  • 11. Data: 2014-04-23 07:42:38
    Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Apr 2014 23:39:47 +0200, anacron napisał(a):

    > No popatrz, a jednak u innych producentów mimo tych systemów się da...

    No bo one maja jakis prymitywny system z poprzedniego wieku :-P

    J.

  • 12. Data: 2014-04-23 08:38:44
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-04-22 23:18, Czesław Wiśniak pisze:

    > Na 100% w kazdym silniku AKE wytra sie walki rozrzadu miedzy 100 a 200
    > tys. km.
    > Walki do regeneracji lub mozna kupic zamienniki. Koszt z wymiana okolo
    > 3000zl
    >
    > W kazdym silniku BLB po podobnym przebiegu do wymiany naped pompy oleju.
    > Koszt, lepiej nie mowic :)

    nie wiem co to AKE czy BLB (nie jestem mechanikiem tylko użytkownikiem),
    ale jeśli mówisz o 2,5TDi to zgodzę się że to nie udany silnik, ale
    jeśli masz na myśli 2,0TDi to się nie zgodzę, bo w moim do 260kkm prawie
    nic nie robiłem (przy silniku jakąś jedną pierdółkę zaprojektowaną tak
    by się zepsuła, ale nie pamiętam nazwy :)
    Co lepsze - jak chcesz mocniejsze auto, to nie kupisz żadnego, bo
    wszystkie to złomy i w ogóle najlepiej kupić 1,9tdi :)

    Łukasz

  • 13. Data: 2014-04-23 08:57:01
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > jeśli masz na myśli 2,0TDi to się nie zgodzę, bo w moim do 260kkm prawie
    > nic nie robiłem (przy silniku jakąś jedną pierdółkę zaprojektowaną tak by
    > się zepsuła, ale nie pamiętam nazwy :)

    Problem napedu pompy czyli wycierania zebow dotyczyl 2.0TDI BLB
    produkowanego w okreslonych latach, czy jeszcze innych trzeba by sprawdzic.
    Zestawy naprawcze byly dostepne przez bardzo krotki okres potem trzeba bylo
    przejsc na nowe rozwiazanie za gruba kase.

    > Co lepsze - jak chcesz mocniejsze auto, to nie kupisz żadnego, bo
    > wszystkie to złomy i w ogóle najlepiej kupić 1,9tdi :)

    Zgadzam co do 1.9tdi.

  • 14. Data: 2014-04-23 09:54:07
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Mumin wydumał(a) w news:lj68tk$2na$1@news.vectranet.pl :
    cenci-o-to-zadbali/cg
    > Same diesle...

    Kłamiesz :)

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 15. Data: 2014-04-23 11:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik dddddddd f...@e...com ...

    > Co lepsze - jak chcesz mocniejsze auto, to nie kupisz żadnego, bo
    > wszystkie to złomy i w ogóle najlepiej kupić 1,9tdi :)

    Pytanie po co zmieniać coś co swietnie działało? :)
    No ale w sumie jak ktoś nie bawi sie za swoje tylko za kase klientów to
    dlaczego nie...

  • 16. Data: 2014-04-23 13:05:15
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-04-23 11:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik dddddddd f...@e...com ...

    > Pytanie po co zmieniać coś co swietnie działało? :)

    bo mocy nigdy za wiele, moja żona ostatnio miała okazję przejechać się
    moim autem w trasie (nie na autostradzie czy po mieście bo tam już
    wcześniej jeździła) i stwierdziła że też chce mieć zczipowane auto :)
    (mamy dwa takie same auta - ona fabryczne 180KM, ja po czipie 230KM)
    Wcześniej też wydawało jej się to zbędne (a teraz trasą jechała
    100-120km/h, tyle że miała trochę wyprzedzania)

    > No ale w sumie jak ktoś nie bawi sie za swoje tylko za kase klientów to
    > dlaczego nie...

    Dla mojej żony ważna była ergonomiczna kuchnia, wygodna kanapa itp. Ja
    więcej czasu spędzałem w aucie niż w łóżku, więc tam szukałem komfortu.
    A teraz - jeżdżę jakby troszkę mniej (choć nadal dużo w trasach), ale
    ciężko się przesiąść z powrotem do taczki :P

    Łukasz

  • 17. Data: 2014-04-23 14:38:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik dddddddd f...@e...com ...

> [...]
    > Wcześniej też wydawało jej się to zbędne (a teraz trasą jechała
    > 100-120km/h, tyle że miała trochę wyprzedzania)

    Hmm, ale pytanie czy chcesz auto z wieksza moca ktore co 150 tysiecy
    zalicza pad czy takie które moc ma mniejsza ale przezdza 3 x tyle bez
    awarii?
    Ja wybieram opcje nr 2.

> [...]
    > A teraz - jeżdżę jakby troszkę mniej (choć nadal dużo w trasach), ale
    > ciężko się przesiąść z powrotem do taczki :P

    Wszystko zalezy co kto rozumie przez komfort.

  • 18. Data: 2014-04-23 15:18:06
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

> [...]
    > wcześniej jeździła) i stwierdziła że też chce mieć zczipowane auto :)
    > (mamy dwa takie same auta - ona fabryczne 180KM, ja po czipie 230KM)

    Tak ? I co za auta, i gdzie tuningowane ?

  • 19. Data: 2014-04-23 19:25:52
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-04-23 14:38, Budzik pisze:
> [...]
    >>
    > Hmm, ale pytanie czy chcesz auto z wieksza moca ktore co 150 tysiecy
    > zalicza pad czy takie które moc ma mniejsza ale przezdza 3 x tyle bez

    to zależy co rozumiemy pod pojęciem 'pad' :)
    pewnie gdzieś jest granica, każdy ją dostosowuje do swoich warunków.
    Jeden chce auto które się nie zepsuje, ale może palić 25/100 bo mało
    jeździ. Ja jeżdżę więcej więc włożenie w auto 15000zł co 150.000km to
    tak naprawdę 20% kosztów paliwa - jak dla mnie do przełknięcia (ale jak
    ktoś mało jeździ i kupuje używane auto to bez sensu żeby pchał się w
    takie w które wkłada się 15000zł...
    Ja też patrzę na to inaczej - kupuję auto za 10000zł, wkładam 6 czy
    8000zł i cieszę się dobrym autem, przez najbliższe kilka lat będzie mnie
    kosztowało tyle co inne, komfort lepszy niż w aucie za 20.000zł, a
    łączna cena niższa :) ale można też stwierdzić że to do dupy auto bo
    jeszcze trochę i włożę w niego więcej niż cena zakupu

    > Wszystko zalezy co kto rozumie przez komfort.

    niestety do lepszego szybko się człowiek przyzwyczaja, a później jeździj
    octavią po serwisach, bo audi a6 płynęło po drodze, a to skacze jak
    taczka :P

    Łukasz

  • 20. Data: 2014-04-23 19:38:42
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-04-23 15:18, Czesław Wiśniak pisze:

    > Tak ? I co za auta, i gdzie tuningowane ?

    marka nie lubiana na tej grupie, ale jedyna z sensownymi silnikami
    diesla - BMW e39 530d - 184KM i chyba 390Nm, obydwie z '99r., moją przez
    kilka miesięcy doprowadziłem do stanu normalności (kupiłem za 10.000zł,
    włożyłem ok. 6000zł, do zrobienia zostały pierdoły nie związane z
    silnikiem i bezpieczeństwem, jeszcze ok. 1000, może 2000zł muszę włożyć,
    ale nic pilnego, wygląd zewnętrzny pomijam bo nie jest to auto na
    sprzedaż i porysowany lakier mi nie przeszkadza) i zrobiłem program w
    ADT (Wrocław) -232KM i 456Nm
    następna pewnie będzie e60 535d, ale niestety raczej przed liftem - bo
    konkurencja nie ma takich silników- tyle że zakładam że do ceny zakupu
    muszę doliczyć 10-15tyś zł na przygotowanie zakupionego auta do jazdy -
    na razie to dla mnie za dużo :)
    Ale pomijając cenę zakupu (wraz z kwotą startową i tak będzie tańsze od
    jakiejś nowej Kijii Ceeed :) auto nie pali dużo (jak na swoją moc),
    koszty utrzymania na poziomie średnim, a banan na twarzy bezcenny :)

    Łukasz