  • 1. Data: 2015-11-22 13:48:06
    Temat: CNG a LPG
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Pytanie laika. Zastanawiam sie nad kupnem autka ktore chciałbym przerobic
    na LPG.
    Zastanawiam się akurat nad egzemplarzem CNG.

    Mogłbym oczywiście zdemontować CNG i zamontować LPG.

    Ale:
    - czy te dwie intalacje mozna połączyc?
    - oczywiście zastanawiam się nad miejscem na butle LPG, ale na razie ten
    temat zostawmy.

    Co bym zyskał?
    Alternatywe. :)
    Odpalanie na CNG zamiast na paliwie
    Najwazniejsze - zwiekszenie taniego zasiegu.

    To auto na pełnych butlach CNG robi ponoc około 350 km, zalezy mi na
    zasiegu minimum 450km.

    Stacje CNG mam prawie pod domem.

    Da sie?

  • 2. Data: 2015-11-22 17:56:04
    Temat: Re: CNG a LPG
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 2015-11-22 o 13:48, Budzik pisze:

    > Da sie?
    Trolujesz, co?
    Chyba nawet przepisy wykluczają. Tz nie da się zarejestrować i zrobić
    przeglądu.

    A jak znajdziesz czarodzieja, co ci wystroi, żeby pracowało poprawnie na
    3 rodzajach paliwa, to napisz :)

  • 3. Data: 2015-11-22 18:41:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Scobowski s...@t...pl ...

    > Trolujesz, co?

    Nie i nie wiem skąd takie podejrzenia.

    > Chyba nawet przepisy wykluczają. Tz nie da się zarejestrować i zrobić
    > przeglądu.

    Chyba? Masz cos konkretniejszego? Bo poszukałem troche w google i jednak
    ludzie pisza o takich kombinacjach.

    > A jak znajdziesz czarodzieja, co ci wystroi, żeby pracowało poprawnie na
    > 3 rodzajach paliwa, to napisz :)

    Napisze.

  • 4. Data: 2015-11-22 21:18:29
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-22 o 17:56, Scobowski pisze:

> [...]
    > przeglądu.
    >
    > A jak znajdziesz czarodzieja, co ci wystroi, żeby pracowało poprawnie na

    A co za filozofia?
    NoPB98
    E85
    LPG

    Jeździ :)

    Lewis

  • 5. Data: 2015-11-22 22:20:10
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 22 Nov 2015 12:48:06 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >To auto na pełnych butlach CNG robi ponoc około 350 km, zalezy mi na
    >zasiegu minimum 450km.

    Ducato? Dość optymistyczne podejście. 350 to może być zasięga na CNG +
    benzyna.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 6. Data: 2015-11-23 04:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik j...@i...pl ...

    > Ducato? Dość optymistyczne podejście. 350 to może być zasięga na CNG +
    > benzyna.

    Nie, nie ducato.

  • 7. Data: 2015-11-23 10:36:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    >To auto na pełnych butlach CNG robi ponoc około 350 km, zalezy mi na
    >zasiegu minimum 450km.
    >Stacje CNG mam prawie pod domem.

    A moze poszukac stacji CNG na ulubionej trasie, niz kombinowac z
    trzecim paliwem ?

    J.

  • 8. Data: 2015-11-23 15:11:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-11-23 o 10:36, J.F. pisze:

    > A moze poszukac stacji CNG na ulubionej trasie, niz kombinowac z trzecim
    > paliwem ?

    Szukać stacji CNG ?? Dobry dowcip.
    https://cng.auto.pl/stacje-cng-w-polsce/
    Wywalić CNG i zainstalować LPG.
    No chyba że ktoś jeździ tylko na miejscu.
    A przy kupnie pojazdu pilnować się aby nie kupić pojazdu
    zaprojektowanego pod CNG którego cechą najważniejszą
    jest miniaturowy zbiornik na benzynę. Oferowany u bas
    model Wolkswagena miał ten zbiornik o pojemności 10 litrów. :-)

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2015-11-23 17:59:17
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 23 Nov 2015 10:36:42 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A moze poszukac stacji CNG na ulubionej trasie, niz kombinowac z
    >trzecim paliwem ?

    Zapomnij. Przerabiałem temat, bo byłem zainteresowany zakupem Ducato z
    CNG. W Warszawie jest jedno miejsce, gdzie można zatankować CNG
    (PGNiG). W jakimś mieście (chyba Szczecin) stacja CNG jest tylko
    tamtejszym MPK/MZK czy jak to się tam nazywa. Tankowanie jedengo
    autobusu trwa około godziny. Teraz czekaj na tankowanie.

    https://cng.auto.pl/stacje-cng-w-polsce/

    Generalnie takie auto na CNG to tylko na miasto się nadaje. Nie widzę
    tego w trasie.
    Dodatkowo takie auto, pomimo tego że Fiat je sprzedaje, jest
    praktycznie nieserwisowalne w ASO.

  • 10. Data: 2015-11-23 17:59:56
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 23 Nov 2015 15:11:09 +0100, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:

    >Oferowany u bas
    >model Wolkswagena miał ten zbiornik o pojemności 10 litrów. :-)

    OIDP to w Ducato było chyba niecałe 10 litrów.