  • 1. Data: 2010-05-12 17:54:03
    Temat: Most
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Europabrucke w Austrii
    http://en.wikipedia.org/wiki/Europabr%C3%BCcke

    Czy mi sie wydaje, czy konstrukcja jest dosc dziwna - zadnych
    lukow, jednostajny przekroj, a przeciez 200m przesla to nie tak
    malo ?

    --
    J.

  • 2. Data: 2010-05-12 18:45:13
    Temat: Re: Most
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On May 12, 6:54 pm, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Czy mi sie wydaje, czy konstrukcja jest dosc dziwna - zadnych
    > lukow, jednostajny przekroj, a przeciez 200m przesla to nie tak

    Widać w stali się da.
    Konrad

  • 3. Data: 2010-05-12 20:45:36
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    >
    > Czy mi sie wydaje, czy konstrukcja jest dosc dziwna - zadnych
    > lukow, jednostajny przekroj, a przeciez 200m przesla to nie tak

    Widać w stali się da.
    Konrad

    O, cześć Konrad!
    Odezwij sie na priva...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 4. Data: 2010-05-12 22:19:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 May 2010 11:45:13 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:

    >Widać w stali się da.

    Dac da, ale sie chyba nie oplaca ?
    Mozna odchudzic w mniej obciazonych miejscach ?

    J.

  • 5. Data: 2010-05-12 22:35:05
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On May 12, 11:19 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Dac da, ale sie chyba nie oplaca ?
    > Mozna odchudzic w mniej obciazonych miejscach ?

    Wszystko można. Można Zamek Królewski obić sidingiem. Każdy obiekt
    trochę bardziej skomplikowany niż gwóźdź papiak to wynik jakiegoś tam
    procesu twórczego. Most to skomplikowany obiekt. Więc i proces pewnie
    był skomplikowany. Jak myślisz ile decyzji w stylu "odchudzić w mniej
    obciążonych miejscach" podjęto zanim go zaprojektowano? Sto? Tysiąc?
    Dziesięć tysięcy?
    Konrad

  • 6. Data: 2010-05-13 06:29:04
    Od: jureko <j...@p...fm>

    On 12 Maj, 19:54, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Czy mi sie wydaje, czy konstrukcja jest dosc dziwna - zadnych
    > lukow, jednostajny przekroj, a przeciez 200m przesla to nie tak
    przekrój chyba skrzynkowy...może w środku robili jakieś redukcje
    ścianek. Trzeba by wiedzieć coś o projekcie, zdjęcie to mało.
    Poza tym słupy pocienili, może wystarczyło oszczędności.
    --
    jureko

  • 7. Data: 2010-05-13 08:41:30
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On May 13, 7:29 am, jureko <j...@p...fm> wrote:
> [...]
    > ścianek. Trzeba by wiedzieć coś o projekcie, zdjęcie to mało.
    > Poza tym słupy pocienili, może wystarczyło oszczędności.

    Tam są linki do opisów, oczywiście że skrzynkowy. 22 osoby zginęły
    podczas budowy, w tym trzech inżynierów.
    Konrad

  • 8. Data: 2010-05-13 17:53:54
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    >...22 osoby zginęły podczas budowy, w tym trzech inżynierów...

    Pocienić chcieli. Projektant się rozgniewał...

  • 9. Data: 2010-05-13 20:26:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 May 2010 15:35:05 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:

> [...]
    >był skomplikowany. Jak myślisz ile decyzji w stylu "odchudzić w mniej
    >obciążonych miejscach" podjęto zanim go zaprojektowano? Sto? Tysiąc?

    Powiedzmy sobie ze mosty zazwyczaj maja jakies liny nosne lub luki.
    A ten nie.
    To kto sie pomylil - jego projektanci, czy calej reszty ?

    J.

  • 10. Data: 2010-05-14 08:44:02
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On May 13, 9:26 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Powiedzmy sobie ze mosty zazwyczaj maja jakies liny nosne lub luki.
    > A ten nie.
    > To kto sie pomylil - jego projektanci, czy calej reszty ?

    Jakby się ktoś pomylił to by się zawalił. Stoi, więc pomyłek nie było.
    A może on właśnie taki jest żebyś się pytał? Nie masz nigdy ochoty
    zrobić coś inaczej niż wszyscy? Ja zawsze. I kiedy tylko mam
    sposobność to fantazjuję. Nie znam się na budowaniu mostów, nie wiem
    na jakim etapie podejmuje się decyzję o nietypowej konstrukcji i jakie
    sprzyjające warunki muszą zaistnieć żeby ktoś twórczy mógł dojść do
    głosu. Ale jak powiedział Lem, gdyby ludzkość robiła tylko to co
    wydaje się możliwe, do dziś siedzielibyśmy w jaskiniach.
    Konrad