoś pokazał mi to
    w rzeczywistości, to widziałbym próbę oszustwa.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 3. Data: 2010-05-15 20:18:36
    Od: "WM" <c...@p...onet.pl>

    > Tym razem, to nie mózg nasz zwodzi - dlaczego mózg? i czyj? - ale
    > zwodzi nas optyka kamery. Gdyby ktoś pokazał mi to
    > w rzeczywistości, to widziałbym próbę oszustwa.

    Mózg, dla danego rzutu, narzuca nam interpretację najprostszą,
    bo takiego rozwiązania się spodziewa.
    Nie jest to jedyne jedyne mozliwe rozwiązanie
    i jak widać na tym filmie jest to złudzenie (oszustwo mózgu):
    http://gcoe.mims.meiji.ac.jp/jpn/movie/impossible_mo
    tions2/index.html

    Często rysowano takie bryły jako niemozliwe do wykonania:
    http://home.mims.meiji.ac.jp/~sugihara/hobby/yuu.jpg
    http://home.mims.meiji.ac.jp/~sugihara/hobby/esher.j
    pg
    http://home.mims.meiji.ac.jp/~sugihara/hobby/rings.j
    pg
    Okazuje się, ze jednak da się je wykonać:
    http://gcoe.mims.meiji.ac.jp/jpn/movie/impossible/in
    dex.html
    http://home.mims.meiji.ac.jp/~sugihara/hobby/hobbye.
    html

    Mózg nas zwodzi w wielu przypadkach i z różnych powodow np:
    http://www.nytimes.com/2007/02/13/health/psychology/
    13face.html?_r=1

    Pozdrawiam WM

  • 4. Data: 2010-05-15 20:22:09
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński"

    > Przez dziurkę od klucza też?

    A dlaczego przez dziurkę od klucza?

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 5. Data: 2010-05-15 20:46:16
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński"

    > Gdyby ktoś pokazał mi to
    > w rzeczywistości, to widziałbym próbę oszustwa.

    Przez dziurkę od klucza też?

    Robert

  • 6. Data: 2010-05-16 11:12:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński"

    > A dlaczego przez dziurkę od klucza?

    Bo warunkiem efektu jest oglądanie z określonego punktu i jednym okiem.
    Dziurka od klucza spełnia oba warunki. :-)

    Robert

  • 7. Data: 2010-05-16 17:48:22
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński"

    > Bo warunkiem efektu jest oglądanie z określonego punktu i jednym okiem.
    > Dziurka od klucza spełnia oba warunki. :-)

    Jasna sprawa...
    Najpierw ograniczasz mi zmysły,
    a potem skaczesz z radości - "ale cię oszukałem"!

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 8. Data: 2010-05-19 11:26:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> napisał w

    > Jasna sprawa...
    > Najpierw ograniczasz mi zmysły, a potem skaczesz z radości -
    > "ale cię oszukałem"!

    Nie musi byc dziurka, moze byc platforma widokowa. Mala :-)

    J.

  • 9. Data: 2010-05-19 15:39:55
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> napisał w

    > Nie musi byc dziurka, moze byc platforma widokowa. Mala :-)

    Wystarczy ekran monitora, lub rysunek techniczny.

    Sprawa rozwiązania tych paradoksów wzięła się niejako
    przy okazji rozpracowywania powaznego tematu.
    Facet pracował nad programem odczytującym dwuwymiarowe,
    rzutowane rysunki techniczne i odtwarzającym
    na ich podstawie bryły, czyli części.

    Tu jest jego praca na temat programu interpretującego rysunki:

    http://home.mims.meiji.ac.jp/~sugihara/openbooks/mil
    d.pdf

    WM

  • 10. Data: 2010-06-25 10:16:40
    Od: "Michu" <m...@g...com>

    Bardzo dobry przykład na pokazanie różnic w widzeniu jedno i dwuocznym.
    Obraz zarejestrowany jedną kamerą "odcina" nam przestrzeń i możliwość
    zaobserwowania prawdziwego kształtu bryły.

    Witek
    www.wenusimars.pl
    Forum Ludzi Dorosłych