  • 1. Data: 2014-04-21 20:58:19
    Temat: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
    Od: atm <...@v...pl>

    http://moto.onet.pl/sam-juz-nie-naprawisz-auta-produ
    cenci-o-to-zadbali/cg2r7
    http://moto.onet.pl/top-10-te-silniki-doprowadza-cie
    -do-ruiny/ke7kc

  • 2. Data: 2014-04-21 21:35:51
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-04-21 20:58, atm pisze:
    > http://moto.onet.pl/sam-juz-nie-naprawisz-auta-produ
    cenci-o-to-zadbali/cg2r7

    > http://moto.onet.pl/top-10-te-silniki-doprowadza-cie
    -do-ruiny/ke7kc
    I dlatego mam między innymi E36, a F11 oddałem żonie.

  • 3. Data: 2014-04-21 22:36:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Apr 2014 20:58:19 +0200, atm napisał(a):
    > http://moto.onet.pl/sam-juz-nie-naprawisz-auta-produ
    cenci-o-to-zadbali/cg2r7

    Ale zarzut z rozrzadem nieprawdziwy.
    Praktycznie w kazdym aucie z silnikiem ustawionym wzdluznie rozrzad
    jest od strony chlodnicy. I tylko od innych elementow zalezy czy uda
    sie to wymienic prosto, czy napierw trzeba pol przodu zdemontowac.

    Wiecej aut ma silnik ustawiony poprzecznie ... i tam rozrzad musi byc
    z boku a miejsca zazwyczaj brak.

    Niestety - pod maska coraz bardziej upchane i serwis coraz
    trudniejszy.

  • 4. Data: 2014-04-21 23:23:07
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 21.04.2014 22:36, J.F. pisze:
    cenci-o-to-zadbali/cg2r7

    > Niestety - pod maska coraz bardziej upchane i serwis coraz
    > trudniejszy.

    A jaki ma sens cofanie komputerem tłoczków zacisków hamulców? Znajomy
    mechanik mi mówił, że są auta, gdzie się klocków hamulcowych z tego
    powodu bez podpięcia do komputera wymienić nie da już.

    --
    anacron
    aba/

  • 5. Data: 2014-04-21 23:33:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Apr 2014 23:23:07 +0200, anacron napisał(a):
    > A jaki ma sens cofanie komputerem tłoczków zacisków hamulców? Znajomy
    > mechanik mi mówił, że są auta, gdzie się klocków hamulcowych z tego
    > powodu bez podpięcia do komputera wymienić nie da już.

    Ale z drugiej strony klocka juz nie ma prymitywnej pompy hamulcowej,
    tylko skomplikowany sterownik ABS/ASR/ESP/IHWCJ

    cofniecie tloczka moze nie byc takie proste ...

    J.

  • 6. Data: 2014-04-21 23:39:47
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 21.04.2014 23:33, J.F. pisze:

    > Ale z drugiej strony klocka juz nie ma prymitywnej pompy hamulcowej,
    > tylko skomplikowany sterownik ABS/ASR/ESP/IHWCJ
    >
    > cofniecie tloczka moze nie byc takie proste ...

    No popatrz, a jednak u innych producentów mimo tych systemów się da...

    --
    anacron
    aba/

  • 7. Data: 2014-04-22 18:52:00
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-04-21 20:58, atm pisze:
    > http://moto.onet.pl/sam-juz-nie-naprawisz-auta-produ
    cenci-o-to-zadbali/cg2r7

    > http://moto.onet.pl/top-10-te-silniki-doprowadza-cie
    -do-ruiny/ke7kc

    odnosząc się do tematu:
    2.0TDi - sprzedany przy >260.000km, przy 200.000km zrobiony program na
    165KM, praktycznie zero problemów
    2,5V6TDI - faktycznie problematyczny, ale dowolny mechanik nie ma z nim
    problemu

    Łukasz

  • 8. Data: 2014-04-22 19:08:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik dddddddd f...@e...com ...

> [...]
    > 165KM, praktycznie zero problemów
    > 2,5V6TDI - faktycznie problematyczny, ale dowolny mechanik nie ma z

    Mysle ze to jednak westia prawdodpobienstwa.
    Przeciez to nie jest tak, ze 100% egzemplarzy padnie.

  • 9. Data: 2014-04-22 19:29:19
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2014-04-21 20:58, atm pisze:
    > http://moto.onet.pl/sam-juz-nie-naprawisz-auta-produ
    cenci-o-to-zadbali/cg2r7

    > http://moto.onet.pl/top-10-te-silniki-doprowadza-cie
    -do-ruiny/ke7kc

    Same diesle...

    --

    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 10. Data: 2014-04-22 23:18:28
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Mysle ze to jednak westia prawdodpobienstwa.
    > Przeciez to nie jest tak, ze 100% egzemplarzy padnie.

    Na 100% w kazdym silniku AKE wytra sie walki rozrzadu miedzy 100 a 200 tys.
    km.
    Walki do regeneracji lub mozna kupic zamienniki. Koszt z wymiana okolo
    3000zl

    W kazdym silniku BLB po podobnym przebiegu do wymiany naped pompy oleju.
    Koszt, lepiej nie mowic :)