  • 1. Data: 2014-04-03 10:26:21
    Temat: Jakie czesci samochodu mozna sprzedac?
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    Czesc

    Zastanawiam sie czysto teoretycznie, ktore czesci mozna (ew. ktorych nie
    mozna) sprzedac, zeby byc w zgodzie z ustawa:

    "Dz.U. 2005 nr 25 poz. 202

    Ustawa z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z
    eksploatacji"

    Nie, nie chce rozebrac szrota tylko nurtuje mnie odpowiedz na pytanie,
    do ktorego momentu samochod jest jeszcze samochodem.
    Jesli rozbiore go do ostatniej srubki i wszystkie czesci sprzedam to
    zostanie mi hmmm.. karoseria/nadwozie z numerami bo cala reszta jest
    "nierejestrowana".
    Czy posiadam w dalszym ciagu samochod majac sama karoserie?
    A jesli zgniote karoserie do szesciennej kostki pol na pol na pol metra
    to dalej mam samochod bo posiadam hmm... tabliczke z numerami i blachy?

    Rozumiem, ze taka kostka szescienna nie przejdzie przegladu wiec nie
    bede nia mogl jezdzic - szczegolnie, ze nie ma silnika. Jasna sprawa,
    ale praktycznie nie istnieje juz samochod jako taki wiec moge zaniesc te
    kostke do urzedu i pokazac, ze juz nie mam samochodu? :))

    --
    jarek

  • 2. Data: 2014-04-03 10:44:49
    Temat: Re: Jakie czesci samochodu mozna sprzedac?
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 3 kwietnia 2014 10:26:21 UTC+2 użytkownik Jarek Pudelko napisał:
> [...]
    >
    > ale praktycznie nie istnieje juz samochod jako taki wiec moge zaniesc te
    >
    > kostke do urzedu i pokazac, ze juz nie mam samochodu? :))

    Do momentu kiedy ma nie zdany do urzędu dowód rejestracyjny. Dowód rejestracyjny też
    daje się sprzedać tak jak felgi.

  • 3. Data: 2014-04-03 16:39:27
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    W dniu 2014-04-03 10:26, Jarek Pudelko pisze:
> [...]
    >
    > "Dz.U. 2005 nr 25 poz. 202
    >
    > Ustawa z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z

    Przeczytaj dokładnie nazwę ustawy na którą się powołujesz, jeżeli to nie
    pomoże to czytaj choć art 1 (jeżeli nie chce Ci się czytać całej)

    Art. 1.
    1. Ustawa określa zasady postępowania z pojazdami wycofanymi z
    eksploatacji w sposób zapewniający ochronę życia i zdrowia ludzi oraz
    ochronę środowiska zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
    2. W sprawach dotyczących postępowania z pojazdami wycofanymi z
    eksploatacji w zakresie nieuregulowanym w ustawie stosuje się przepisy o
    odpadach.

    Darek

  • 4. Data: 2014-04-03 17:21:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek Pudelko" <j...@b...ceti.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:lhj5vo$uft$...@a...ceti.pl...
> [...]
    > praktycznie nie istnieje juz samochod jako taki wiec moge zaniesc te
    > kostke do urzedu i pokazac, ze juz nie mam samochodu? :))

    Nie.

  • 5. Data: 2014-04-03 21:03:57
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

> [...]
    > "nierejestrowana".
    > Czy posiadam w dalszym ciagu samochod majac sama karoserie?
    nie. posiadasz karoserie. mogli Ci ją rozkraść. taka karoseria i tak
    powinna wylądować na złomie, skąd dostaniesz stosowne zaświadczenie
    dzięki któremu możesz wyrejestrować auto.

    Dla Ciebie przepis może dziwny, dlamnie też, ale pomyśl ile by stało
    wraków na parkingach, gdyby tego przepisu nie było!

    ToMasz

  • 6. Data: 2014-04-03 21:39:26
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Thu, 03 Apr 2014 10:26:21 +0200, Jarek Pudelko napisał(a):

> [...]
    > ale praktycznie nie istnieje juz samochod jako taki wiec moge zaniesc te
    > kostke do urzedu i pokazac, ze juz nie mam samochodu? :))

    Pokazujesz samochód żeby udowodnić, że nie masz samochodu?
    Elementarna logika się kłania. ;p

    /no co? samochód.zip to też samochód/

  • 7. Data: 2014-04-03 23:46:37
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 3 kwietnia 2014 21:39:26 UTC+2 użytkownik mlodz napisał:

    > Pokazujesz samochód żeby udowodnić, że nie masz samochodu?
    >
    > Elementarna logika się kłania. ;p
    >

    > /no co? samochód.zip to też samochód/

    O tym czy coś jest samochodem świadczy dokument a nie fizyczne istnienie tego czegoś.

  • 8. Data: 2014-04-04 09:55:59
    Od: r...@g...com

    W dniu czwartek, 3 kwietnia 2014 23:46:37 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > O tym czy coś jest samochodem świadczy dokument a nie fizyczne istnienie tego
    czegoś.

    Aha, miałeś w rodzinie jakichś urzędników, co?

  • 9. Data: 2014-04-04 10:37:46
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2014-04-03 16:39, Darek pisze:

> [...]
    > 2. W sprawach dotyczących postępowania z pojazdami wycofanymi z
    > eksploatacji w zakresie nieuregulowanym w ustawie stosuje się przepisy o

    Problem w tym, ze pojazd z eksploatacji wycofywany jest wg. okreslonej
    procedury - nie czepiam sie. Jest jaka jest.
    Chodzi mi o to, ze fizycznie pojazd juz NIE ISTNIEJE - czesci sprzedane,
    po karoserii przejechalem 15 razy walcem bo lubie jezdzic walcem po
    karoserii mojego auta :)
    Nastepnie taka blache walcowana na zimno sprzedaje na zlomie

    Tym samym pojazdu juz nie ma i nikt przy zdrowych zmyslach nie powie, ze
    pojazd ciagle istnieje.
    Doprowadzajac ten pojazd do stanu, w ktorym jest obecnie nie zlamalem
    prawdopodobnie zadnego przepisu tzn:

    1. chyba moge sprzedac kazda czesc z mojego auta
    2. chyba moge jezdzic walcem po moim aucie

    Czyli dzialajac zgodnie z prawem dokonalem dezintegracji pojazdu i teraz
    z racji czepialskiej natury chcialbym o tym fakcie powiadomic stosowne
    urzedy - jak to zrobic? :)

    --
    jarek

  • 10. Data: 2014-04-04 10:39:16
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2014-04-03 23:46, k...@g...com pisze:

    > O tym czy coś jest samochodem świadczy dokument a nie fizyczne istnienie tego
    czegoś.

    No wez, vide moja odpowiedz do Darka.
    Sugerujesz, ze jesli przyniose kawalek walcowanej blachy, ktora byla
    kiedys nadwoziem to ktos przy zdrowych zmyslach bedzie utrzymywal, ze to
    jest samochod?

    To w takim razie przypadkowo zwalcowala mi sie tabliczka znamionowa i
    udam sie do rzeczoznawcy PZMOT'u - on tez powie, ze przywiozlem mu
    samochod i nabije nowe numery?

    --
    jarek