  • 1. Data: 2009-01-06 14:54:25
    Temat: CZYM czyścić obiektyw ?? żeby nie porysować..
    Od: "Ozzz." <z...@o...eu>

    Kupiłem lustrzankę cyfrową SONY DSLR Alfa 350...Niestety pobrudziłem trochę
    obiektyw. Czym go oczyścić ? Tak, żeby nie porysować i czegoś nie popsuć... Nie
    chce uszkodzić. wiem że to delikatny sprzęt. Jakie zestawy czyszczące polecacie ?

  • 2. Data: 2009-01-06 14:57:58
    Temat: Re: CZYM czyścić obiektyw ?? żeby nie porysować..
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Tue, 06 Jan 2009 15:54:25 +0100, Ozzz. napisał(a):

> [...]
    > chce uszkodzić. wiem że to delikatny sprzęt. Jakie zestawy czyszczące polecacie ?

    Zestaw jest bardzo drogi. Składa się z gruszki gumowej za 5 zł z apteki i
    spranej podkoszulki bawełnianej.
    Kurze zdmuchnij gruszką, szkło wytrzyj miękką szmatką. Możesz pomóc sobie
    chuchem.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 3. Data: 2009-01-06 14:59:43
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Ozzz." <z...@o...eu> wrote in message
> [...]
    > popsuć... Nie
    > chce uszkodzić. wiem że to delikatny sprzęt. Jakie zestawy czyszczące

    Kawalek czystej bawelnianej koszulki, czyszcze tak juz od lat rozne
    obiektywy i jak na zlosc wszystkim kupujacym waciki za parenascie zlotych
    niczego nie porysowalem.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 4. Data: 2009-01-06 15:00:41
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    kamil wrote:

    > Kawalek czystej bawelnianej koszulki, czyszcze tak juz od lat rozne
    > obiektywy i jak na zlosc wszystkim kupujacym waciki za parenascie zlotych
    > niczego nie porysowalem.

    Lepiej mikrofibrą.

  • 5. Data: 2009-01-06 15:03:04
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Ozzz. pisze:
> [...]
    > chce uszkodzić. wiem że to delikatny sprzęt. Jakie zestawy czyszczące polecacie ?

    Zależy czym pobrudziłeś, bo jak piachem/błotem, to jak zrobisz, jak
    poprzednicy poradzili, to dopiero sobie porysujesz. W tym wypadku trzeba
    najpierw pozbyć się ziarenek piasku. Ja bym zrobił to wodą, ale nie
    wiem, czy to dobry pomysł.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 6. Data: 2009-01-06 15:04:39
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Tue, 06 Jan 2009 15:03:04 +0000, "Paweł W." napisał(a):

> [...]
    > poprzednicy poradzili, to dopiero sobie porysujesz. W tym wypadku trzeba
    > najpierw pozbyć się ziarenek piasku. Ja bym zrobił to wodą, ale nie

    Od usunięcia piasku jest gruszka, ewentualnie pędzelek. Woda to "średni"
    pomysł.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 7. Data: 2009-01-06 15:06:11
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> wrote in message

    > Lepiej mikrofibrą.

    Nie przepadam za tymi sciereczkami szczerze mowiac, strasznie latwo lapia
    tluszcz i dzialaja jeszcze gorzej, a majac szmatke kilkanascie na
    kilkanascie cm trudniej wybrac czysty kawalek, niz na ubraniu. Nieraz po
    gorach wycieram obiektyw z deszczu albo paluchow kawalkami ubrania i nic
    zlego jeszcze mu sie nie przytrafilo, nawet na takim 10-22 gdzie
    powierzchnia szkla jest spora. Oczywiscie jak Pawel W. zauwazyl - zalezy co
    to za brud, ale na paluchy czy kurz wystarcza dla mnie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 8. Data: 2009-01-06 15:09:57
    Od: Aju <aju@master[.]pl>

    kamil pisze:
    > Kawalek czystej bawelnianej koszulki, czyszcze tak juz od lat rozne
    > obiektywy i jak na zlosc wszystkim kupujacym waciki za parenascie zlotych
    > niczego nie porysowalem.

    A jeśli chodzi o jakiś płyn na tą koszulke ( osobiście uzywam ściereczki
    do czyszczenia okularów takiej za 10 zl. w okulistycznym) to spirytus
    sie nada? Nie zniszczy żadnej powłoki ? Chodzi o coś co można w domu
    znalezc... ;)

    Pozdrawiam...

  • 9. Data: 2009-01-06 15:28:07
    Od: "newsy" <pieslak2@cut_wp.pl>

> [...]
    > trochę obiektyw. Czym go oczyścić ? Tak, żeby nie porysować i czegoś nie
    > popsuć... Nie chce uszkodzić. wiem że to delikatny sprzęt. Jakie zestawy

    W renomowanym i takim topowym zakładzie optycznym, czyszczą soczewki
    mikrofibrą i denaturatem:)

    J.

  • 10. Data: 2009-01-06 15:54:00
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "newsy" napisał

    > W renomowanym i takim topowym zakładzie optycznym, czyszczą soczewki
    > mikrofibrą i denaturatem:)

    Nie jest łatwo o dobry denaturat.
    Oczywiście nie w sensie "koneserskim" ; )
    W niektórych wydaniach jest tak sowicie doprawiony wodą, że szmata potrafi
    schnąć tak długo jak po zwykłym zamoczeniu.

    adam