  • 11. Data: 2017-11-22 15:59:20
    Temat: Re: Cennik smierci
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-22 o 15:54, T. pisze:

    > Jesteś tyle warty, na ile się ubezpieczysz. Możesz nawet w kilku TU, o
    > ile szczegółowe warunki na to pozwalają.

    Nie muszą pozwalać.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2017-11-22 16:18:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--Tzn tam, gdzie ubezpieczyciel chcial wyplacic 100 czy 200 tys z OC
    >http://www.rp.pl/Ubezpieczenia-i-odszkodowania/3112
    19929-Zadoscuczynienia-za-smierc-czlonka-rodziny-z-u
    rzedowej-tabeli.html

    >chlopaki z TU szykuja niezly walek, 300 tys pln kosztuje niemiecka
    >stopa
    >Fußamputation am Unfallort 75.000 EUR LG Bielefeld, 2005
    >jak KNF im to klepnie to dobra zmiana polegnie wizerunkowo :-)

    Nie porownuj smierci i trwalego kalectwa.
    Nie porownuj Niemca z Polakiem - niby wszyscy ludzie sa rowni, ale
    Niemiec jednak 2-4 razy wiecej zarabia, a zycie potrafi go 2-4 razy
    wiecej kosztowac.

    I zobacz jeszcze na to
    "Im ersten Halbjahr von 2015 verzeichnete die Polizei ca. 140.000
    Straßenverkehrsunfälle mit Personenschaden."

    ok 300 tys rocznie ... a u nas tylko 40 tys. Przy podobnej liczbie
    ofiar smiertelnych.

    Albo oni jezdza strasznie nieuwaznie i powoduja duzo drobnych wypadkow
    ... albo nauczeni, ze w razie najdrobniejszej stluczki ponarzekac, bo
    zawsze sie jakies drobne dostanie :-)
    U nas to jednak dopiero "rozstroj zdrowia powyzej 7 dni" kwalifikuje
    do "wypadku".

    J.

  • 13. Data: 2017-11-22 16:35:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sa przewidziane w wysokosci trzech emerytur. Wystarczy uszy przyniesc.

  • 14. Data: 2017-11-22 18:13:12
    Od: p...@g...com

    Ależ oczywiście że będę porównywał przecież TU działają globalnie i chciałbym
    wiedzieć ile kosztuje polska stopa ;-) poczekajmy na decyzję KNF ale myślę że
    jakiekolwiek próby przepchnięcia żenujących propozycji TU spotkają się z protestem
    społeczeństwa ;-)

  • 15. Data: 2017-11-22 18:51:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Ależ oczywiście że będę porównywał przecież TU działają globalnie i
    >chciałbym wiedzieć ile kosztuje polska stopa ;-)

    Oczywiscie, tylko porownuj polska stope z niemiecka stopa, a nie
    polski zgon z niemiecka stopa :-)

    >poczekajmy na decyzję KNF ale myślę że jakiekolwiek próby
    >przepchnięcia żenujących propozycji TU spotkają się z protestem
    >społeczeństwa ;-)

    Troche watpie, bo kazdy patrzy subiektywnie :-)
    I trudno powiedziec, czy takie ujednolicenie to jest dobra sprawa czy
    kiepska.

    Inaczej na stopę spojrzy piłkarz czy tancerka, a inaczej np księgowa.
    Inaczej zapalony narciarz, a inaczej zapalony kinoman.

    Podawałes niemiecki artykuł odnosnie bólu ... ucieta stopa zasadniczo
    nie boli, ale niektorym sie fantomowe bole zdarzaja.
    Ile jest warty silny bol w nocy ?

    A żenujace propozycje ... NNW oplacacie ?
    Ciekawe jak sie np skonczy złamana reka w wypadku ... "ble ble ...
    trwaly ubytek na zdrowiu 5%, do wyplaty 1000 zl, bo NNW bylo na sume
    20 tys".
    No ale pozostaje sie cieszyc, ze sie zrosla bez wiekszych komplikacji,
    co tam dwa miesiace bez pracy ...

    Ciekawe ile by wyplacili za ucieta stope ...
    bo za połamany kregoslup to sie nawet nie muszę pytać :-)

    Można by za podstawe do wyceny szkody z OC przyjąc wartość dobrowolnej
    polisy, jesli poszkodowany taką posiada.
    Ale przeciez nie musi posiadac.

    J.

  • 16. Data: 2017-11-22 21:00:15
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-11-22 o 10:06, p...@g...com pisze:
    > http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/nowa-rekompensata-dla-
    bliskich-ofiar-wypadkow,792220.html

    > takie tabele sa we wszystkich europejskich krajach a wiekszosc TU dziala na rynkach
    europejskich wiec juz od dawna ma te dane, proces ustalania przelicznika dla PL
    powinien zajac maksymalnie kilka dni wiec nie wiadomo nad czym tak szanowne
    towarzystwo sie naradza bo wiadomo ze wyladujemy ponizej Niemca ale powyzej Rumuna
    :-)

    > no i jak juz ustala to mozna sobie sprawdzic na ile nas wycenili:
    >
    > https://www.schmerzensgeldtabelle.net/unfall/#tabell

    Obawiam się, że zrównanie odszkodowań wiązałoby się ze zrównaniem
    składek. Oczywiście przy założeniu, że prawdopodobieństwo szkody jest
    takie samo.Już jest lament, jak to złodzieje z TU okradają ludzi
    wyceniając wyżej polisy, a coś mi się zdaje, że w Polsce
    prawdopodobieństwo bycia uczestnikiem wypadku drogowego nadal jest sporo
    wyższe niż RFN, więc jeśli odszkodowania miałyby być takie same, to
    składki musiałyby być wyższe niż w RFN. Wpisujcie miasta, kto jest za.

  • 17. Data: 2017-11-22 22:16:03
    Od: p...@g...com

    Ile kosztuje niemiecka stopa już wiadomo teraz czekamy na polską. Co do wypadku
    śmiertelnego padła suma 2 mln (IMHO dość wysoka) a wg polskiej tabelki max 160 tys
    PLN i to tylko gdy dziecko poniżej 18 lat a co ze starszym ? Te rozbieżności są zbyt
    duże nawet gdy uwzględnimy magiczny przelicznik 2-4.

  • 18. Data: 2017-11-22 22:17:03
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 22.11.2017 o 14:59, Liwiusz pisze:

    > Nie muszą pozwalać.

    czyli można wykupić w trzech firmach OC albo AC i z trzech dostać
    odszkodowanie które łącznie przewyższy wartość samochodu?

    Łukasz

  • 19. Data: 2017-11-22 22:20:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-22 o 22:17, ddddddddddddd pisze:

    > czyli można wykupić w trzech firmach OC albo AC i z trzech dostać
    > odszkodowanie które łącznie przewyższy wartość samochodu?

    Dyskutujemy o ubezpieczeniach na życie, a nie o ubezpieczeniach majątkowych.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2017-11-22 23:00:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wykupic mozna, zakazu nie ma. Ale w prawie stoi jak byk ze odszkodowanie nie moze byc
    zrodlem dochodu. Jak to dobrze ze zlikwidowali gimnazja. Za kilka lat nie bedzie
    gimbazy.