    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Cięcie arkuszy laserem - jakie ogólne zasady wymiarowania?
    Date: Fri, 15 Dec 2023 23:37:48 +0100

    Cześć.

    Chcę coś wyciąć laserem. Najpierw w sklejce, potem w stali. Etap
    sklejkowy w celu naniesienia poprawek i poeksperymentowania z
    przeróbkami, finalnie w stali.

    Widzę, że cięcie laserem ma różną precyzje, również wiązka laserowa ma
    różną szerokość.

    Dodatkowo, przy wycinaniu otworu z kątami 90, widzę, że rysunki
    techniczne mają już uwzględnione wjechanie lasera nieco głebiej w
    materiał w narożnikach, przynajmniej w dokumentacji do wycinania, jaką
    znalazłem przykładową.

    Może ktoś podpowiedziec jakie są zasady projektowania takich elementów?

    1) Czy to ja muszę ogarniać szerokośc wiązki lasera i kompensować
    wymiary odsuwając ją od docelowych krawędzi? Czy zrobi to oprogramowanie
    wycinarki? A jesli zrobi to oprogramowanie, to skąd wie co jest, a co
    nie, elementem i odpadem i w resultacie w którą stronę odsunąć wiązkę?

    2) Czy "wcięcia" w narożnikach 90 są do wykonania u mnie, czy
    oprogramowanie wycinarki samo sobie je doda?

    3) W jakim formacie, który mogę samodzielnie, algorytmicznie,
    wygenerować można im to podrzucić? dwg widzę, czy dwg ma jakieś cechy
    które powodują, że firma będzie go preferować (np. odrożnia
    wnętrze/zewnętrze i dzieki temu samo kompensuje szerokośc wiązki)? W
    moim wypadku częśc rysunku jest raczej niemożliwa do narysowania z reki,
    jest parametryczna i kształt jest generowany algorytmicznie, wic szukam
    opcji generacji tych plików w jakiś sposób z poziomu języka
    programowania (np. pythona).