  • 31. Data: 2018-04-08 18:18:39
    Temat: Re: Burza magnetyczna a zabezpieczenie danych
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 06.04.2018 20:29, Piotr Gałka wrote:

    > Widziałem kiedyś info o testach jakichś pocisków, które odpalone nad
    > miastem eliminują całą elektronikę w jakimś promieniu (chyba było co
    > najmniej kilkaset metrów, a może kilometr). Słońce może być silniejsze
    > od ludzi.

    A ja się zastanawiam na ile wiernie amerykańskie filmy oddają w tym
    przypadku rzeczywistość. Bo zwykle jednak amerykańskie filmy kiepsko
    oddają rzeczywistość, jeśli chodzi o szczegóły techniczne.
    Na ekranie zwykle wygląda to tak, że ktoś odpala jakiś magiczny
    "generator EMP" i w promieniu jego zasięgu wszystko się pali. Zostają
    zniszczone komputery, komórki zmieniają się w przyciski do papieru, nie
    działa światło, nie da się nawet włączyć radia na baterie.
    W grach z cyklu Splinter Cell było to nawet posunięte jeszcze dalej -
    główny bohater miał na pistolecie zamontowane jakieś małe ustrojstwo,
    które wycelowane w żarówkę potrafiło ją przepalić. ;)

    Zastanawiam się, czy przypadkiem w rzeczywistości nie działa to o wiele
    bardziej prozaicznie - indukując odpowiednio duże napięcie w długich
    liniach przesyłowych/transmisyjnych. Co samo w sobie wystarczy, że
    spowodować blackout i problemy komunikacyjne.
    Nie wykasuje to wszystkich danych z wszelakich nośników, a przeciwnik i
    tak będzie miał ogromny problem...

  • 32. Data: 2018-04-11 09:49:20
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-04-08 o 18:18, Atlantis pisze:

> [...]
    > spowodować blackout i problemy komunikacyjne.
    > Nie wykasuje to wszystkich danych z wszelakich nośników, a przeciwnik i

    Trochę jest opisane na wikipedi. https://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_pulse#
    Effects