  • 31. Data: 2020-01-19 11:02:20
    Temat: Re: Ciekawostka audiofilska znaleziona w sieci
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 17 Jan 2020 20:51:47 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No i z czego zgrywal ... z kasety ?

    Najprawdopodobniej z kasety w okolicach lat 2004-2009.

    --
    Marek

  • 32. Data: 2020-01-19 11:06:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 18 Jan 2020 23:10:17 +0100, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Całkowita tam cisza jest?

    Na współczesnych urządzeniach jednoglośnikowych robiących
    obowiązkowy downmix do mono (prócz telefonu Adama, który jest
    popsuty).

    --
    Marek

  • 33. Data: 2020-01-19 18:49:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Jan 2020 11:02:20 +0100, Marek napisał(a):

    > Najprawdopodobniej z kasety w okolicach lat 2004-2009.

    Hm, kaseta byla mono, czy mial magnetofon mono ?

    Bo znow wracamy do tego, ze cos za cicha ta suma,
    wyglada na programowe odwrocenie kanalu.

    Ale najprosciej byloby zgrac stereo ...

    J.

  • 34. Data: 2020-01-19 21:48:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-19 o 11:06, Marek pisze:

    > Na współczesnych urządzeniach jednoglośnikowych  robiących obowiązkowy
    > downmix do mono (prócz telefonu Adama, który jest popsuty).

    Jest z głośnikami stereo, dlatego gra.
    Głośnik BT też stereo.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 35. Data: 2020-01-20 13:07:50
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A Audacity co pokazuje ?

    Ciszę prawie absolutną. Prawie, bo po normalizacji jest jakiś pisk, ale
    czy to nie jest efekt obcinania przed odwróceniem? W końcu w kodzie U2
    nie ma symetrii (minimum na 16 bitach jest -32768, ale maksimum 32767).

    > zamiana drucikow na wejsciu raczej nie dala by tak dokladnej
    > kompensacji.

    Też tak myślę.

    > Mogl miec zamienione kabelki na glowicy.

    Może... a że nie ogarnął, że nagrywa w mono, to odwrócił fazę.

    > Dziwaczne by to bylo ... i kompletnie by sie nie wyzerowalo.

    Byłoby słychać.

    > Malo prawdopodobne.

    Raczej nieprawdopodobne. Byłoby coś słychać. To jest, wg mnie, odwrócone
    programowo.

    > Kto wie - moze wlasnie o to chodzi ...

    Też tak może być. Jest mono, to odwrócimy sobie fazę i będzie stereo.
    Tory, którymi biegną myśli różnych dziwnych ludzi, czasem są bardziej
    dziwne, niż oni sami.

  • 36. Data: 2020-01-20 13:18:52
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Hm, na telefonie slysze ... a przeciez ma tylko jeden glosnik.
    > Hm, a moze ma dwa ? albo jakies niesymetryczne ?
    > A moze tylko jeden kanal odtwarza, nie sume ?

    Sprawdź.

    https://www.audiocheck.net/audiotests_stereo.php

    > A na innym telefonie faktycznie cisza - trzeba sluchawki stereo. Ciekawe
    > co w tym pierwszym ... zepsuli ? naprawili ?

    Albo jakaś wybajerzona "korekcja" (DSP), która psuje stereo.

    > Mnie na sluchawkach glowa nie boli, ale zawsze mialem z tymi fazami
    > problem, ze slabo slyszalem odwrocenie.

    Ja zawsze dobrze słyszałem i zawsze mnie to męczyło. Może "boli głowa"
    to przesada, ale jest takie nieprzyjemne uczucie. Podobne miałem jak
    testowałem słuchawki MDR-1000X (z aktywnym wyciszeniem otoczenia). A
    ludzie je sobie chwalą. Może bym się przyzwyczaił.

    > A swoja droga ... w mp3 daje sie zakodowac faze ?
    > Jak widac - daje, ale moze to bardziej skomplikowane jest ?

    Sama faza nie jest istotna, istotne jest, żeby była poprawna względem
    drugiego kanału.

    > A w ogole nie ma tam jakiegos myku w stereo, ze osobno sume a osobno
    > roznice kompresuja, a nie lewy/prawy ?

    Poczytaj o Joint Stereo. Tu jest trochę info:

    https://www.quora.com/Is-stereo-mp3-better-quality-t
    han-joint-stereo-mp3

    > A swoja droga - jak to w dzisiejszych czasach zrobic ?

    Programowo.

    > Juz sie raczej kabelkow nie lutuje, zeby mozna bylo zamienic bieguny.

    I tak nie zamienisz, bo masa wspólna :)

    Z drugiej strony słuchawki pięknie grają w przeciwfazie, jak się im masę
    odłączy.

    > Jakis ambitniejszy program do audio i celowa zamiana ?

    Raczej normalny program. Odwrócenie fazy to jedna z podstawowych funkcji,
    może dlatego że jest trywialna do programowego zrealizowania. Wydaje mi
    się (choć pamięć już nie ta), że już Cool Edit 96 ją miał.

  • 37. Data: 2020-01-20 14:54:57
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 20.01.2020 13:07, Queequeg wrote:

    > Też tak może być. Jest mono, to odwrócimy sobie fazę i będzie stereo.
    > Tory, którymi biegną myśli różnych dziwnych ludzi, czasem są bardziej
    > dziwne, niż oni sami.

    To zależy na czym słuchał. Mogły to być malutkie głośniczki blisko
    siebie i uznał, że odwrócenie fazy brzmi lepiej. Z resztą było coś
    takiego jak pseudo-stereo i polegało z grubsza na tym.
    Mógł mieć też źle sfazowane głośniki - źle grało, to odwrócił.
    Albo po prostu chciał przetestować swój wzmacniacz w mostku ;)

    --
    Mirek.

  • 38. Data: 2020-01-21 09:43:53
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Mirek <m...@n...dev> wrote:

    > Mógł mieć też źle sfazowane głośniki - źle grało, to odwrócił.

    Ale wtedy inne piosenki też źle by mu grały. Jak ktoś wie, że trzeba
    odwrócić fazę, żeby grało dobrze, to czemu nie odwróciłby fazy w głośniku?

    > Albo po prostu chciał przetestować swój wzmacniacz w mostku ;)

    To tłumaczenie najbardziej mnie przekonuje :)

  • 39. Data: 2020-01-22 10:35:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 20 Jan 2020 12:18:52 +0000 (UTC), q...@t...no1
    (Queequeg) wrote:
    > się (choć pamięć już nie ta), że już Cool Edit 96 ją miał.

    A cool edit jeszcze żyje? Pamiętam fascynację tym programami w latach
    90. Dziś wolny świat używa audacity, a I nie tylko wolny, nawet w
    jakimś studio ze zdziwieniem widziałem audacity zamiast cooledita....

    --
    Marek

  • 40. Data: 2020-01-22 13:11:05
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > A cool edit jeszcze żyje?

    Pewnie stare wersje są gdzieś do znalezienia ale wątpię, żeby ktoś to
    jeszcze rozwijał.

    > Pamiętam fascynację tym programami w latach 90. Dziś wolny świat używa
    > audacity, a I nie tylko wolny, nawet w jakimś studio ze zdziwieniem
    > widziałem audacity zamiast cooledita....

    Bo audacity jest darmowy, współczesny i zazwyczaj wystarczający :)