  • 111. Data: 2015-09-02 07:52:34
    Temat: Re: Chińskie podróbki samochodów
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    news:mrvfp7$tb1$1@dont-email.me...
    > Państwa skandynawskie na socjalistów głosują i mają najlepszy
    > poziom życia ze wszystkich krajów na świecie.

    "today oil accounts for a quarter of Norway's GDP"

    jezeli kase czepie sie z nikad czyli z ropy, rozdawac ja
    tez jest latwiej

    "Norway's oil boom is threatening to destroy the work ethic. It is a bad
    sign that over 6% of the workforce are on sick leave at any one time and
    around 9% of the working-age population live on disability pensions."

    papier wszystko zniesie, a w praktyce to trzeba tam zyc od urodzenia
    (albo byc muzulmaninem) zeby "poziom życia" mial jakiekolwiek znaczenie
    praktyczne

    w praktyce lepiej za to widac solidnyme ograniczenia wolnosci (alkohol,
    wychowywanie dzieci itp. itd.)

    --
    http://db.org.pl/

  • 112. Data: 2015-09-02 08:15:18
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Dane Ci podaję nie sprzed 10-15 lat, ten człowiek właśnie
    > się pochwalił że musiał już drugi raz zapłacić te 200zł
    > bo właśnie mijał termin ważności dowodu. Świeżutka sprawa.

    kiedys poruszalem sie samochodem z rozsypanym amortyzatorem,
    dostosowalem predkosc do warunkow na drodze i stanu technicznego,
    dojechalem do warsztatu i mi go wymienili

    pieczatka w dowodzie tez caly czas byla ladna i czerowna,
    nawet tego dnia kiedy amortyzator sie rozlecial

    ow czlowiek tez wie ze auto ma takie a nie inne, co pewnie
    sprawia ze jezdzi znacznie ostrozniej niz gdyby nie wiedzial

    pieczatka w dowodzie czy sprawne auto nie zawsze maja
    jakies przelozenie na bezpieczenstwo samej jazdy

    sasiadka ma prawko pewnie z 40 lat, nie bede strzelal ile zrobila
    kilometrow, ale bylbym bardzo zdziwiony gdyby liczba byla
    pieciocyfrowa

    smiem twierdzic ze w centrum duzego miasta szanse na kolizje ma
    znacznie, znacznie wieksza niz doswiadczony kierowca ciezarowki
    w 30 letnim golfie pospawanym z roznych cwiartek

    przeglad nie jest warunkiem wystarczajacym (ani nawet koniecznym)
    do zapewnienia bezpieczenstwa na drodze - czociaz nie twierdze
    oczywiscie ze nie ma na nie zadnego wplywu

    --
    http://db.org.pl/

  • 113. Data: 2015-09-02 08:27:32
    Temat: Re: Chinskie podróbki samochodów
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Przeglady sa po to, aby nie dopuscic do ruchu niesprawnych pojazdów.

    przeglad raz na rok nie eliminuje z ruchu niesprawnych pojazdow czasami az do
    366 dni w roku - o ile cos sie popsuje podczas wyjazdu ze stacji diagnostycznej
    w roku przestepnym

    jak dlugo brak przegladu nie jest widoczny na zewnatrz pojazdu
    http://i.ytimg.com/vi/wFFQVBS5JEg/hqdefault.jpg
    tak dlugo (moim zdaniem) nie ma on praktycznego wplywu na ilosc niesprawnych
    pojazdow na drogach - w tej dekadzie nie trafilem jeszcze na zadna kontrole,
    z 6-7 lat temu dmuchalem razem ze wszystkimi innymi poruszajacymi sie w tamta
    droga, nie wydmuchalem nic wiec obylo sie bez sprawdzania dokumentow, a
    dokumenty
    pokazywalem policjantowi ostatnio kolo 2003 roku

    robie obecnie tylko 30-40 tysiecy, ale watpie czy jest to ponizej sredniej
    krajowej
    dla prywatnych osobowek

    --
    http://db.org.pl/

  • 114. Data: 2015-09-02 09:07:56
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Taa. To co - dróg nie budować, samorządy zlikwidować

    Publiczna licytacja zamiast jakis szemranych przetargow. Czesc
    wynagrodzenia zatrzymana az do konca gwarancji. Zawalenie sprawy
    (terminu, jakosci) gdziekolwiek indziej = nie branie oferenta pod uwage.
    Tak dzialamy we wspolnocie mieszkaniowej, nie widze powodow, by tych
    zasad nie stosowac w wiekszej skali.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 115. Data: 2015-09-02 09:45:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pawel "O'Pajak" wrote:

> [...]
    > (terminu, jakosci) gdziekolwiek indziej = nie branie oferenta pod uwage.
    > Tak dzialamy we wspolnocie mieszkaniowej, nie widze powodow, by tych

    Przetarg jest publiczny
    część wynagrodzenia wykonawcy jest zatrzymywana
    zawalenie PP publicznego skutkuje wykluczeniem podmiotu na kilka lat

    to wszystko już jest

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 116. Data: 2015-09-02 10:40:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-02 09:07, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Publiczna licytacja zamiast jakis szemranych przetargow. Czesc
    > wynagrodzenia zatrzymana az do konca gwarancji.

    Ale przecież tak to się odbywa - problem jest w ustawianiu SWTZ. I tu
    jest pole do korupcji. I czy będzie to przetarg, czy licytacja (w sumie
    przy bardziej skomplikowanych zamówieniach niż biurko czy papier do
    drukarki licytacji zrobić się nie da, bo trzeba zadać pytania, trzeba na
    nie odpowiedzieć, a jak już to zrobisz to w dalszym etapie to jest w
    zasadzie licytacja), to ewlement korupcyjny zostaje w przygotowaniu
    opisy zamówienia, a nie w samym wyborze oferenta.

    > Zawalenie sprawy
    > (terminu, jakosci) gdziekolwiek indziej = nie branie oferenta pod uwage.
    > Tak dzialamy we wspolnocie mieszkaniowej, nie widze powodow, by tych
    > zasad nie stosowac w wiekszej skali.

    Przecież tak własnie wyglądają przetargi. Za referencje dostaje się
    jakoś jawny procent punktów.

    Shrek.

  • 117. Data: 2015-09-02 11:15:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >uwage.
    >Tak dzialamy we wspolnocie mieszkaniowej, nie widze powodow, by tych

    Ale przeciez tak jest. Publiczny przetarg, referencje, wymogi dla
    wykonawcy ...

    J.

  • 118. Data: 2015-09-02 11:24:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >niesprawnych
    >pojazdow na drogach - w tej dekadzie nie trafilem jeszcze na zadna

    A na niesprawnych pojazdow to ile trafiles ?

    Myslisz, ze to cos da ? Policja z lornetka ma patrzec, czy na
    parkingach sprawdzac ?
    Zreszta - zaraz sie podrobki pokaza na allegro :-)

    J.

  • 119. Data: 2015-09-02 11:27:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tom,

    ups.com>:
> [...]

    Ręce mi opadły :(

    > Tak, taka pułapka na bezmózgów twojego pokroju.

    Ale po co to karmić w ogóle?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 120. Data: 2015-09-02 11:30:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup

    >"today oil accounts for a quarter of Norway's GDP"
    >jezeli kase czepie sie z nikad czyli z ropy, rozdawac ja
    >tez jest latwiej

    Zauwaz, ze tylko cwierc. 3/4 ciezko pracuje.
    A ta 1/4 to mniej wiecej nadwyzka nad srednia zachodnioeuropejska.

    Norwegowie dobrze zyja np ze sprzetu do wydobycia ropy ...

> [...]
    >and
    >around 9% of the working-age population live on disability pensions."

    Hm, zakladajac ze mamy 48 tygodni pracy (bez urlopu), to 6% to jest
    tylko 2.9 tygodnia.
    Trzy przeziebienia w roku ... moze i o jedno za duzo, ale przeciez
    dzieci, powazniejsze choroby itp.

    A renty tez sie latwo dorobic - chocby hemoroidow od pierdzenia w
    stolek.

    J.