  • 1. Data: 2010-04-12 09:36:45
    Temat: Re: Ciśnienie w oponach 195 50R15
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "Lets rocK" <m...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:hpuhgl$sjo$1@node2.news.atman.pl...
    > Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w oponach 195 50R15?

    Sprawdź w instrukcji od samochodu. Jeżeli takowej nie posiadasz to na:
    1)wlewie paliwa, 2) w schowku pasażera, 2) na słupku od strony
    kierowcy/pasarzera jest tabelka z ciśnieniami dla rozmiaru opon i
    obciążenia.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 2. Data: 2010-04-12 10:00:03
    Od: "Lets rocK" <m...@N...pl>

    Użytkownik "kml" <A...@g...lp> napisał w wiadomości

> [...]
    > 1)wlewie paliwa, 2) w schowku pasażera, 2) na słupku od strony
    > kierowcy/pasarzera jest tabelka z ciśnieniami dla rozmiaru opon i

    Producent podaje 2.0 dla 2 osób lub 2.1 dla obciążonego auta i prędkości >
    160 KM/h.
    Ale... to odnosi się do 155/165 65R13 (nie pamietam konkretnych wymiarów)...
    A nie do 195 50R15 i aluminiowych felg.

  • 3. Data: 2010-04-12 10:03:02
    Od: "kml" <A...@g...lp>

> [...]
    > Ale... to odnosi się do 155/165 65R13 (nie pamietam konkretnych
    > wymiarów)... A nie do 195 50R15 i aluminiowych felg.

    Felgi nie mają znaczenia :) A czy rozmiar, którego używasz jest dopuszczonym
    zamiennikiem czy po prostu się takie mieszczą w nadkola? :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 4. Data: 2010-04-12 10:07:47
    Od: to <t...@a...xyz>

    kml wrote:

    > Felgi nie mają znaczenia :)

    Ależ mają.

    > A czy rozmiar, którego używasz jest
    > dopuszczonym zamiennikiem czy po prostu się takie mieszczą w nadkola? :)

    Gołym okiem widać, że nie jest... I pewnie właśnie to jest główna
    przyczyna przyspieszonego zużycia elementów zawieszenia.

    --
    cokolwiek

  • 5. Data: 2010-04-12 10:17:46
    Od: "Lets rocK" <m...@N...pl>

    > Gołym okiem widać, że nie jest... I pewnie właśnie to jest główna
    > przyczyna przyspieszonego zużycia elementów zawieszenia.

    No właśnie. Wydaje mi się, że zawieszenie z powodu rozmiaru opon musi
    przenosić znacznie większe obciążenia. Ale z drugiej strony... przez 2 lata
    użytkowania auta z lewej strony nigdy nie pojawił się żaden luz. Często
    oglądam swoje auto od spodu podczas prac przy nim. A może jest jeszcze jakaś
    inna przyczyna nadmiernego zużywania się elementów z prawej strony?
    Zbieżność? Problem z felgą? Jeszcze coś innego? Piszę jeszcze raz, nie
    zwracałbym na to uwagi, gdyby nie to, że coś muszę robić przy aucie (przód,
    zawieszenie), a to łącznik stablizatora, a to tuleje wahacza, gumy, poduszki
    etc. Irytuje mnie to niesamowicie.

  • 6. Data: 2010-04-12 10:30:24
    Temat: Re: Ciśnienie w oponach 195 50R1=?UTF-8?Q?5?=
    Od: Rafa <n...@d...com>

    Lets rocK wrote:

> [...]
    > musi przenosić znacznie większe obciążenia. Ale z drugiej
    > strony... przez 2 lata użytkowania auta z lewej strony nigdy nie

    Nie wiem gdzie jezdzisz, ale np. w Waw ulice bywaja mocno poniszczone
    po prawej stronie auta (przy skraju jezdni), a stosunkowo równe i
    całe przy osi jezdni.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 7. Data: 2010-04-12 10:39:46
    Od: to <t...@a...xyz>

    Lets rocK wrote:

    > No właśnie. Wydaje mi się, że zawieszenie z powodu rozmiaru opon musi
    > przenosić znacznie większe obciążenia.

    Tak właśnie jest.

> [...]
    > jeszcze jakaś inna przyczyna nadmiernego zużywania się elementów z
    > prawej strony? Zbieżność? Problem z felgą?

    Powiedz przede wszystkim, czy zużywają Ci się TE SAME elementy
    zawieszenia, czy po prostu w końcu coś padło co działa już od N lat?
    Jeśli to drugie to nie ma czym się przejmować, z prawej strony zwykle
    szybciej padają elementy zawieszenia bo po prostu po prawej jest więcej
    dziur.

    --
    cokolwiek

  • 8. Data: 2010-04-12 11:16:41
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    Lets rocK pisze:
> [...]
    > Ale... to odnosi się do 155/165 65R13 (nie pamietam konkretnych
    > wymiarów)... A nie do 195 50R15 i aluminiowych felg.

    Golf 3 Variant TDI dla tego samego rozmiaru - samochód bez ładunku i 1
    osoba 2.3/2.3 a przy pełnym obciążeniu podają 2.6/3.2 - w Hondzie może
    być ciut mniej.

    Pozdrawiam !!

  • 9. Data: 2010-04-12 11:17:49
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    Lets rocK pisze:

> [...]
    > robić przy aucie (przód, zawieszenie), a to łącznik stablizatora, a to
    > tuleje wahacza, gumy, poduszki etc. Irytuje mnie to niesamowicie.

    Tak - stan prawej strony dróg którymi się poruszasz ;P

    Pozdrawiam !!

  • 10. Data: 2010-04-12 12:01:42
    Od: "Lets rocK" <m...@N...pl>

    > Nie wiem gdzie jezdzisz, ale np. w Waw ulice bywaja mocno poniszczone
    > po prawej stronie auta (przy skraju jezdni), a stosunkowo równe i
    > całe przy osi jezdni.

    Warszawa + Warszawa -> Nowy Dwór Maz -> Warszawa.