  • 61. Data: 2012-04-30 08:54:26
    Temat: Re: Odp: [CRP] Równouprawnienie kierowcy cywilnego a kierowcy mundurowego
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello John,

    Monday, April 30, 2012, 6:43:23 AM, you wrote:

    > Ale pomyliłeś samodzielne oszczędzanie z emeryturą. Emerytura jest
    > świadczeniem państwa wobec obywateli, którzy już nie mogą pracować. Należy
    > się jak "psu buda".

    Tylko dlaczego to nie dotyczy zwykłych obywateli?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 62. Data: 2012-04-30 18:16:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Tylko dlaczego to nie dotyczy zwykłych obywateli?

    Dotyczy - wystarczy, że wybiorą ścieżkę kariery z takimi warunkami
    emerytalnymi.

  • 63. Data: 2012-04-30 21:44:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Apr 2012, m wrote:

    > To wszystko prawda, tylko - jeżeli jest firma która ma 100 kierowców i 3
    > dyspozytorów, to gdzie ma upchnąć tych 97 pozostałych?

    Zakładasz, że kierowca tyle czasu ile jezdzi (liczac okres pracy
    w latach) będzie "niezdatny"?
    Przyjmujac proporcję 2:1 już mamy tylko 94 ;) (patrz niżej)

    > Bo wydaje mi się że naturalne jest, że stanowisk dyspozytorskich
    > i kierowniczych jest znacznie mniej niż stanowisk dysponowanych
    > i kierowanych.

    Nie da się ukryć.
    Ale "pomocnicze" też jakies sa.
    W ostatecznosci, inna wersja zamiast płacenia nieproporcjonalnej
    składki za skrócony okres pracy, byłaby forma "dotacji" dla
    zakładów które takich pracowników wykorzystuja (głównie chodzi
    o to, że nizsza niż owa nieproporcjonalna składka).

    pzdr, Gotfryd

  • 64. Data: 2012-04-30 21:49:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Apr 2012, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ale pomyliłeś samodzielne oszczędzanie z emeryturą. Emerytura jest
    > świadczeniem państwa wobec obywateli, którzy już nie mogą pracować.

    Pomyliłes rentę z emerytura, zdecydowanie.
    Emerytura jest swiadczeniem dla tych, co "odrobili swoje",
    bez względu na to czy sa w stanie pracowac czy nie, a własnie
    emerytury wypłacane w sposób nieproporcjonalny wskazuja to najlepiej
    (dostaja je osoby które moga pracować).
    Inna sprawa, że podniesienie wieku emerytalnego spowoduje wzrost
    wykorzystania swiadczeń rentowych - własnie dlatego (że więcej
    będzie takich, którzy nie moga pracować aż do emerytury).

    pzdr, Gotfryd

  • 65. Data: 2012-04-30 21:53:53
    Temat: Re: Przywileje emerytalne (b: Re: [CRP] Równouprawnienie...)
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "maruda" <m...@n...com>

> [...]
    > którego będzie tylko doglądał i żył z niego do śmierci. (Prosi się o
    > przytoczenie dowcipu "skoro dostałem broń, to zrozumiałem, że mam sobie
    > jakoś radzić sam")
    > Podobnie górnik, czy nauczyciel.
    > A pracować - każdy może jeśli chce i ile chce.
    > Biblia mówi, że praca jest karą za grzech pierworodny ("będziesz pracował
    > w pocie czoła" rzekł Bóg wyrzucając ludzi z raju), komuna nas uczyła, że
    > praca jest zdobyczą i dobrodziejstwem, a równocześnie stosowała obozy
    > pracy jako najcięższą karę.
    > Spójrzmy na pracę jako na dobrowolnie zawartą transakcję, umowę. A na

    Kiedy właśnie kapitałowa emerytura jest wynaturzeniem. Normalnie emerytura
    jest opieką państwa nad obywatelami w podeszłym wieku, którzy zasługują na
    szacunek z racji samego wieku a nie tego ile kapuchy zebrali. Tak opiekujemy
    się nad swoimi rodzicami i tak opiekuje się nami państwo. Oszczędzanie czy
    kolejne pokolenia nie mają nic wspólnego z emeryturami. To każdy może robić
    na własną rękę jeśli chce bo np wierzy, że dożyje albo nie robić jak np w to
    nie wierzy.

  • 66. Data: 2012-04-30 23:17:21
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

> [...]
    > bez względu na to czy sa w stanie pracowac czy nie, a własnie
    > emerytury wypłacane w sposób nieproporcjonalny wskazuja to najlepiej

    Nie, zdecydowanie niczego nie pomyliłem. W pewnym wieku przyjmuje się po
    prostu, że człowiek nie może albo nie powinien już pracować, więc idzie na
    emeryturę.

    > Inna sprawa, że podniesienie wieku emerytalnego spowoduje wzrost
    > wykorzystania swiadczeń rentowych - własnie dlatego (że więcej
    > będzie takich, którzy nie moga pracować aż do emerytury).

    A ja mówię, że renty mają ci, którzy się o nie starają a nie ci którzy je
    potrzebują.

  • 67. Data: 2012-04-30 23:19:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Apr 2012 21:53:53 +0200, John Kołalsky napisał(a):
    > Kiedy właśnie kapitałowa emerytura jest wynaturzeniem. Normalnie emerytura
    > jest opieką państwa nad obywatelami w podeszłym wieku, którzy zasługują na
    > szacunek z racji samego wieku a nie tego ile kapuchy zebrali.

    Ty masz jakies socjalistyczne przyzwyczajenia.

    Tak to tylko w USA, ale ten szacunek jest tam mierny, ze w zasadzie bliski
    zeru :-)

> [...]
    > na własną rękę jeśli chce bo np wierzy, że dożyje albo nie robić jak np w to

    No i tu jest pewien problem, jak panstwo zabiera spory procent i nie ma juz
    co oszczedzac. Ale obiecuje emeryture ..

    J.

  • 68. Data: 2012-05-01 11:00:49
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Ty masz jakies socjalistyczne przyzwyczajenia.

    Ale, że co ?

    > Tak to tylko w USA, ale ten szacunek jest tam mierny, ze w zasadzie bliski
    > zeru :-)

    Emerytury ? Weź sobie Wielką Brytanię. I na całym świecie emerytury są za
    starość.

    > No i tu jest pewien problem, jak panstwo zabiera spory procent i nie ma
    > juz
    > co oszczedzac. Ale obiecuje emeryture ..

    Ale jedno z drugim nie ma żadnego związku bo te pieniądze nie są inwestowane
    tylko przejadane teraz. To normalny podatek na utrzymanie państwa obejmujące
    te bieżące emerytury. Za 67 lat będzie dokładnie tak samo. Podatki w takiej
    wysokości mogą się nie podobać, ale najwyraźniej państwu nie wystarcza
    obrotowy i dochodowy. Może już nie chcemy państwa.

  • 69. Data: 2012-05-01 12:03:12
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    John Kołalsky napisał(a) :
> [...]
    > wysokości mogą się nie podobać, ale najwyraźniej państwu nie wystarcza
    > obrotowy i dochodowy. Może już nie chcemy państwa.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Dobrze kombinujesz :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 70. Data: 2012-05-01 12:46:32
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-05-01 12:03, Zbynek Ltd. pisze:

    > Dobrze kombinujesz :-)

    Popieram

    --
    Pozdrawiam,