  • 11. Data: 2010-07-19 18:27:28
    Temat: Re: Chłodnica - jak wyczyścić?
    Od: "news.mm.pl" <b...@z...pl>

    > http://www.kamix.pl/wlasciwosci.html

    to już nie lepiej czyścić tym kamixem w samochodzie?

  • 12. Data: 2010-07-19 18:54:27
    Temat: Re: Ch?odnica - jak wyczy?ciae?
    Od: Patryk <a...@o...pl>

    news.mm.pl <b...@z...pl> wrote:

    > to ju? nie lepiej czy?ciae tym kamixem w samochodzie?

    No ja trochę się bałem, jak mi coś za bardzo w głowicy wypłucze.... albo w
    bloku i zacznie gdzieś cieknąć?
    A tak w najgorszym razie mam tylko chłodnicę do wymiany.

    --
    Patryk

  • 13. Data: 2010-07-19 19:42:47
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "Piotrek" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Termostat wymieniałem 2 razy i jest to samo. Czujnik na tablicę też.
    > Objaw taki że nawet jak puszczę na postoju wentylator chłodnicy na 2
    > bieg (chłodnica zimna) to temp spadnie moze o 3 stopnie na wskaźniku i
    > utrzymuje się nadal ponad temp. pracy silnika.

    Zdradź może jakie to auto, czasami odpowietrzenie układu to niezły cyrk i
    mogłeś nie wykonać tego poprawnie... a to też powoduje przegrzewanie się
    silnika. W niektórych autach masz też tak umieszczony termostat że można go
    włożyć tylko w jednej pozycji, a punktów ustalających nie ma, czasem
    reduktor jest niesamowicie wysoko.

    Takich różnych kruczków troche pewnie jest...

    Pozdr

  • 14. Data: 2010-07-19 20:09:55
    Temat: Re: Ch3odnica - jak wyczy?cia?
    Od: "news.mm.pl" <b...@z...pl>

> [...]

    bloku i zacznie gdzieś cieknąć?
    A tak w najgorszym razie mam tylko chłodnicę do wymiany.

    jedyne czego można się bąc to:
    - nadmierne "wyczyszczenie" nagrzewnicy
    = teakcja ze elementami gumowymi/uszczelkami - ale to już raczej mniej.

  • 15. Data: 2010-07-20 10:56:58
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

    Auto to Mondeo MK1 1.8TD. Napewno coś jest z przepływem gdyż podczas
    normalnej jazdy na trasie temp podchodzi pod czerwone pole. Poza tym jak
    pisałem nie widać reakcji wody w zbiorniczku wyrównawczym na dodawanie
    gazu - powinno coś bulgotać przelewać się. Pompa wody ciężko stwierdzić czy
    do wymiany - oby nie bo trzeba by zdejmować rozrząd też a to już spory
    wydatek. Odpowietrzenie ukłądu chyba odbywa się samoistnie.

  • 16. Data: 2010-07-20 11:16:52
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-07-20 10:56, Piotrek pisze:
    > Auto to Mondeo MK1 1.8TD. Napewno coś jest z przepływem gdyż podczas
    > normalnej jazdy na trasie temp podchodzi pod czerwone pole.
    Nie wiem jak z silnikiem 1.8TD w Mondim, ale 2.5TD w Scoprio nawet
    podczas dużego wycieku (któregoś dnia nagrzewnicę szlag trafił i w parę
    minut miałem prawie sucho w układzie) silnik latem się nie przegrzał.
    Dochodziło pod czerwone pole, ale udało się przejechać ponad kilometr do
    zjazdu z trasy (i to w korku). Paradoksalnie na luzie temp opadała. Ford
    ma dość mało grzejące się diesle, więc coś masz mocno nie halo.
    --
    MZ

  • 17. Data: 2010-07-20 12:07:16
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Mam chyba problem z niedrożną chłodnicą. Auto się przegrzewa, słaby obieg
    > wody (nie bulgocze w wyrównawczym po dodaniu gazu).
    > Zdejmę chłodnicę. Jesli jest zakamieniona to jak ją można wyczyścić?
    > Jakiśrodek w mairę tani wlać do środka? Coca-Cola? Jakiś kwas?

    Jak nie masz obiegu, to sprawdź to co go zapewnia, czyli pompę. Może
    skończyły się łopatki - to dość powszechne zjawisko powodowane przez
    korozję.
    --
    Jackare

  • 18. Data: 2010-07-20 12:36:26
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

    > Jak nie masz obiegu, to sprawdź to co go zapewnia, czyli pompę. Może
    > skończyły się łopatki - to dość powszechne zjawisko powodowane przez
    > korozję.

    Może tak być ale to ostateczność najdroższa bo trzeba rozebrać też rozrząd
    niestety. Sprawdzę najpierw co może blokować wodę czyli przepływ przez
    chłodnicę.

  • 19. Data: 2010-07-20 18:15:24
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Są środki samochodowe m.in. marki Prestone (do tej marki mam zaufanie) ze szczegółową
    instrukcją użycia.
    Swoją drogą mało kto wie, że wielu silnikach diesla powinno się wymienić płyn
    chłodniczy co 4 lata, z przepłukaniem układu czystą
    wodą prze zalaniem nowym płynem..
    Warsztatowi rzadko się chce "przepłukiwać" i odwalają łatwiznę.

    -----

  • 20. Data: 2010-07-20 18:34:30
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż"

    > Swoją drogą mało kto wie, że wielu silnikach diesla powinno się
    > wymienić płyn chłodniczy co 4 lata, z przepłukaniem układu czystą
    > wodą prze zalaniem nowym płynem..

    Nieskromnie zapytam dlaczego akurat tylko w dieslach? Na moje oko to
    jakaś głupota z tymi dieslami.