  • 21. Data: 2010-07-21 08:54:37
    Temat: Re: Chłodnica - jak wyczyścić?
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

    > -Kamix - środek do odkamieniania czajników, ok. 5 opakowań.

    Ok, zrobiłem tak. Bez demontowania chłodnicy, przedmuchałem wszystkie
    przewody odpowietrzające od zbiornika i termostatu. Zalałem układ wodą z 4
    paczkami kamixa. Chodził może z 20-30 minut, temp doszła do czerwonej
    kreski - went się załączył.
    Spuściłem i nalałem płynu. Teraz mam tak że w zbiorniku po dodaniu gazu
    zaczyna fajnie bulgotać i troche się na chwilę obniża poziom czyli pompa
    ciągnie! Teraz mam tak ze wskaźnikiem że trzyma na postoju śordek podczas
    spokojnej jazdy spada na O podczas przyspieszania wchodzi na A czyli
    szaleństwo w pełnym zakresie. Po przejechaniu ok 15-20 km trzyma temp na A
    czyli wyżej niż środek. Co może być jeszcze nie tak? Moze termostat - ale
    był wymieniany.

  • 22. Data: 2010-07-21 17:34:35
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-07-20 10:56, Piotrek pisze:
    > Auto to Mondeo MK1 1.8TD. Napewno coś jest z przepływem gdyż podczas normalnej
    jazdy na trasie temp podchodzi pod czerwone pole. Poza tym jak pisałem nie widać
    reakcji wody w zbiorniczku wyrównawczym na dodawanie gazu - powinno coś bulgotać
    przelewać się. Pompa wody ciężko stwierdzić czy do wymiany - oby nie bo trzeba by
    zdejmować rozrząd też a to już spory wydatek. Odpowietrzenie ukłądu chyba odbywa się
    samoistnie.

    Możesz wytłumaczyć, dlaczego niby w zbiorniczku miałoby coś bulgotać?
    Poziom w zbiorniczku delikatnie rośnie w czasie rozgrzewania
    i opada gdy temperatura spada, i to wszystko.

    We wszystkich autach jakie miałem, żadne bulgotanie nie było dopuszczalne,
    bo świadczyło o zapowietrzeniu bądź dziurawej uszczelce pod głowicą
    i przedostających się do płynu spalinach... ale niewykluczone że czegoś nie wiem :)

  • 23. Data: 2010-07-21 21:09:42
    Od: "news.mm.pl" <b...@z...pl>

    > Jak nie masz obiegu, to sprawdź to co go zapewnia, czyli pompę. Może
    > skończyły się łopatki - to dość powszechne zjawisko powodowane przez
    > korozję.

    wirnik z opatkami może tez się obracac wokól walka.
    skoro po plukaniu objaw się zmieni - to trzeba iść tym tropem
    być może po odkamienieniu pywają w ukadzie kawaki kamienia.
    ja bym operację powtórzyl (nie raz)
    potem nala wodę czystą, nagrza zla i dopiero zala pyn
    a waściwie to pyn zalabym dopiero jak by wszystko bylo OK.
    termostat i tak trzeba zdemontować i sprawdzić - to zawodne ustrojstwo.