  • 21. Data: 2020-01-17 14:20:18
    Temat: Re: Ciekawostka audiofilska znaleziona w sieci
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 17 Jan 2020 13:50:16 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Jakis ambitniejszy program do audio i celowa zamiana ?

    Wątpię w celową zamianę, raczej jakiś rzeźbiarz ze źle podłączonymi
    kabelkami.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2020-01-17 14:26:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    rada.pl...
    On Fri, 17 Jan 2020 10:54:38 +0000 (UTC), q...@t...no1
    (Queequeg) wrote:

    >Dokładnie ale mnie interesuje aspekt społeczno-techmiczny. Czym i jak
    >łoś robiący to zgrywanie mógł to popsuć, bo to nie było zrobione
    >intencjonalnie.

    A Audacity co pokazuje ?
    U mnie w telefonie kompletna cisza, wiec to wyglada na dzialanie
    programowe,
    zamiana drucikow na wejsciu raczej nie dala by tak dokladnej
    kompensacji.
    Ale ... moze nie doceniam tych 32-bitowych przetwornikow
    niskoszumnych.

    >Dostał ktoś proste zadanie "zagraj kasety do MP3". Miał magnetofon
    >odwracający fazy?

    Mogl miec zamienione kabelki na glowicy.
    A nie bylo tego na plytach ? Na "igle" chyba latwiej zamienic ...

    >Nagrywal dwoma mikrofonami z kolumn podłączonych w przeciwfazie?

    Dziwaczne by to bylo ... i kompletnie by sie nie wyzerowalo.

    >Po drodze był jakiś popsuty wzmacniacz odwracający fazę?

    Malo prawdopodobne.
    To juz chyba predzej jakis profesjonalny sprzet z takim przyciskiem.
    Albo z wejsciami symetrycznymi i transformatorami ... i moze po to z
    przyciskiem.

    >Zaciekawiła mnie sugestią kogoś, że próbowano nieumiejętnie zrobić
    >"stereo"....

    Kto wie - moze wlasnie o to chodzi ...

    J.

  • 23. Data: 2020-01-17 14:33:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Wed, 15 Jan 2020 12:04:19 +0100, sbd <s...@s...org> wrote:

    >Na pewno odwrócona faza a nie sygnał różnicowy l-p w obu kanałach
    >przez co downmix do mono przy odtwarzaniu robi taki efekt?
    >Trudno powiedzieć na jakim etapie zostało to spieprzone i na pewno
    >nie intencjonalnie. Materiał zgrywamy był do pcm pewnie z jakiegoś
    >magnetofonu. Jak można nieintencjonalnie tak popsuć?

    Jest jeszcze trzecia mozliwosc.
    Zgrywal z CD, a kanaly zamienione juz tam

    CD sa, np
    https://www.empik.com/rodzina-poszepszynskich-variou
    s-artists,133962,muzyka-p

    J.

  • 24. Data: 2020-01-17 14:40:51
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Fri, 17 Jan 2020 13:50:16 +0100, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    > A swoja droga - jak to w dzisiejszych czasach zrobic ?
    > Juz sie raczej kabelkow nie lutuje, zeby mozna bylo zamienic bieguny.
    > Jakis ambitniejszy program do audio i celowa zamiana ?

    Niekoniecznie celowa. Może operacja wyglądała jakoś tak:
    - nagrywanie źródła mono do dwóch kanałów w DAW, w tym jeden
    z odwróconą fazą,
    - eksport/routing z kanału mono do pliku/stereo bus z załączonym
    odwróceniem fazy na jednym kanale.

    W niektórych programach tego typu, odwrócenie fazy wykonuje się
    dosłownie jednym kliknięciem, gdyż często się przydaje. Można zapomnieć
    i nie wyłączyć.

    k.

  • 25. Data: 2020-01-17 15:36:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gajdemski" napisał w wiadomości grup
    g.pl...

> [...]

    >W niektórych programach tego typu, odwrócenie fazy wykonuje się
    >dosłownie jednym kliknięciem, gdyż często się przydaje. Można

    Jedno klikniecie, ale jednak celowe.
    No chyba, ze faktycznie zapamietal ustawienia z poprzedniej sesji.

    J.

  • 26. Data: 2020-01-17 16:11:50
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Fri, 17 Jan 2020 15:36:30 +0100, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Krzysztof Gajdemski" napisał w wiadomości grup
    g.pl...
    > Jedno klikniecie, ale jednak celowe.
    > No chyba, ze faktycznie zapamietal ustawienia z poprzedniej sesji.

    No na przykład. Można przestawić przy obróbce poprzedniego nagrania
    w tej samej sesji i zapomnieć etc. Scenariuszy może być sporo. Intencją
    mojego posta było przekazanie informacji, że wcale nie tak trudno się
    rąbnąć. Podczas miksowania sygnałów z wielu źródeł, w tym muzyki,
    odsłuchuje się materiał również w mono, m.in. po to by wychwycić
    ewentualne problemy fazowe.

    k.

  • 27. Data: 2020-01-17 20:10:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 17 Jan 2020 14:33:26 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Jest jeszcze trzecia mozliwosc.
    > Zgrywal z CD, a kanaly zamienione juz tam
    > CD sa, np
    > https://www.empik.com/rodzina-poszepszynskich-variou
    s-artists,133962,muzyka-p

    Sugerujesz że profesjonalny wydawca tak popsuł źródło? Nie wierzę....

    --
    Marek

  • 28. Data: 2020-01-17 20:51:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    s-artists,133962,muzyka-p

    >Sugerujesz że profesjonalny wydawca tak popsuł źródło? Nie wierzę....

    Ale zgadzam sie z Toba, ze amatorski zgrywacz to ma raczej trudno tak
    popsuc :-)

    No i z czego zgrywal ... z kasety ?
    Dzis troche trudne, bo kto ma jeszcze magnetofon, i kable, i program
    ... najlatwiej zgrac z CD :-)

    Na poczatku szumi dosc mocno, ale potem szum spada ... jakies ARW ?
    Ale potem to szumi IMO malo ... jesli kaseta, to dobrej jakosci, choc
    moze mi juz wiek nadepnal na ucho.

    Chyba, ze jednak skupic sie na tym dosc mocnym, jesli nie idealnym
    wyciszeniu sumy - chyba to jednak programowo zrobil.

    Jakis haczyk w programie ?
    Ale znaczy, ze probowal cos obrabiac, wiec nie taki kompletny amator

    J.

  • 29. Data: 2020-01-18 21:55:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-17 o 14:17, Marek pisze:

    > Tak, wyrzuć telefon bo masz popsuty.

    Chciałbyś ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 30. Data: 2020-01-18 23:10:17
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 17.01.2020 14:20, Marek wrote:

    > Wątpię w celową zamianę, raczej jakiś rzeźbiarz ze źle podłączonymi
    > kabelkami.

    Całkowita tam cisza jest?
    No to z kolei mało prawdopodobne żeby amator miał taki sprzęt, który
    zgra idealnie co do bitu w dwóch kanałach, a jeśli to był
    profesjonalista i tak chciał, to zrobił to programowo.

    --
    Mirek.