  • 1. Data: 2017-12-06 17:00:52
    Temat: Ciężko wchodzi wsteczny
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    W sumie pytanie bardziej z ciekawości niz byłby to jakis wielki problem
    ale co mi szkodzi. :)

    Zimne auto, ciężko wchodzi wsteczny bieg, bardzo ciężko wrecz.
    Kiedys wrecz robiłem tak, ze wrzucałem wsteczny i dopiero potem
    odpalałem.
    Jak sie rozgrzeje to jest o o niebo lepiej.
    Az tu ostatnio zorientowałem sie, ze jak na zimnym zrobi sie ze dwa razy
    trójka, luz, trójka luz i potem wstrczny to wchodzi tak samo dobrze jak
    na rozgrzanym aucie.
    Na innych biegach nei sprawdzałem :))))

    Ki czort?

    Auto 330 tysi przebiegu, sprzegło od nowosci.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 2. Data: 2017-12-06 17:32:59
    Temat: Re: Ciężko wchodzi wsteczny
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    kiedyś miałem wode w skrzyni :-)
    może ty tez tak masz

  • 3. Data: 2017-12-06 18:17:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    >Zimne auto, ciężko wchodzi wsteczny bieg, bardzo ciężko wrecz.

    Zawsze czy czasami ?

    >Kiedys wrecz robiłem tak, ze wrzucałem wsteczny i dopiero potem
    >odpalałem.

    Czyli bez silnika wchodzi dobrze ?

> [...]
    >razy
    >trójka, luz, trójka luz i potem wstrczny to wchodzi tak samo dobrze

    trzymajac stale wcisniete sprzeglo jak rozumiem, czy przed wlaczeniem
    silnika ?

    >Na innych biegach nei sprawdzałem :))))

    Jedynki tez nie ?

    >Ki czort?

    Hm, normalnie wsteczny to jest osobne kolo zebate, ktore wchodzi
    miedzy dwa tryby na walkach skrzyni.
    Wiec raczej nie ma co zwalac na synchronizatory itp.

    dwie rzeczy sie narzucaja:
    -wrzucenie biegu powoduje lekki obrot walkow jak sie synchronizator
    zazebia. Byc moze to kolko wstecznego trafia zębem na ząb drugiego
    koła, a po tym obrocie jest lepiej,
    -miedzy wodzikami masz tzw zamek, zeby nie wrzucic dwoch biegow naraz.
    Moze wodzik od 3/4 biegu tak sie ustawia, ze ten zamek blokuje inne
    biegi.

    Ale jesli bez silnika dziala dobrze ... to chyba nie to ...

    J.

  • 4. Data: 2017-12-06 18:34:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wcisnij pedal sprzegla do oporu i minimalnie odpusc. W takiej pozycji wrzucaj
    wsteczny i czaj czy nie zgrzyta. Jak by zgrzytalo to zuzyte sprzeglo, zaczyna urywac
    sie linka a jak hydrauliczne to cos z pompa albo wysprzeglikiem, peka lapa, urywa sie
    pedal sprzegla. Jak sie zuzylo to podregulowac luz na sprzegle. Puszczony pedal
    sprzegla z reguly powinien byc na tym samym poziomie co pedal hamulca.

  • 5. Data: 2017-12-06 20:00:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Zawsze czy czasami ?

    Zawsze

    > Czyli bez silnika wchodzi dobrze ?

    Tak. Nie idealnie ale duzo lepiej.
    On ogólnie wchodzi odrobine ciezko.

    > trzymajac stale wcisniete sprzeglo jak rozumiem, czy przed wlaczeniem
    > silnika ?

    Tak, ze wcisnietym sprzegłem i przy włączonym silniku.

    > Jedynki tez nie ?

    Sprawdze jutro.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 6. Data: 2017-12-06 21:47:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 6 Dec 2017 19:00:27 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Tak. Nie idealnie ale duzo lepiej.
    > On ogólnie wchodzi odrobine ciezko.

    Czyli ciągnie Ci sprzęgło (albo łożysko między wałem sprzęgłowym a
    korbowym).

    Przy prawidłowo pracującym sprzęgle dla skrzyni nie ma żadnej różnicy czy
    silnik pracuje czy nie.

    Zacznij od odpowietrzenia układu sprzęgła i regulacji skoku pedału (może
    jest zbyt mały).

  • 7. Data: 2017-12-06 22:54:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:

> [...]
    > Az tu ostatnio zorientowałem sie, ze jak na zimnym zrobi sie ze
    > dwa razy trójka, luz, trójka luz i potem wstrczny to wchodzi tak

    Niestety w moim było to łożysko igiełkowe w wale korbowym. Kosztowało
    15zł ale krwi napsuło. Po naprawie jaka ulga.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/