  • 1. Data: 2010-05-17 09:43:38
    Temat: Zwiększony luz wierzchołkowy
    Od: " Krawat" <a...@g...pl>

    Poszukuję jakichś informacji jakie negatywne zjawiska zachodzą w przypadku
    zwiększenia luzu wierzchołkowego w przypadku przekładni zębatej a dokładniej
    szyny zębatej?
    szukałem po necie ale poza definicją luzu wierzchołkowego to nie wiele
    znalazłem ani po polsku ani po angielsku.
    Jak by ktoś widział coś w temacie albo mógł się podzielić wiedzą to był bym
    wdzięczny.

  • 2. Data: 2010-05-17 18:35:44
    Temat: Re: Zwiększony luz wierzchołkowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Krawat" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przypadku
    > zwiększenia luzu wierzchołkowego w przypadku przekładni zębatej a

    Skoro nikt dotąd nie odpisał, to ja spróbuję z pamięci. We wzorach z PKM-u
    są podane wartości tego luzu. Za duży generalnie może mieć wpływ na gorsze
    smarowanie przekładni, bo ten luz robi za taki magazynek oleju. Gdyby ten
    luz był jakiś bardzo duży, to możnaby było się zastanowić nad negatywnym
    wpływem na wytrzymałość zęba, ale zakładam, że nie o czymś takim piszemy
    tutaj.

  • 3. Data: 2010-05-17 20:42:07
    Od: " " <a...@g...pl>

    >luz był jakiś bardzo duży, to można by było się zastanowić nad negatywnym
    > wpływem na wytrzymałość zęba, ale zakładam, że nie o czymś takim piszemy
    > tutaj.

    Właśnie o takie rzeczy mi chodzi :)
    Do wzorów jaki powinien być luz dotarłem bez problemu, chodzi mi właśnie o to
    czym skutkuje za duży luz, mniejsza sprawność? Szybsze zużycie? Łamanie zębów?
    A może tylko większe drgania i hałas?

  • 4. Data: 2010-06-11 21:24:03
    Od: wharton <k...@y...com>

    On 17 Maj, 22:42, " " <a...@g...pl> wrote:

    > W a nie o takie rzeczy mi chodzi :)
    > Do wzor w jaki powinien by luz dotar em bez problemu, chodzi mi w a nie o to
    > czym skutkuje za du y luz, mniejsza sprawno ? Szybsze zu ycie? amanie z b w?
    > A mo e tylko wi ksze drgania i ha as?
    >
    > --
    > Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

    Z autopsji wiem że za duży luz wierzchołkowy powoduje większy hałas.
    Mieiśmy w firmie przekładnie małej mocy i wolnoobrotowa i inżynierzy
    zastanawiali się nad przyczynami głośnej pracy. Na początek zalecono
    zaokrąglić krawędzie wierzchołków zębów ale efekt był niezadowalający
    następnie zmniejszono luz wierzchołkowy i przekładnia jest dużo cichsza