  • 11. Data: 2014-10-20 15:07:13
    Temat: Re: Cesja odszkodowania
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-20 14:45, kosmos pisze:

    > Ok, właśnie dostałem komplet dokumentów do podpisania. Okazuje się, że
    > to co przedstawiłem jako umowa cesji to tylko jeden z dokumentów. Drugi
    > (wydaje mi się, że za długi aby go tu wklejać), zatytułowany po prostu
    > "Umowa" jest bardziej szczegółowy - podane są w nim dane mojego pojazdu,
    > data szkody itp. oraz jest mowa o cesji za opłatą - i tu kwota jest
    > wymieniona. Jest jeszcze jedno oświadczenie o nie odliczaniu VATu, ale
    > to w przypadku szkód komunikacyjnych chyba standard.

    Ja bym poprosił o zapis, że nie gwarantujesz istnienia tego roszczenia
    (z wyjątkiem świadomego wprowadzania w błąd), i jak nabywcy nie dostaną
    tyle, ile będą chcieli, to nie przyjdą do ciebie bo zwrot (części) ceny
    - bo rozumiem, że zbywasz to, co jest sporne?

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2014-10-20 15:16:04
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2014-10-20 o 15:07, Liwiusz pisze:

> [...]
    > tyle, ile będą chcieli, to nie przyjdą do ciebie bo zwrot (części) ceny
    > - bo rozumiem, że zbywasz to, co jest sporne?

    Tak, zbywam część sporną. W umowie jest wyraźnie podana kwota, którą już
    "zainkasowałem" od TU. Dokładnie brzmi to tak:
    "Na mocy niniejszej umowy Klient zobowiązuje się do przelania za zapłatą
    umówionej ceny na rzecz Cesjonariusza praw do odszkodowania jakie
    przysługują mu od (TU), w związku ze szkodą z dnia ..., w pojeździe
    marki ... o nr rej. ..., bliżej opisaną w §1, ponad już wypłaconą kwotę
    ustaloną w procesie likwidacji szkody przez (TU) w wysokości ..."

  • 13. Data: 2014-10-20 18:53:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-20 15:16, kosmos pisze:

> [...]
    > marki ... o nr rej. ..., bliżej opisaną w §1, ponad już wypłaconą kwotę
    > ustaloną w procesie likwidacji szkody przez (TU) w wysokości ..."

    No dobrze, ale skąd wiadomo, że jest cokolwiek jeszcze do przelania?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2014-10-21 09:08:56
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2014-10-20 o 18:53, Liwiusz pisze:

    > No dobrze, ale skąd wiadomo, że jest cokolwiek jeszcze do przelania?

    Wysłałem tej firmie kosztorys/kalkulację oraz ocenę techniczną pojazdu
    wykonane na zlecenie ubezpieczyciela po szkodzie. Na tej podstawie
    ocenili, na ile zakład ubezpieczeń poleciał ze mną w kulki - np. 60%
    urealnienia na częściach przyznanych do wymiany (nie ma podstaw prawnych
    do takich zaniżeń, szczególnie w przypadku szkody likwidowanej z polisy
    OC), zaniżona stawka za roboczogodzinę i takie tam. Ja wiem, że nie
    dostałem wszystkiego co mi się należy. Ale nie mam czasu/chęci aby
    kierować sprawę do sądu, więc sprzedaję "dług" za jakąś część jego
    rzeczywistej wartości.
    A to, czy cesjonariusz dobrze sobie brakującą kwotę wyliczył i czy kwota
    którą chce mi zapłacić jest dla niego opłacalna, to już jakby nie moje
    zmartwienie...

  • 15. Data: 2014-10-21 09:20:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-21 09:08, kosmos pisze:
    > A to, czy cesjonariusz dobrze sobie brakującą kwotę wyliczył i czy kwota
    > którą chce mi zapłacić jest dla niego opłacalna, to już jakby nie moje
    > zmartwienie...

    To jest twoje zmartwienie - 516 kc. Więc musisz wyraźnie się umówić, że
    nie będą wobec ciebie podnosić żadnych roszczeń jak im się nie uda.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2014-10-23 10:09:45
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2014-10-21 o 09:20, Liwiusz pisze:

    > To jest twoje zmartwienie - 516 kc. Więc musisz wyraźnie się umówić, że
    > nie będą wobec ciebie podnosić żadnych roszczeń jak im się nie uda.

    Dzięki za podpowiedź, ale już kwity podpisałem i wysłałem - ryzyk-fizyk ;-)