  • 61. Data: 2009-01-08 11:57:15
    Temat: Re: CZYM czyścić obiektyw ?? żeby nie porysować..
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Thu, 8 Jan 2009 03:30:35 -0800 (PST), j...@a...at napisał(a):

    > a gdzie ja pisze o szaliku ?szaliki na ogol nie sa czyste i nie sa
    > miekkie.
    {klik}
    > Para wodna z ust pomijajac jej nieobojetny odczyn nie jest w stanie
    > rozpuscic tluszczu dlatego chuchaniue jest bezcelowe i szkodliwe.

    Wszystko fajnie, chętnie bym poznał badania statystyczne, dowodzące, że
    dajmy na to 90% wszystkich zanieczyszczeń na obiektywie to tłuszcz, a nie
    na przykład sole.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 62. Data: 2009-01-08 13:17:31
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    <j...@a...at> wrote in message
    d.googlegroups.com...

    rada zeby hhuhac na obiektyw jest najglupsza jaka mozna dac.
    pomijajac ze ta kondesujaca para wodna ma jednak odczyn kwasny ( tak ,
    tak nie jest idealnie czysta skroplona woda ) to ulatwia ona tylko
    rozmazanie tluszczu na powierzchi.

    Moze i jest, ale ja chucham na aparaty juz od lat i niczego jeszcze nigdy
    nie porysowalem ani nie wytarlem. Najstarszy obiektyw w domu ma 5 lat i
    zadnych sladow zuzycia nie zanotowalem. Nie widze sensu obchodzic sie z tym
    jak z jajkiem po prostu..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 63. Data: 2009-01-08 17:15:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    kamil pisze:
    > Moze i jest, ale ja chucham na aparaty juz od lat i niczego jeszcze nigdy
    > nie porysowalem ani nie wytarlem.

    E tam, już dawno zupełnie rozpuściłeś soczewki i nawet tego nie
    zauważyłeś :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 64. Data: 2009-01-08 17:34:05
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Thu, 08 Jan 2009 18:15:49 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    > E tam, już dawno zupełnie rozpuściłeś soczewki i nawet tego nie
    > zauważyłeś :)

    Teraz ma powłoki tłuszczowe, tylko to strasznie mydli.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 65. Data: 2009-01-08 17:34:19
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > Niech zgadnie - "zawracanie d**y"? Wystarczy szmatka od optyka lub
    > sprana bawelna/flanela + chuhhhhhh + rozum ;)

    A ja mam takiego lenspena i muszę powiedzieć, że to dużo wygodniejsze od
    szmatki. Końcówka to właśnie chyba jakaś ircha, czy co innego osadzone
    na gumowej końcówce. Bardzo ładnie czyści a brzegami włącznie. To
    oczywiście po uprzednim usunięciu wszystkiego, co mogłoby zarysować
    szkło, ale zasada ta dotyczy także ścierki.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 66. Data: 2009-01-08 18:39:40
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    kamil pisze:
> [...]
    > zadnych sladow zuzycia nie zanotowalem. Nie widze sensu obchodzic sie z tym

    No bo prawda jest taka, że gdyby te soczewki faktycznie były takie
    wrażliwe na to chuchanie, i te odczyny kwaśne, i te coś tam, coś tam...
    to na Górnym Śląsku bez żadnego chuchania uległyby biodegradacji w ciągu
    kilku tygodni.

    --
    BlaTek
    mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla

  • 67. Data: 2009-01-09 01:01:24
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Użytkownik wrote:

    > Po pierwsze nie da się tak chuchnąć, żeby nie napluć :) Zawsze znajdą
    > się kropelki śliny.

    Wiecej trenuj chuchanie bo dyrdymały opowiadasz ;)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 68. Data: 2009-01-09 13:40:21
    Od: "stanly" <s...@p...com.pl>

    > Takie saszetki w wersji do czyszczenia okularow mozna kupic w kazdym
    > sklepie Rossman - cena 4.99 za 50 sztuk

    Te do okularow sa cienkie, szybko odparowywuja, maja jakies dodatki
    zapachowe, za to sa duze - w sam raz do okularow (mam, uzywam).
    Natomiast wspmniane przez Marcina 'saszetki' z apteki (najbardziej chyba
    popularne to LEKO) sa mniejsze, ale duzo grubsze, mocno nasaczone czystym
    izopropylem - w sam raz do obiektywow (mam, uzywam).
    Mozna nawet nasaczac nimi patyczki z wata, jesli chcemy wyczyscic np. szklo
    w kompakcie, do ktorego nie dojdziemy palcami. I nie nalezy sie przejmowac
    opinia aptekarzy, ze 'one sa do dupy' - bo faktycznie sa, sluza np. do
    przemycia posladka przed iniekcja :)
    Za to w plenerze w razie drobnych skaleczen - jak znalazl, w przeciwienstwie
    do tych z Rossmana.

    --
    s.

  • 69. Data: 2009-01-09 14:12:18
    Od: j...@a...at

> [...]
    > oczywiście po uprzednim usunięciu wszystkiego, co mogłoby zarysować
    > szkło, ale zasada ta dotyczy także ścierki.

    lenspen jest b dobry
    ale dziala w ten sposob ze zbierasz zanieczyszczenia z obiektywu i
    przenosisz do tego pojemniczka z gabka i pylkiem - tam zostaja one
    zdjete z lenspena.
    oznacza to , ze w miare czyszczenia stezenie zanieczyszczen w
    pojemniczku bedzie coraz wieksze i co najwyzej do tego stezenia da sie
    wyczyscic powierzchnie lenspena.
    po pewnym czasie bedzie coraz mniej skuteczny , a nawet bedzie
    zatluszczal soczewke.
    dlatego co pewien czas w zaleznosci od intensywnosci uzytkowania
    nalezy zmieniac na nowy.
    gdyby mozna bylo kupic same pojemniczki to by wystarczyla ich zmiana.
    ale zgoda , swierzy jest b skuteczny i wygodny w praktyce podroznej.