  • 31. Data: 2019-08-28 04:06:44
    Temat: Re: Chcieli dobrze a wyszło jak zwykle
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie jakies przypadkowe tylko od tych samochodow co staly na placu. Bo jaki wlasciciel
    komisu mialby interes zeby zamieniac na placu tablice na niezgodne z tymi co sa
    wpisane do dowodow rejestracyjnych.

  • 33. Data: 2019-08-28 18:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > To byla historia kupowania w Polsce w Lodzi samochodu ktory
    > przyjechal z Holandii.

    Ale ic nie napisałes o jezdzie próbnej...
    A o tym de facto była dyskusja.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 32. Data: 2019-08-28 18:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > Bo jaki wlasciciel komisu mialby interes zeby zamieniac na placu
    > tablice na niezgodne z tymi co sa wpisane do dowodow

    Co ci daja tablice które sa niewazne?

    Spotkałem sie wielokrotnie z tym ze do takich samochodów zakłada sie
    polskie tablice od zuepłnie innego auta - tylko po to zeby nie rzucało
    się w oczy.

    Przykładowo w ten sposób jezdza autami na przegląd, ale rowniez odbywałem
    tak w komisie jazde probna autem sprowadzonym zza granicy (oczywiście
    jako pasazer)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 34. Data: 2019-08-28 19:49:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na tych tablicach co byly przykrecone dojechal do mnie na podworko. To byla jazda
    probna. Ryzyko poniosl sprzedajacy. Dojechanie do mnie i sprawdzenie przez agencje
    celna byly warunkami niezbednymi zeby auto kupic. Jechalem jako pasazer. Jak by sie
    na cos nadzial to ten co sprzedawal a nie ja. Inaczej mowiac mialem wyjebane na
    jakies tablice. Jak bym kupowal w komisie tez bym mial wyjebane na jakies tablice czy
    inna rejestracje. Za moje pieniadze mam dostac towar jaki ja potrzebuje i sprzedawca
    jak chce sprzedac musi sie dostosowac bo inaczej chuja bedzie mial a nie moje
    pieniadze. I to jest wyzszosc mojego toku rozumowania nad rozumowaniem przyglupow co
    sie martwia nie swoimi sprawami. Zielonkawe tablice nie sa po to zeby korzystali z
    nich sprzedawcy uzywanych samochodow.

  • 35. Data: 2020-01-23 19:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > sie martwia nie swoimi sprawami. Zielonkawe tablice nie sa po to
    > zeby korzystali z nich sprzedawcy uzywanych samochodow.

    Ja tez tak kupowałem aczkolwiek wolałbym zeby była mozliwa jazda probna
    gdzie to ja kieruję.

    Ale zeby nie było tak rózowo - ostatnio w jednym komisie poleasingowym
    gdzie auta sa zarejestrowane chciałem sie przejechac autem dla
    sprawdzenia.
    Pytam sprzedawce czy auto jest ubezpieczone i co sie stanie jak pechowo
    jadac walne z mojej winy.
    sprzedawca ze to wtedy z OC pojdzie. Pytam z jakiego. On ze z mojego...
    Ja mowie ze przeciez nie mam OC na to auto... Ja sie domyslam co on
    sugerował, niemniej wyszło na to ze całe ryzyko takiej przejazdzki spada
    na mnie. Przy aucie za ponad 50k... Coz - jazda probna odbyła się równiez
    w ten sposób ze to sprzedawca prowadził...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 36. Data: 2020-01-27 13:59:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-01-23 o 19:59, Budzik pisze:
    > sprzedawca ze to wtedy z OC pojdzie. Pytam z jakiego. On ze z mojego...
    > Ja mowie ze przeciez nie mam OC na to auto... Ja sie domyslam co on
    > sugerował

    Co sugerował?

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2020-01-27 15:10:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Wylaczono wczesniej zarejestrowane bo w Polsce wyrejestrtowany rowna
    >sie zazlomowanemu. Kwit potrzebny do wyrejestrowania daje stacja
    >zlomujaca po fizycznym odebraniu pojazdu.
    >Pojawienie sie w Polsce wystawionego do sprzedazy niezarejestrowanego
    >nigdy lub nigdzie uzywanego samochodu jest niemozliwe bo takich aut
    >nie ma prawa tu byc.
    >Oczywiscie beda jakies szczegolne sytuacje np wojenny motocykl
    >odnaleziony w stodole na Ukrainie.

    No, teoretycznie jest jeszcze jedna mozliwosc.
    Rejestrujesz w Polsce, sprzedajesz obcokrajowcowi, on wywozi i
    rejestruje u siebie, a po pewnym czasie przywozi i sprzedaje.

    A auto juz raz zarejestrowane w kraju.

    J.

  • 38. Data: 2020-01-27 15:13:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 27 sierpnia 2019 06:56:01 UTC+2 użytkownik
    ddddddddddddd napisał:

    >A nie może?
    >Ja nie komis ale kilka lat temu kupiłem auto na szwajcarskich
    >numerach, kilka miesięcy temu na niemieckich.

    I miales oryginalne niemieckie tablice, czy te tymczasowe lub
    wywozowe - z zoltym/czerwononym paskiem ?

    >Dało się tym legalnie jeździć po Polsce do czasu przerejestrowania na
    >polskie blachy.
    >Są ubezpieczenie OC 30-60 dniowe dedykowane własnie na takie sytuacje
    >więc tez nie bardzo rozumiem o co tu kupie kruszyć.

    Szkopskie tablice wazne krotko, DR to tego chyba tez.
    A jak sie w komisie auto nie sprzeda w miesiac ?

    J.

  • 39. Data: 2020-01-27 15:27:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >powiedza ze nie widza przeszkod.
    >Dlaczego akurat UC? Bo w nim sa agencje celne i zajmuja sie rowniez
    >samochodami.
    >Po drodze do UC kupowany samochod do mnie na podworko. W agencji
    >powiedzieli ile bedzie cala sprawa u nich kosztowala. Jakies drobne
    >to byly w stosunku do niezbyt drogiego samochodu.
    >Sprawdzili dokumenty powiedzieli ze jest wszystko. Kasa sprzedawcy
    >wyplacona na korytarzu UC. Zaplacone w agencji celnej.
    >Z mojego skromnego doswiadczenia wynika ze kilka lat temu nie bylo
    >zadnego problemu z rejestracja samochodu sprowadzonego z zagranicy.

    Ogolnie nie bylo, bo jednak miliony sprowadzono i zarejestrowano.
    Ale przyczepic sie mogli.
    Auto na podworko ? Madrze. Bo niech sie wyda, ze byly wlasciciel tym
    autem przyjechal, to on sprowadzil i on ma zalatwic formalnosci.

    Tu chyba bylo w miare szybko, ale taki dosc typowy czarny obieg -
    sprowadza Polak, sprzedaje w kraju "nic nie oplacone".
    A tablice i DR sprzed trzech miesiecy.
    A bylo 5 dni na zaplacenie akcyzy.

    I musisz kombinowac, od kogo kupiles, czemu teraz przywiozles, i jak,
    bo przeciez nie na kolach, skoro tablice wygasly ...

    J.

  • 40. Data: 2020-01-27 15:34:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2020 20:00:02 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Przy aucie za ponad 50k...

    Tym bardziej ze 30 dniowe ubezpieczenie dla komisu kosztuje coś koło 60zł